تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۵۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
مجمع عمومی سازمان ملل متحد/ قسمت اول
روز اول کاری تیم ایرانی با پنج برنامه سپری شد که از مهمترین آنها می توان به حضور در نشست مدیران و مجریان ارشد رسانه های امریکایی، شرکت در مراسم تصویب سند نشست سران توسعه پایدار، نشست با مدیران شرکتهای تجاری، اقتصادی و صنعتی آمریکا، دیدار با نخست وزیر سوئد و دیدار با رئیس جمهور برزیل اشاره کرد.
تدبیر24:دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان به همراه هیئت همراه پنجشنبه 2 مهر تهران را به مقصد نیویورک جهت شرکت در مجمع سالانه سازمان ملل متحد ترک کرد. 
به گزارش خبرنگار تدبیر24 هواپیمای حامل تیم ایرانی جمعه ساعت 3 بامداد به وقت تهران در فرودگاه جان اف کندی نیویورک به زمین نشست تا با استقبال محمد جواد ظریف که پیش از این به امریکا سفر کرده بود راهی هتل محل اقامت شود.

نشست مدیران و مجریان ارشد رسانه های معتبر امریکایی

برنامه روز اول اقامت رئیس جمهور با نشست مدیران و مجریان ارشد رسانه های معتبر امریکایی آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در ابتدای این نشست به موضوع توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و اظهارداشت: سال گذشته بحث بر سر این بود که آیا این مذاکرات به نتیجه می رسد یا خیر؟ اما اکنون سوال این است که آیا این توافق بخوبی اجرایی خواهد شد و آیا می تواند زمینه ای برای توافقات بهتر و حل اختلافات در خصوص مسایل دیگر باشد؟ 

از جمله اهم موارد ذکر شده در این نشست توسط رئیس جمهور :

* تروریست ها و جنگ افروزان دلیل اصلی آوارگان سوری هستند.

* مشکلات ایران و آمریکا با دست دادن حل نمی شود؛ نگرش ها و عملکردها باید عوض شوند.

* تحریم ها باید به طور کامل برداشته شوند تا مردم ایران احساس کنند که مذاکره ثمربخش است.

* آوارگان سوری مردمی هستند که پیش از این با آرامی در سوریه و با مدیریت همین حکوت زندگی می کردند و تروریست ها و جنگ افروزان دلیل اصلی آوارگی آنان هستند.

* مبارزه با تروریسم بی تردید اولویت اول سوریه است. ثبات بدون دمکراسی ممکن نیست و از طرف دیگر نمی توان وسط میدان تروریسم و جنگ از دمکراسی گفت و صندوق رای گذاشت.

* ایران چه کسی بخواهد و چه نخواهد به عنوان کشور قدرتمند و تاثیر گذار در منطقه حضور تعیین کننده دارد و این واقعیت است.

* به جای ملاقات و دست دادن، باید بیشتر دنبال این باشیم که چگونه مسایل را برای آینده حل و فصل کنیم و راه حل بیابیم. بین بنده و آقای اوباما گاهی نامه رد و بدل می شود و این عادی است.

* اخیرا آقای پوتین به من گفت که روسیه می خواهد در زمینه مبارزه با داعش در سوریه و منطقه فعالتر باشد و گفت که با اوباما هم در این زمینه صحبت کرده است.

* شرایط حج امسال متفاوت از گذشته شده و این حوادث بسیار بزرگ و غیر منتظره بوده است. انتظار این است که حکومت جدید عربستان با توجه به تجربیات گذشته فرایند مدیریت حج را بازنگری کند و نسبت به تامین امنیت و سلامت همه حجاج پایبند باشد.

* امروز شرکتهای مختلف اروپایی و آسیایی برای سرمایه گذاری به ایران می آیند و از طرف ایران مانعی برای صاحبان سرمایه و شرکتهای آمریکایی نیست که در اقتصاد ایران حضور رقابتی و شفاف داشته باشند.

* هر دولتی در منطقه که برای مبارزه با تروریسم از ایران کمک بخواهد، آماده همکاری هستیم.

شرکت در مراسم تصویب سند نشست سران توسعه پایدار 

برنامه دوم رئیس جمهور کشورمان شرکت در مراسم تصویب سند نشست سران توسعه پایدار بود 

اجلاس سه روزه سران توسعه پایدار با حضور سران کشورهای عضو از 3 تا 5 مهرماه برگزار می‌شود و دکتر روحانی قرار است روز شنبه در این اجلاس سخنرانی کند.

در این اجلاس سند دستور کار "توسعه پس از 2015" که پس از دو سال مذاکره در روز 11 مردادماه 1394 با اجماع کلیه کشورها در مقر سازمان ملل متحد به تصویب رسید مورد بررسی قرار می‌گیرد.
دستور کار توسعه پس از 2015، یک سند مذاکراتی جدی است که کشورهای در حال توسعه نقش بارزی در مباحث محتوایی و لحاظ کردن نظرات خود در آن داشته‌اند.


نشست با مدیران شرکتهای تجاری، اقتصادی و صنعتی آمریکا

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر جمعه و در نشست با مدیران شرکتهای تجاری، اقتصادی و صنعتی آمریکا به مذاکرات گسترده شرکتهای بزرگ اروپایی و آسیایی با ایران اشاره و گفت: فضای پساتحریم، شرایط جدید اقتصادی و سیاسی را فراهم کرده که شرکتهای بزرگ تجاری، اقتصادی و صنعتی باید از آن استفاده کنند.

دکتر روحانی با اشاره به برخی موانع احتمالی برای سرمایه گذاری و حضور شرکتهای آمریکایی در ایران افزود: تردیدی نیست که این موانع و مخالفت ها پایدار نخواهد ماند.

رییس جمهوری گفت: دولت یازدهم از آغاز فعالیت خود به اصلاح اقتصاد کلان ایران پرداخته و عملکرد آن به گونه ای بوده که موفق شده با وجود تداوم تحریمها، تورم را مهار، از دوره رکود عبور کند و اقتصاد وارد دوره رونق و رشد 3 درصدی شود.
دکتر روحانی به تشریح گامهای دولت برای مبارزه با فساد اقتصادی پرداخت و اظهار داشت: ما دنبال تقویت بخش خصوصی و کاستن منظم از سهم بخش دولتی هستیم و معتقدیم که باید فضای رقابت در کشور گسترش یابد زیرا هر جا انحصار شکل گیرد، فساد ایجاد می شود. در همین راستا به دنبال تقویت دولت الکترونیک هستیم.


 دیدار با نخست وزیر سوئد

برنامه سوم دکتر روحانی دیدار با نخست وزیر سوئد به همراه هیئت همراه در عصر روز نخست اقامت بود.

در این دیدار نخست وزیر سوئد را هیئتی متشکل از رئیس نمایندگی سوئد در سازمان ملل متحد، معاون امور بین الملل، معاون دفتر نخست وزیر، رابزن حقوقی و رایزن سیاسی نمایندگی سوئد در سازمان ملل متحد همراهی کردند.

همچنین رییس جمهوری به امکانات و توانمندیهای گسترده اقتصادی دو کشور اشاره و تصریح کرد: سفر هیات اقتصادی سوئد به تهران این فرصت را برای سرمایه گذاران سوئدی و بخش های خصوصی دو کشور فراهم می کند تا با ظرفیت ها و توانمندی های یکدیگر بیشتر آشنا شوند.
دکتر روحانی همچنین با قدردانی از ابراز همدردی نخست وزیر سوئد بخاطر درگذشت شماری از زائران کشورمان در مراسم حج، گفت: برای ما بسیار سخت و دردناک است که تعداد زیادی از حجاج عزیزمان بخاطر این حادثه دردناک، نمی توانند به جمع خانواده های خود بازگردند.
رییس جمهوری همچنین اهمیت مشارکت همگانی برای مبارزه با تروریسم در عرصه جهانی را خاطرنشان کرد و اظهارداشت: تعمیق روابط ما با کشورهای غربی و اتحادیه اروپا می تواند گام بزرگی برای تقویت امنیت منطقه باشد و با توجه به اینکه تروریسم و آثار آن در یک نقطه ثابت نمی ماند که نمونه آن نیز بحث آوارگان است، گسترش این همکاریها و روابط بیش از پیش اهمیت می یابد.


دیدار با رئیس جمهور برزیل

آخرین برنامه حت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان، دیدار با دیلما روسف رئیس جمهور برزیل  بود.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط با برزیل نمی‌بیند و در آستانه تحرک جدیدی هستیم، افزود: باید برای اجرایی شدن و عملیاتی کردن توافقنامه های موجود میان دوکشور تلاش کنیم.
دکتر روحانی با بیان اینکه ایران و برزیل باید از فضای جدیدی که بعد از توافق هسته‌ای بوجود آمده برای تقویت و گسترش روابط خود به خوبی استفاده کنند، اظهار داشت: شرکت‌ها و کمپانی‌های برزیل می‌توانند در بخش‌های مختلف عمرانی و بازار سرمایه ایران حضور پیدا کنند.

رییس‌ جمهوری برزیل نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رییس‌ جمهوری کشورمان، گفت: برزیل تمدن و تاریخ بزرگ ایران را در سطح جهان به رسمیت می‌شناسد و به آن احترام می‌گذارد.
روسف با بیان اینکه معتقدیم فرصت‌های زیادی برای دو کشور در حوزه‌های مختلف تجارت، اقتصاد و فرهنگ در راستای توسعه مناسبات وجود دارد، گفت: ایران و برزیل در بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی دیدگاه‌های مشابهی دارند.
وی گفت: ایران و برزیل در گذشته از تحریم‌ها رنج بردند و ما امروز از رفع سریعتر تحریم‌ها علیه ایران استقبال می کنیم.


پس از صحبت ها در این دیدار دو جانبه که در هتل محل اقامت رئیس جمهوری کشورمان صورت گرفت، اولین روز کاری هیئت ایرانی مستقر در نیویورک به پایان رسید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها