تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۵۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
چه باید کردها معلوم است؛ باید دنبال چگونه عملکردها باشیم
آدم های معمولی نباید تصمیم های بزرگ بگیرند و نخبگان و آدم های بزرگ درگیر تصمیمات کوچک و سطحی شوند. این مهم ترین مسئله است که باید یک نماینده مجلس به مثابه یک استراتژیست پیگیر آن باشد.
تدبیر24 : ساوه و زرندیه دو شهرستان با موقعیت راهبردی و استراتژیک پیشرفتی در استحقاق موقعیت خود نداشته اند و مجموعه ای از مشکلات موجب شده که این شهرستان ها جایگاه واقعی خود را تجربه نکنند.
مهم ترین مسأله ما امروز هم در سطح ملی و هم در سطح منطقه، بحران مدیریت است. سطح تصمیم باید با سطح تصمیم گیرنده برابری کند ؛ یعنی آدم های معمولی نباید تصمیم های بزرگ بگیرند  و نخبگان و آدم های بزرگ درگیر تصمیمات کوچک و سطحی شوند. این مهم ترین مسئله است که باید یک نماینده مجلس به مثابه یک استراتژیست پیگیر آن باشد.
مسئله بعدی ما در منطقه، عقب افتادگی از پیش بینی های برنامه پنجم توسعه است. زمانی که میلیاردها تومان هزینه نظام برنامه نویسی در کشور شده و در همین ساوه و زرندیه سندی تحت عنوان برنامه پنجم به فرمانداری و ادارات مختلف ابلاغ گردیده، دلیلی ندارد به دنبال شعارهای جدید برای اداره کردن شهرستان هایمان باشیم.
برنامه، معین و مشخص است. باید مبتکرانه از حصار محدودیت اعتبارات خارج شویم و برنامه ای عملیاتی جهت تحقق پیش بینی های برنامه پنجم و اصول برنامه ششم ارائه دهیم.
من، به همین دلیل اعلام نمودم که شعار ممنوع، چون در این دوران، چه باید کردها مشخص است و باید چگونگی عملکردها پیگیری و معلوم شود.
مسئله دیگر در سطح منطقه شکاف های اجتماعی و قومی قبیله ای است که بخشی از بازتاب آن در مدیریت شهرستان نمایان شده و لازمه پیشرفت آن در انسجام بالای مردم و همبستگی اجتماعی است.
ما نباید با دامن زدن به این اختلافات و دنباله روی هیجانی به دنبال این و آن باشیم و به دست خود، خانه خود را ویران کنیم. شمالی، ترک، لر، کرد، ساوجی، زرندی و همه محلات و بخش های شهرستان، باید انرژی خود را صرف یک هدف بزرگ کنند.
حوزه ورزش
عرصه تربیت بدنی در دو بعد ورزش همگانی و ورزش قهرمانی از مهم ترین پیگیری های من در آینده خواهد بود. در بعد ورزش همگانی، اصرار من بر این است که یک دستگاه متولی مشخص توسط قانون گذاران معین شود تا از موازی کاری های پراکنده جلوگیری به عمل آید.
شهرداری، فرمانداری، ادارات ورزش و جوانان هر کدام در عرصه ورزش همگانی مسیر خود را می روند که به اعتقاد من نماینده مجلس باید یک ریل گذاری واحد را برای آنها انجام دهد. در ورزش قهرمانی نیز مهم ترین مسئله در فراهم کردن زیر ساخت ها و حمایت های سخت افزاری است. متأسفانه ما هنوز برای اولویت بندی علایق و توانمندی های ورزشی نظام آماری مناسبی از منطقه نداریم.
من در این اندیشه هستم که در یک یا دو رشته ورزشی، منطقه ما قطب ورزشی گردد. این حرکت آینده نگرانه موجب رشد و شکوفایی استعدادهایی می گردد که در بی برنامگی امروز تلف شده اند. در زمینه ورزش های پرطرفدار هم باید دست کم یک باشگاه فرهنگی ورزشی با بهره گیری از توان بخش خصوصی و حمایت دستگاه های دولتی در منطقه به وجود آید. اگر روی به سوی باشگاه داری داشته باشیم، قطعاً در زمینه امکانات ورزشی، خود آن باشگاه دائماً مطالبه گری کرده و عملاً روند تکمیل امکانات ورزشی تسریع می گردد.
در عرصه زنان
مهم ترین دغدغه ام استفاده از این ظرفیت عظیم در فضای مولد جامعه است. کشور چین از حدود پنجاه سال پیش با شعار " هر خانه، یک کارخانه " عملاً از مصرف کنندگان صرف خود، همچون زنان و حتی فرزندان نیروهای تولیدی در بنگاه های کوچک و مشاغل خانگی، استعدادهای فراوانی را ساخت. ما هم می توانیم در منطقه پایلوت یا نمونه آزمایشی این طرح در سطح کشور شویم و با وضع قوانین و اصلاح مقررات، از فضای خانه ها، کارخانه های کوچک بسازیم.
من، چهره ای مستقل و عملگرا هستم. مردم از گفتار درمانی و شعارزدگی خسته اند و چهره ای را می خواهند که در عمل گره ای از زندگی روزمره آنها باز کند.
صنعت و کشاورزی
برای توسعه صنعت و کشاورزی بیش و پیش از هر چیز نیازمند آمایش سرزمینی هستیم. باید معلوم شود که در ساوه و زرندیه یا سایر شهرستان های کشور مزیت اقلیمی و انسانی در کشاورزی و صنایع مشخصاً در چیست؟ اتفاق نظر بر فهرستی از اولویت های توسعه ای مورد نیاز است تا سرمایه گذاری ها متمرکز شود و نمایندگان مجلس نیز با تصویب بسته ای حمایتی، سرمایه گذاران را به آن بخش های اولویت دار دلالت دهند. به طور مثال در عرصه دام، ما در منطقه مستعد پرورش شترمرغ هستیم.
آنگاه که این حوزه مورد حمایت قرار گیرد، می توان با برنامه ریزی و تأسیس صنایع تکمیلی فی المثل کارخانه چرم سازی در این منطقه احداث نمود؛ چرا که چرم استحصال شده از پوست شترمرغ مرغوب ترین نوع چرم در استانداردهای جهانی است. با این مثال نتیجه گفتارم در این بخش آن است که رونق تولید و اشتغال در منطقه و رفع بیکاری جمعیت عظیم کارجویان جوان نیازمند برنامه ای از پیش تعیین شده با خطوط استراتژیک معین است.
آسیب های اجتماعی
غفلت از توسعه در ابعاد اقتصادی و همینطور بازتولید اشتغال برای جمعیت تحصیل کرده ی جوان، آسیب زا است و معظلاتش محدود به بیکاری و سرخوردگی نمی شود و در شکل های مختلف روانی و اجتماعی آسیب زا است.
مهم ترین استراتژی مواجهه با اعتیاد، طلاق، افسردگی و سایر اشکال آسیب های اجتماعی برنامه ای منسجم در راستای آموزش همگانی مهارت های زندگی و تکمیل چرخه مددکاری اجتماعی است و در این میان پیگیری فوری موضوع اشتغال موجب افزایش شاخص نشاط در منطقه می شود و در برابر این آسیب ها، جوانان را مصون نگه می دارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها