تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۵۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

تدبیر24:« آقای جنتی در وزارت ارشاد اقدام خلاف شرعی را انجام نداده است؛ ممکن است که اقداماتش خلاف سلیقه برخی تنگ نظران باشد، اما اقدامات خلاف شرع به هیچ وجه روی نداده است.». این را رضوی یزدی در دفاع از علی جنتی می‌گوید؛ وقتی از هجمه‌های اخیر به وزیر ارشاد سخن می‌راند، دلخوشی از نمایندگان فعلی که سومین کارت زرد را برای چهره شاخص فرهنگی کشور آماده کرده‌اند،. ندارد. او تصریح می‌کند: «از مجلس فعلی البته نباید انتظار دیگری داشته باشیم. به هرحال بسیاری از همین نمایندگان از سطح آگاهی و دانش چندان بالایی برخوردار نیستند». وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز اشاره می‌کند. مشروح گفتگوی «ندای ایرانیان» را با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد رضوی، نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در ادامه می‌خوانید:

تا انتخابات دو مجلس، مدت زیادی نمانده است. فکر می‌کنید مهمترین مانع بر سر شکل‌گیری یک مجلس عقلایی چیست؟

آنچه که باعث دل نگرانی‌هایی در انتخابات شده و افراد را برای شرکت در آن مردد می‌کند، بحث نحوه تایید صلاحت‌ها و نظارت بر انتخابات است. این دو دل نگرانی سبب می‌شود عده‌ای در انتخابات شرکت نکنند. به نظر من این بحث نمی‌تواند دلیل محکمی برای عدم حضور در انتخابات باشد. به هرحال ما باید از کمترین فرصت‌هایی که برایمان ساخته می‌شود برای پیش برد اهدافمان که بدان ایمان داریم، استفاده کنیم. فلذا قهر کردن و عدم حضور در انتخابات هیچ وقت مشکل مارا حل نکرده و به وضعیت مطلوبی منتج نشده است. باید سعی کنیم بین به و بهتر، بهتر را انتخاب کنیم و در شرایط بد و بدتر، بد را انتخاب کنیم، نه اینکه در برابر بدتر تسلیم بشویم. به همین دلیل عدم حضور در انتخابات در هیچ شرایطی مورد تایید نیست.

قهر کردن با نظام وقتی معنا پیدا می‌کند که افراد کلیت نظام را قبول نداشته باشد. درحالی که ما اصلاح‌طلبان نظام جمهوری اسلامی را قبول داریم، اما در اجرای قوانین یک سری عیوب و تقص‌هایی هم وجود دارد، ولی می‌بایست در جهت اصلاح آن بر بیاییم و اصولا اصلاحات به همین معناست. به عبارت دیگر باید در درون نظام بود تا اصلاح کرد و کسی که با نظام قهر کرده و از آن فاصله بگیرید، هیچگاه اصلاحاتی صورت نخواهد داد.

نقش وحدت را در این مورد چگونه ارزیابی می‌کنید؟

وحدت در اصلاح‌طلبی برجسته‌ترین مشخصه و مهم‌ترین راهبرد است. اگر گروه‌های اصلاح‌طلب و معتدل که منطقی‌تر و پایبندتر به اصول هستند، به آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و جمهوری اسلامی می‌اندیشند، بایک دیگر متحد شوند. انشاالله می‌توانند به نتایج خوبی هم به خصوص در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری دست یابند.

به عنوان عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، آیا این تشکل برنامه‌ای برای حضور در انتخابات و به ویژه انتخابات مجلس دارد؟

البته بنده سخنگوی مجمع روحانیون مبارز نیستم. اما به طور کلی سیاست کلان مجمع تشویق شایستگان به ثبت نام و کاندیداتوری در انتخابات خبرگان است. در وهله بعد بررسی می‌کند که در میان تایید صلاحیت شدگان، چه کسانی از اولویت بیشتری برخوردارند و از آن‌ها حمایت می‌کند.

در آستانه انتخابات مجلس، هجمه‌ها به دولت افزایش یافته است. در این بین درحال حاضر علی جنتی بر سیبل حملات قرار داردو نظر شما این هجمه‌ها در این برهه زمانی چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

به عنوان مثال بحث فیلم رستاخیز را درنظر بگیرید؛ سالیان سال در شهرها و روستاهای کشور؛ تعزیه خوانی انجام می‌گرفته و نه تنها چهره حضرت ابوالفضل بلکه چهره خود امام حسین نمایش داده می‌شده است. بنده خود در شهر قم زندگی کرده‌ام و در این شهر مذهبی در میدان بزرگ شهر همین تعزیه‌ها اجرا می‌شد و چهره‌های بازیگران نیز معلوم بود. آیا مراجع تقلید و دیگر علما در برابر این تعزیه‌هایی که برگزار می‌شد و حتی امام حسین در آن‌ها حضور داشت موضع گرفته‌اند که حالا دربرابر فیلمی موضع گرفته شد که چهره یک غیر معصوم را نمایش داده است. همین محرم پیش رو تعزیه‌های مختلفی برگزار می‌شود و خوایم دید که موضع گیری را نسبت به این مورد شاهد نخواهیم بود.

دلیل این تنگ نظری‌های فرهنگی را چه می‌بینید؟

چون در دوره دولت گذشته محیط بسته‌ای ایجاد شده بود و برخی علاقه دارند همین راه را ادامه دهند دربرابر باز شدن نه چندان گسترده درهای فرهنگی، موضع گیری تند می‌کنند. معتقدم آقای جنتی در وزارت ارشاد اقدام خلاف شرعی را انجام نداده است؛ ممکن است که اقداماتش خلاف سلیقه برخی تنگ نظران باشد، اما اقدامات خلاف شرع به هیچ وجه روی نداده است.

آیا مجلس فعلی هم در دام همین تنگ نظری‌ها گرفتار آمده است؟

از مجلس فعلی البته نباید انتظار دیگری داشته باشیم. به هرحال بسیاری از همین نمایندگان از سطح آگاهی و دانش لازم برخوردار نیستند.

وزیر ارشاد اقای خاتمی در جلسه استیضاح خیلی مستندتر و مسلط تر و با تکیه بر آیات روایات اسلامی در برابر روحانیون استیضاح کننده مجلس پاسخ داد و خود مجلس از این پاسخ قانع شد. آقای جنتی حرکت ناموزونی انجام نداده است. مثلا درباره دیدار ایشان با رئیس دولت اصلاحات، آیا این ملاقات یک جرمی است که به فرهنگ جامعه خلل وارد می‌کند؟ اگر یک ایراد سیاسی به یک شخصیت داشته باشیم، ارزش‌های دیگر ایشان را هم نادیده می‌گیریم؟ آیا کسی می‌تواند فرهیختگی فرهنگی خاتمی را انکار کند؟ اقای خاتمی یک چهره فرهیخته فرهنگی است که وقتی وزیر ارشاد بود، امام درباره ایشان از عبارت «فرزند فاضل من» استفاده کرد. طبیعتا استفاده از دیدگاه‌های آقای خاتمی در حوزه فرهنگ می‌تواند به نفع جامعه تمام شود و این نوع موضع گیری‌های سیاسی به نفع جامعه نیست و مردم در انتخابات مجلس آتی بهترین قاضی برای این نمایندگان هستند.

برچسب ها: تدبیر24 ، رضوی یزدی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها