تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۵۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
به هر حال اصلاح‌طلبان توافقي تاريخي را با نيرو‌هاي حامي دولت يا اصولگرايان ميانه رقم زدند و بنابراين كسر قابل توجهي از اعضاي ائتلاف اميد با توجه به حضور چشمگير مردم در پاي صندوق‌هاي راي يقينا به مجلس دهم راه پيدا مي‌كنند.
تدبیر24 :  صادق زیبا کلام-سيلي كه پيش‌بيني شده بود ممكن است راه بيفتد روز جمعه به راه افتاد. شايد كماكان ارزيابي ابعاد سيلي كه ديروز به راه افتاد كمي عجولانه باشد، اما تا به همين جا نيز با توجه به آنچه كه رخ داد مي‌توان انتخابات ۷ اسفند ۹۴ را نقطه عطفي در تاريخ جمهوري اسلامي ايران دانست. چراكه خروش مردم در تمامي مناطق تهران از جمله شمال‌شهر و همچنين براساس گزارش‌هاي دريافتي در غالب شهر‌هاي مهم و مراكز استان‌ها حكايت از اين دارد كه بسياري از مردم بر ترديد‌ها و دغدغه‌هاي خود غلبه كرده و در دقيقه نود تصميم گرفته‌اند كه به سوي صندوق‌هاي راي‌گيري روانه شوند. همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد، رفتن اين افراد به پاي صندوق‌هاي راي به معناي به راه افتادن آن موج و آن سيلي است كه در روزهاي گذشته بسيار تلاش شد تا اتفاق بيفتد. درست است كه اصولگرايان وقتي ميزان مشاركت بالا رود از يك بابت خوشحال مي‌شوند اما واقعيت امر اين است كه تجربه ۲خرداد۷۶ و همچنين ۲۴خرداد ۹۲ و حتي برخي ديگر از انتخابات‌ها به اصولگرايان نشان داده كه مشاركت بالا در حقيقت براي اصولگرايان نتیجه‌ای دولبه است. درست است كه از يك سو افتخاري است براي نظام كه ميزان مشاركت بالا مي‌رود اما همين افزايش ميزان مشاركت از سوي ديگر زنگ خطري است براي اصولگرايان؛ چرا كه راي آنان ثابت بوده و بنابراين زماني كه ميزان مشاركت بالا مي‌رود، اين راي‌دهندگان بالقوه اصلاح‌طلب هستند كه به پاي صندوق‌هاي راي مي‌روند و طبيعي است اصولگرايان در چنين شرايطي بازنده‌اند. البته با ردصلاحيت گسترده نامزد‌هاي اصلاح‌طلب شرايطي فراهم شد كه بيم آن مي‌رفت چنين اتفاقي نيفتد مع ذالك اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت از يك‌سو و اصولگرايان ميانه‌رو از سوي ديگر توانستند دست به ائتلافي تاريخي زنند و اين اتفاق را اصولگرايان پيش‌بيني نكرده بودند. در حالي كه اصولگرايان تنها توانستند با جريانات تندرو طرفدار محمود احمدي‌نژاد و جبهه پايداري ائتلاف كنند. اين در صورتي است كه همان ائتلاف نيز با كانديداتوري برخي از كانديدا‌هاي اصولگرا و عدم انصراف عده كثيري از آنها به نفع ائتلاف و همچنين مسائلي كه براي مثال درباره افزوده شدن ۵ نفر به ليست يا غيره در دقيقه‌نود رخ داد آن ائتلاف را نيز زير سوال برد. به هر حال اصلاح‌طلبان توافقي تاريخي را با نيرو‌هاي حامي دولت يا اصولگرايان ميانه رقم زدند و بنابراين كسر قابل توجهي از اعضاي ائتلاف اميد با توجه به حضور چشمگير مردم در پاي صندوق‌هاي راي يقينا به مجلس دهم راه پيدا مي‌كنند. اين اتفاقي است كه با وجود همه فشار‌ها، محدوديت‌ها و مشكلات رخ مي‌دهد. با نظر به این مساله نخستين تبعات و تاثيراتي كه در مجلس دهم خواهيم ديد اين است كه برخلاف رويه‌اي كه در مجالس هفتم، هشتم و نهم ديديم باز شاهد نمايندگاني خواهيم بود كه مستقل عمل كرده و جناح‌نگر نيستند. اين احتمالا عمده‌ترين تغييري است كه در مجلس دهم شاهد خواهيم بود.

منبع: تابناک
برچسب ها: تدبیر24 ، زیباکلام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها