تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۵۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
اینکه چرا و با چه هدفی لیست منتسب به اصلاح طلبان را حامی انگلیس می دانند جای تحلیل و واکاوی دارد ولی باید توجه کرد که عصبیت های جاهلی و دگم اندیشی برآمده از منفعت طلبی شخصی، اصلی ترین عامل چنین موضوعی است.

تدبیر24 :ظهور و بروز دوباره تفکرات احمدی نژاد با بر سر کار آمدن حامیان او و انجام اقدامات رادیکال در حوزه های مختلف و به خصوص در سیاست خارجی، یعنی بازیابی قدرت اسرائیل و تامین منافع او.
رویداد۲۴- طی روزهای گذشته و با اظهار نظر یکی دو نفر از دست اندرکاران و مجریانBBC مبنی بر حمایت از لیست اصلاح طلبان در دو انتخابات پیش رو، رسانه های تندرو-وابسته به طیف اصولگرا- و برخی از چهره های افراطی این جناح که مستمسک مناسبی برای مقابله با جریان اصلاح طلب و اعتدالی ندارند و حتی با قلع و قمع اکثریت اصلاح طلبان در کشور، از پیروزی آنان واهمه دارند، با تبدیل این حمایت به پیراهن عثمان، بر تخریب چهره های شناخته شده و مطرح اصلاح طلب و اعتدالی افزودند و تلاش کرده و می کنند تا لیست ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت را مورد هجمه قرار داده و آنان را حرکت کننده در مسیر منافع انگلیس بدانند.

لیست پیشنهادی انگلیس بهتر است یا لیست پیشنهادی اسرائیل؟

اینکه چرا و با چه هدفی لیست منتسب به اصلاح طلبان را حامی انگلیس می دانند جای تحلیل و واکاوی دارد ولی باید توجه کرد که عصبیت های جاهلی و دگم اندیشی برآمده از منفعت طلبی شخصی، اصلی ترین عامل چنین موضوعی است.

آیا کسی که آیت الله هاشمی را با آن همه سابقه انقلابی و با آن همه تاییدات صادره از جانب رهبری، حامی انگلیس بداند را  نباید در جمع افرادی برشمرد که زمان مناسب برای گشایش عقده های فروخورده زمان امام خمینی(ره) را یافته اند؟

آیت الله هاشمی در سخنرانی روز دوازدهم بهمن امسال در فرودگاه مهرآباد، اذعان کرد که دیگر قدرتی ندارد و لذا مخالفان افکار امام(ره) و انقلاب امام(ره) که فرصت بروز و ظهور در زمان امام(ره) به واسطه هاشمی ها را نداشتند برای انتقام از امام(ره) و انقلاب او، بر آتش توپخانه تخریب و تهمت افزودند و هاشمی ها را انگلیسی نامیدند.

آیا کسی که دکتر روحانی را با آن همه سوابق درخشان انقلابی و اسلامی، مورد تایید انگلیس بداند را نباید در زمره عصبانی های عملکرد دو ساله دولت برشمرد که دستشان از بیت المال و مناصب حساس کوتاه شده و منبع درآمدشان هم که کاسبی تحریم بود از بین رفته است؟

اگر به لیست ها بنگریم متوجه می شویم که نیمی از افراد لیست اصولگرایان از جبهه افراطی پایداری هستند که اکثر آنان منتسب به احمدی نژاد هستند. هواداران و حامیان احمدی نژاد و طرفداران افکار و رویکردهای او.

اگر لیست اصولگرایان به مجلس راه پیدا کند باید منتظر احیای دوباره تفکرات احمدی نژاد در کشور و شاید بر سر کار آمدن احمدی نژاد دیگری باشیم. اما با ظهور مجدد احمدی نژاد، چه کسی خوشحال می شود؟

پایگاه اینترنتی شبکه بی بی سی فارسی در خرداد1392 در گزارشی نوشت: «محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، هشت سال از هر تریبونی برای فشار بر نقاط حساس اسرائیلی‌ها استفاده کرد. او کشتار میلیون‌ها یهودی به دست آلمان نازی (هولوکاست) را افسانه خواند و بارها وعده داد که اسرائیل به زودی از صفحه روزگار محو می‌شود. خشم و انزجار اسرائیلی ها از شخصیت جنجالی احمدی نژاد، اما به معنی آن نیست که اکنون از کنار رفتنش خوشحال باشند. این پایگاه اینترنتی به نقل از "دن شوفتان" رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی دانشگاه حیفا، مدعی شد که «چهره احمدی نژاد در شناساندن ماهیت حقیقی جمهوری اسلامی به افراد "ساده لوح" بسیار مفید بوده است.»

"دن شوفتان" به بی بی سی گفته بود که اگر شخص دیگری به جای احمدی نژاد بود که با پنهان کردن مواضع تند جمهوری اسلامی در قبال اسرائیل، "همچنان به ساخت بمب اتمی ادامه می داد و از تروریسم در دنیا حمایت می کرد، کار ما برای متقاعد کردن افکار عمومی جهان سخت تر می شد؛ اما احمدی نژاد کار ما را راحت کرد. بنابراین ما به نوعی از پایان دوره ریاست جمهوری او متأسفیم."

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در اواخر شهریور 1392 نوشت: «احمدی نژاد کجاست که ما الان واقعا به او نیاز داریم؟»

لیست پیشنهادی انگلیس بهتر است یا لیست پیشنهادی اسرائیل؟

اتحادیه یهودیان اروپا که یکی از پرنفوذترین لابی های صهیونیستی و یکی از مهمترین سازمانهای وابسته به اسرائیل است و در راستای منافع صهیونیسم بر اتحادیه اروپا اعمال نفوذ می کند در گزارشی که در سایت رسمی این سازمان منتشر شد نوشت: «احمدی نژاد  جایگاه ریاست جمهوری را به حسن روحانی تحویل می دهد. اگرچه روحانی با مشی اعتدال بر سر کار آمده است اما به عقیده برخی مانند نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، روحانی بسیار خطرناکتر از احمدی نژاد است.

اتحادیه یهودیان اروپا در ادامه گزارش خود می نویسد: «تل آویو علی رغم صراحت احمدی نژاد در نفرت از دولت یهودی، از رفتن وی ابراز تأسف می کند زیرا دیدگاهها و سخنان وی، منجر به انحراف افکار عمومی شد و موجب شد تا جامعه جهانی حمایت بیشتری از اسرائیل را به عمل آورد.»

اتحادیه یهودیان اروپا با مرور سخنان احمدی نژاد در مجامع داخلی و بین المللی، آنها را گامی در پیشبرد اهداف صهیونیستها خواند و ادعا کرد: «همانطور که احمدی نژاد، انکار هولوکاست را بزرگترین دستاورد حکومت خود نامید، این رویداد به همان میزان برای اسرائیل دستاورد داشت زیرا موج مخالفت های عمیق علیه ایران از سوی همه گروهها را به ارمغان آورد.»

این سازمان صهیونیستی افزود:«به قول یکی از مقامات موساد، احمدی نژاد به جهان نشان داد که چه کسی دشمن اصلی آنها است. وی برای ما دستاوردی مانند هیتلر داشت به گونه ای که همه جهان وی را شناختند.»

ظهور و بروز دوباره تفکرات احمدی نژاد با بر سر کار آمدن حامیان او و انجام اقدامات رادیکال در حوزه های مختلف و به خصوص در سیاست خارجی، یعنی بازیابی قدرت اسرائیل و تامین منافع او.

به واقع کدام لیست در راستای منافع بیگانگان قدم بر می دارد؟
برچسب ها: تدبیر24 ، مجلس دهم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها