تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۵۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
حاشیه های سرخ و سفید نمایشگاه مطبوعات:
شنیده ها حاکی از حضور برخی چهره ها در جلسات سه شنبه ها با حضور برخی رسانه های منتقد دولت و مخالف برجام و تصویب تحریم نمایشگاه مطبوعات دارد.
تدبیر24 :این روزها با نزدیک شدن به بزرگترین فستیوال رسانه ای کشور، اخبار ضد و نقیضی از رفتارهای جهت دار برخی شرکت کنندگان و مسئولین برگزارکننده بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات به گوش می رسد.
به گزارش خبرنگار تدبیر24 معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی برگزار کننده این نمایشگه باتوجه به حساسیت های این دوره سعی داشته تا با کمترین حاشیه و با رعایت انصاف، از زمان ثبت نام تا برگزاری را مدیریت کند. اما در این میان رسانه هایی که بویی از اخلاق حرفه ای نبرده و درصدد تخریب دولت یازدهم تا کنون کوشیده اند، در این روزها خود را پرنگ کرده و کوشیده اند تا در مقابل افزایش رضایتمندی مردم از عملکرد دولت، با روشی مظلوم نمایانه از حضور در نمایشگاه انصراف دهند. 
موج ایجاد شده انصراف ها بگونه ای پیش رفته است که حتی رسانه هایی که ثبتنام نکرده بودند هم در اقدامی عجیب انصراف داده و معترض شدند!! و با دستاویز کردن اختلافاتی که در گذشته با هیئت نظارت بر مطبوعات و معاونت مطبوعاتی داشته اند، سعی کرده اند بر این موج سوار شده و از آب گلالود ماهی بگیرند.
روز گذشته یکی از سایت های خبری که از منتقدین سرسخت دولت یازدهم به شمار می آید، با صدور بیانه ای از شرکت در نمایشگاه با بکار بردن دلایلی واهی انصراف داد. این سایت در بخشی از بیانه خود می نویسد :

شاید اگر نماینده مدیران مسئول رسانه‎ها در هیات نظارت بر مطبوعات، که قانون مطبوعات او را به عنوان تنها نماینده رسانه‎ها در هیات نظارت بر مطبوعات و مدافع فعالان حوزه خصوصی رسانه در برابر حوزه عمومی و نمایندگان حاکمیت در این جمع قرار داده است، یکی از مدیران مسئول مطبوعات مطرح کشور بود، جای این گلایه باقی نمی ماند، چرا که مطبوعات به هر حال زبان گویایی برای دفاع از خود داشتند. اما سیاست‌گذاران مطبوعات در دولت یازدهم، مسیر را به گونه‎ای تعریف کرده اند که نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و اتفاقا مسئول مستقیم حاکمیت در امور مطبوعات باشد! تا به این ترتیب وزارت ارشاد در این هیات برای اولین بار دو رای داشته باشد و عملا صاحبان رسانه‎ای صدایی برای دفاع از خود در این هیات نداشته باشند.

انتقاد این سایت در شرایطی مطرح می گردد که نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات سال گذشته از طریق رای گیری توسط مدیران رسانه ها و در فضایی کاملا سالم برگزار شد. که اگر اینطور نبود، صدای انالغریب رقیبان پیشتر و بیشتر به گوش می رسید! 

حاشیه های این انصراف ها تا جایی پیش رفت که شنیده ها حاکی از حضور برخی چهره ها در جلسات سه شنبه ها با حضور برخی رسانه های منتقد دولت و مخالف برجام و تصویب تحریم نمایشگاه مطبوعات دارد.  حال که پس از سالها دولتی با مشی پاسخگو بودن به رسانه ها و ایجاد فضایی با آزادی بیشتر بیان بر سرکار آمده است، باید دید رسانه ها قائل به رفتار حرفه ای و عدم سوء استفاده از اخلاق مداراگونه دولت را در پیش خواهند گرفت یا خیر؟
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها