تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۵۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

تدبیر24 :بعد از انتشار اخباری مبنی بر حضور لاریجانی در ائتلاف نیم بندی که عده قلیلی از اصولگرایان آن را شکل دادند و تکذیب و تایید‌های مکرر پس از آن، اینبار نوبت قالیباف و یارانش بود که حضورشان در این جرگه به اصطلاح ائتلاف تکذیب شود.

 


ائتلافی که میان تندروهای اصولگرا بسته شد!

 

به گزارش سرویس سیاسی عصر قانون، از مدت‌ها پیش جبهه پایداری قدم‌های متفاوتی را برای ایجاد نوعی اتحاد میان اصولگرایان برداشت و هر بار این اقدام با پروپاگاندای رسانه‌ای وابسته به این طیف نیز همراه شد. اما موضع گیری‌های صریح از سوی طیف معتدل اصولگرا نشان داد که این میانه رو‌ها به هیچ وجه حاضر به ائتلاف با این گروه افراطی و خرج کردن آبروی سیاسی خود نیستند.

 

بارز‌ترین نمونه آن نیز بحث حضور علی لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان و همچنین شورای هماهنگی بود که مکررا مورد تکذیب قرار گرفت. درهمین راستا اسماعیل جلیلی، عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با آریا، گفت: در جلسه امروز فراکسیون رهروان ولایت اعضای شورای مرکزی این فراکسیون پیوستن به ائتلاف اصولگرایان را نپذیرند البته آقای لاریجانی به عنوان یک شخصیت و مقام این حق را دارند که که خودشان یا نماینده‌شان در این ائتلاف حضور پیدا کنند اما فراکسیون رهروان ولایت باتوجه به پشتوانه سیاسی و مردمی که دارد به این جمع نخواهد پیوست.

 

تلاش بی‌حد و مرز این گروه در جذب لاریجانی که به شکست انجامید، پروژه وارد فاز دیگری شد. حالا علی لاریجانی به عنوان مرد شماره یک انشقاق میان اصولگرایان مطرح می‌شود. نکته‌ای که در این گونه اخبار قابل تامل به نظر می‌رسد، ‌‌‌ رها شدن همه گروه‌های سیاسی و تمرکز بر روی طیف علی لاریجانی است. معلوم نیست چرا در شرایطی که هنوز نه اعضای جبهه پایداری، نه جمعیت ایثارگران و نه حزب موتلفه به صراحت از توافق اصولگرایان برای ارائه لیست واحد خبر نداده‌اند، مدام نام لاریجانی به میان می‌آید. شواهد امر نشان می‌دهد که برخی اصولگرایانی که تمایل چندانی به وحدت ندارند و صرفا برای حفظ وجهه خود دم از ائتلاف می‌زنند، تلاش دارند عدم ائتلاف را در ‌‌‌نهایت به گردن طیف نزدیک به رییس مجلس بیندازند.
ضمنا این سوال مطرح می‌شود که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ که خبری از لاریجانی نبود، چرا اصولگرایان خود نتوانستند به ائتلاف دست یابند؟!

 

زمینه سازی برای ریاست حدادعادل!

 

به موازات این بحث چندی پیش خبر سخنگویی حداد عادل در ائتلاف اصولگرایان به چشم خورد که اذهان را به سوال پیش آمده نزدیک‌تر کرد. وحید فیاضی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با آریا، گفت: اگرچه آقای حداد عادل بیشتر منادی وحدت در میان اصولگرایان است اما وقتی ایشان در کانون توجه قرار گرفته است می‌تواند این تحلیل را در ذهن متبادر کند که اصولگرایان به دنبال ریاست آقای حداد عادل در مجلس دهم هستند.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: باتوجه به اینکه آقای حداد عادل به عنوان سخنگوی ائتلاف اصولگرایان انتخاب شده قطعاشان ریاست بر مجلس دهم را نیز دارد و این مساله قابل تصور است.

 

با این وصف به نظر می‌رسد جریان سازی‌های رسانه‌ای که حول محور لاریجانی و خط شکنی او در ائتلاف اصولگرایان شکل گرفته است، بازی برای تغییر چهره کرسی‌ها مافوق مجلس هستند! از طرفی مواضع و مشی اصولگرایان رهروان ولایت و در راس آنان علی لاریجانی روز به روز به هاشمی رفسنجانی به عنوان نقطه ثقل تحول خواهان سپهر سیاسی کشور _ اعم از اصولگرا و اصلاح طلب _ نزدیک‌تر می‌گردد و این علاوه بر اینکه ائتلاف میانه رو‌ها با اصلاح طلبان و اعتدال گرایان را هموار می‌سازد، بهانه جدیدی را به تندرو‌ها خواهد داد تا آنان را به دور از خط مشی اصولگرایی و تشکیلات محافظه کاران معرفی کنند.

 

انشقاقی که تمامی ندارد!

 

به نوشته روزان، اما مسئله عدم حضور طیف گسترده‌ای اصولگرایان در ائتلاف نیم بند شکل گرفته به همین جا ختم نمی‌شود. دیروز دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی گفت: قالیباف در هیچ جلسه سیاسی انتخابات مجلس شرکت نکرده است.

 

حسین قربانزاده در خصوص حضور محمدباقر قالیباف در جلسات سیاسی انتخابات محلس، اظهار داشت: تا جایی که بنده اطلاع دارم نه شخص قالیباف و نه نماینده‌ای از طرف وی در هیچ جلسه سیاسی انتخابات مجلس شرکت نکرده است.

 

وی در پاسخ به چرایی عدم حضور قالیباف در شورای ائتلاف منتسب به اصولگرایان گفت: طبیعتا بنده سخنگوی قالیباف نیستم و شرکت یا عدم شرکت وی را باید از خودش بپرسید.

 

بنابراین با اعلام یکی از چهرهای نزدیک به قالیباف، جدایی یکی دیگر از چهرهای شاخص اصولگرا نیز از این ائتلاف مسجل شده است. با این حال پیش بینی می‌شود که چهرهای عقلایی جریان اصولگرایی همچون محسن رضایی و علی اکبر ولایتی که هم اکنون نیز نام آن‌ها در فهرست‌های انتخاباتی دیده نمی‌شود، تن به ائتلاف انتخاباتی با تندرو‌ها ندهند؛ روزی فراخواهد رسید که جبهه پایداری دیگر نمی‌تواند با مانور رسانه‌ای که بر سر ائتلاف با چند حزب تک نفره خود را محور انسجام اصولگرایان نشان دهد و سرانجام قبول خواهد کرد که تنها مانده است!

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها