تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۵۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
آذر منصوری در مقایسه رویکرد شورای فرهنگی اجتماعی زنان در مواجهه با دولت های نهم و دهم و دولت یازدهم:
تدبیر24 :آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: «مشکلی که در ارتباط با بحث زنان در کشور ما وجود دارد این است که علی رغم اینکه امام هم تاکید داشته اند که زنان باید در مقدارت اساسی مملکت دخالت کنند و در برنامه های توسعه ای هم جایگاهی به زنان اختصاص داده شده است، اما رکنی که در دولت بتواند این رویکرد را جریان سازی کند از اختیارات و توان و پشتیبانی لازم برای جریان سازی و اجرای برنامه های توسعه ای برخوردار نبوده است.»

او ضمن تاکید بر نیاز به یک ساختار منسجم تر و کارآمدتر در دولت برای جریان سازی عدالت جنسیتی در ساختار حقیقی و حقوقی کشور و نیز لزوم اختصاص بودجه کافی به این موضوع برای نیل به اهدافی که در برنامه ششم توسعه آمده است، اشاره کرد: «وقتی معاونتی ذیل دولت تشکیل می شود این معاونت باید در این راستا از توان و اختیارات لازم هم برای اجرای برنامه هایش برخوردار باشد. وقتی معاونت زنان را با سایر معاونت های ریاست جمهوری مقایسه می کنیم مشخص می شود که تا چه حد این ساختار در مقایسه با آن ها از توان و امکانات کمتری برخودار است. به خصوص در بحث زنان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و همه شواهد موجود حاکی از شکاف عمیق جنسیتی در ایران است. اگر بنا باشد به این مطالبات پاسخ داده شود و این معاونت هم مانند معاونت های دیگر رئیس جمهور بتواند اثرگذار باشد بحث بودجه اهمیت جدی پیدا می کند. قاعدتا بدون اختصاص بودجه کافی معاونت زنان اختیار و پشتیبانی لازم برای اجرای برنامه های خود را نخواهد داشت. برنامه هایی که با توجه به مشکلات و مطالبات به جای مانده زنان ایران باید توسط دولت اجرایی شود.»

این فعال حوزه زنان در خصوص برخوردهای انتقاد آمیز شورای فرهنگی اجتماعی زنان با نهاد معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت:« اگر مقایسه ای داشته باشیم بین مواجهه و برخورد شورای فرهنگی اجتماعی زنان با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری فعلی و برخورد این شورا با دولت های نهم و دهم، این نکته قابل توجه خواهد بود که نگاه شورای فرهنگی اجتماعی زنان به دولت و معاونت زنان یک نگاه سیاسی و جناحی است. در حالی که انتظار می رود شورای فرهنگی اجتماعی زنان با توجه به نقشی که بر عهده دارد و با توجه به لحاظ نمودن اصل بی طرفی در اعلام مواضع خود بر اساس مطالبات زنان ایران که جنبه عمومی هم دارند فارغ از نوع نگاه عمل کند.»

منصوری ادامه داد: «به نظر می رسد که با توجه به این نوع مواجهه برداشتی که می توان از مواضع این شورا داشت برداشتی کاملا سیاسی است و طبیعتا به دلیل آنکه دولت یازدهم و شخص خانم مولاوردی نگاهی ملی و مطالبه محور نسبت به مسائل زنان دارد و با استراتژی برابری فرصت ها و برابری جنسیتی کاملا آشنایی دارد و تلاش می کند که این رویکرد را در ساختار حقیقی و حقوقی کشور به نوعی جریان سازی کند، این مواضع اتخاذ می شود. طبیعتا رویکرد غالب بر شورای عالی انقلاب فرهنگی مانع از پذیرش این استراتژی می شود. »

وی با اشاره به ویژگی های خانم مولاوردی به عنوان معهاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: « مواضع خانم مولاوردی در مجموع از زمانی که مسئولیت را برعهده گرفته اصلاح طلبانه بوده و در مورد مسائل زنان سعی کرده که نگاه ملی و فراجناحی را در عملکردهایش داشته باشد اما به نظر می رسد که بخشی از این موضع گیری ها به دلیل شخصیت خود خانم مولاوردی باشد که این موضوع قاعدتا در مغایرت با هدف و رسالت شورای عالی انقلاب فرهنگی است.»

این عضو حزب اتحاد ملت در پایان متذکر شد: «من فکر می کنم اگر نگاه منصفانه ای نسبت به مسائل زنان ایران داشته باشیم و نگاه واقع بینانه ای به جایگاه معاونت زنان ریاست جمهوری داشته باشیم، همه و به خصوص زنان ایران باید تلاش داشته باشیم که این جایگاه ارتقا پیدا کند و بتواند از اثرگذاری لازم در دولت بر خوردار باشد و بتواند با پشتوانه محکمی برنامه های زنان را به خصوص با توجه به رویکرد و استراتژی جریان سازی عدالت جنسیتی پیش ببرد. که متاسفانه در این خصوص نگاه سیاسی و جناحی مانع از مواجهه منصفانه و واقع بینانه با موضوع می شود.»

منبع : کلیدملی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها