تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۵۸۴۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
تدبیر24 :محمد حسین شمسی پور - اعدام فجیع شیخ نمرباقر النمر در کسری از زمان به صدر اخبار جهان و ایران بدل شد و جهانیان و افکار عمومی را با چهره دیکتاتور  و ضد آزادی رژیم عربستان سعودی آشنا کرد. رژیمی که بارها و بارها نشان دادهاستکه کلمه ای به نام آزادی بیان و دموکراسی در فرهنگ واژگان سیاست مداران و حاکمان این کشور نفت ، خرما و تروریست وجود ندارد.

این اعدام از همان ابتدا مشخص بود بیشتر از این که یک حکم قضائی باشد یک حکم سیاسی وتسویه حساب شخصی است. حکومت سعودی اکنون از درون با اختلافات و توطئه های خانوادگی و طایفه ای بسیاری دست به گریبان است و نشان داده که دارای یک مدیریت یکپارچه وقدرتمند در حکومت داری نیست.

دور جدید تیرگی روابط ایران و عربستان سعودی از اختلافات در سوریه شروع شد و پس از آن سریال اتفاقاتی از قبیل آزار و اذیت دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده، سقوط جرثقیل در صحن مسجد الحرام ، فاجعه منا و کشته شدن تعداد بسیار زیادی از زائران ایرانی و در آخر تنش بر سر مسئله یمن و حمله و جنایت عربستان سعودی علیه مردم مظلوم یمن.

اعدام شیخ نمر که یک مخالف و منتقد برخی از حاکمان سعودی بود و هیچ سابقه ای در نبردهای مسلحانه و تروریستی نداشته است باعث بوجود آمدن جوی قوی برضد حکومت آل سعود در سطح جهانی شد و اکثر کشورهای اروپایی و حتی آمریکا هم که متحد بسیار مهم عربستان است ، زبان به انتقاد گشوده و این حکومت را به نقض آشکار حقوق بشرمتهم کردند و چهره کریه و ضد بشری این حکومت بیش از پیش برجهانیان نمایان شد.

اما در بهترین زمان ممکن برای کوبیدن میخ نهایی برتابوت آل سعود عده ای باز هم به صورت خودجوش تمام معادلات را به هم زدند و کاری را کردند که حتی به عقل بهترین مشاوران آل سعود برای رهایی از این مخمصه هم نمی رسید. این عده خودجوش و زودجوش با حمله به سفارت عربستان و آتش زدن قسمتهایی از آن چنان خوراک خبری به عربستان دادند که توانست خود را از گوشه رینگ نجات داده و با مظلوم نمایی و بزرگ نمایی ، با هماهنگی نوچه های منطقه ای خود از قبیل بحرین جو ایران هراسی را دوباره به راه انداخته و جای برنده و بازنده را عوض کند.

عربستان چنان ماهرانه بر موج حمله به سفارت خود سوار شد که توانست توجه بسیاری از رسانه ها و افکار عمومی را از جنایتی که مرتکب شده بود منحرف کرده و نفسی تازه کند. این نوع استراتژی را پیش از این از سوی رژیم اشغالگر قدس بارها شاهد بوده ایم که تمامی جنایت هایش را در پشت چند حمله راکتی نیروهای فلسطینی مخفی کرده و آن را توجیهی برای این عمل ضدانسانی خود قرار می دهد.

گرچند کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه احتیاج چندانی به داشتن روابط دیپلماتیک و تجاری بسیار قوی با عربستان سعودی نداشته است ؛ اما این نیروهای به ظاهر خودسر داخلی هستند که همیشه باعث شده اند تمامی افراد جامعه هزینه این سو بی تدبیری ها را پرداخت کنند. کسانی که گاهی به تجمعات  قانونی حمله می کنند و گاهی در  جلو درب سینماها در اعتراض به پخش یک فیلم دارای مجوز تجمع میکنند؛ همان هایی هستند که در حرم حضرت معصومه به سمت رئیس مجلس مهر پرت کردند و یا با بالارفتن از دیوار سفارت انگلیس موجبات اعتراض مقام معظم رهبری را فراهم آوردند.

باید امیدوار باشیم که در آینده با برخورد قاطع نیروهای امنیتی، انتظامی و قضائی شاهد چنین گل به خودی هایی نباشیم و افرادی که یا بخاطر احساسات و یابه خاطر عناد های شخصی و جناحی دست به چنین اعمالی میزنند بدانند که اعمالشان تنها برای نظام هزینه ساز است و هیچ سودی ندارد.

منبع : برنا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
0
0
به این میگن گل به خودی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها