تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۶۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
 تدبیر24:رئيس‌جمهور روز شنبه اظهاراتي داشت كه از سر باز كردن دُمل چركين تخريب خبر مي‌داد. هر چند تخريب در كشور ما پديده تازه‌اي نيست و گروهي از سال‌ها پيش و به عبارتي از ابتداي انقلاب راه رسيدن به اهدافشان را در تخريب آنهايي مي‌دانند كه در مسير رفع مشكلات گام برمي‌دارند، روزي از راه تجمع كردن و توهين و روز ديگر با استفاده از ابزارهای رسانه‌اي كه در اختيارشان قرار دارد. چنانكه دكتر حسن روحاني در اين باره با اشاره به مطالب برخي از روزنامه‌ها گفت: «عده‌اي هنگامي كه برخي مي‌خواهند لب به سخن بازكنند مي‌ترسند كه او چه مي‌خواهد بگويد و نكند كه او قصد دارد به من يا خانواده و طايفه من يا ديگري توهين كند. برخي از روزنامه‌ها فحشنامه‌اند. برخي وقتي نام يك روزنامه مي‌آيد با ترس و لرز آن روزنامه را باز مي‌كنند و مي‌خوانند تا ببينند در كجاي آن روزنامه به او تهمتي زده‌اند؟ آيا اين شد اسلام و جامعه اسلامي؟ اسلام يعني قلب تسليم خدا باشد و اسلام آن است كه مردم از دست و زبان ما راحت باشند.» روحاني همچنین به انتقاد از برخي فضاهاي ايجاد شده در كشور پرداخت و اظهار كرد: «چرا در جامعه به يكديگر تهمت مي‌زنيم، ‌دروغ مي‌گوييم و به هم توهين مي‌كنيم؟ چرا فضاي برادري و وحدت را در جامعه به وجود نمي‌آوريم و چرا به فكر خود، حزب خود و جناح خود هستيم؟ چرا به فكر كشور نيستيم؟ چرا به فكر عظمت مردم و راحتي آنها نيستيم؟ به خاطر اينكه اين دولت در اين زمان توانسته است در كنار ملت يك كار بزرگ انجام دهد، چقدر تنگ‌نظري مي‌شود. عده‌اي نمي‌توانند عظمت ملت و مردم را ببينند. آنها نمي‌توانند رفاه مردم را ببينند. اينكه اين حزب و جناح يا آن حزب و جناح پيروز شود چه تفاوتي دارد؟ ما همه عضو يك ملت هستيم و هدف همه اين است كه در هر كجا كه قرار گرفتيم به مردم خدمت كنيم. بايد درس را از خانواده‌هاي شهدا ياد بگيريم و ايثار و فداكاري براي ملت را از آنها بياموزيم.» وي با تاكيد بر اينكه «هدف انقلاب اسلامي؛ ۲۲ بهمن، ۱۷شهريور و ساير مناسبت‌هاي انقلابي ديگر جز برادري و وحدت ملي نبوده است»، خاطرنشان كرد: «هدف از انقلاب اسلامي جز ديدن نور هدايت اسلام نبود. انقلاب اسلامي براي اخلاق، برادري، وحدت ملي، ادب و خلق نكو بود و انقلابي يعني كسي كه مطيع خداست. پيامبر (ص) نيز در پاسخ به اين پرسش كه اسلام چيست؟ فرموده‌اند: اسلام چيزي نيست جز آنكه قلب و روحت تسليم خدا باشد و مردم نيز از دست و زبانت در امان باشند.» رئيس‌جمهور همچنين صبح روز شنبه در سومین کنگره ملی بزرگداشت روز شهید با انتقاد از برخي فضاهاي موجود در كشور گفت: «برخي با تنگ‌نظري نمي‌توانند ببينند كه دولت يازدهم توانسته است در اين زمان در كنار ملت يك كار بزرگ انجام دهد.»

مصاديق روشن است؛ چه بايد كرد

مصاديق آنچه رئيس‌جمهور مي‌گويد بر بسياري مبرهن است و فعالان عرصه سياسي برخي اوقات براي پيش‌بيني فاز بعدي هجمه به بزرگان مطالب برخي نشريات را مطالعه مي‌كنند چرا كه از نوشتارهاي آنان مشخص است چه برنامه‌ای در سر دارند اما اكنون بحث ديگري مطرح است و آن اينكه آيا اطلاع‌رساني درباره عملكرد اين نشريات كه به‌طور حتم جرياني در پشت آن است كفايت مي‌كند كه اگر اينچنين بود رئيس دولت اصلاحات هم بارها چنين هشدارهايي داده بود اما نه‌تنها اثري از توقف اين مشي تندروانه نشد بلكه دردولت تدبير و اميد با شدت بيشتري ادامه يافت. اكنون اين سوال در اذهان عمومي مطرح است كه آيا رئيس‌جمهور نمي‌تواند از اختيارات قانوني خود در اين مسير استفاده كند؟ مگر در سوگندنامه رئيس‌جمهور نيامده است كه «خود را وقف‏ خدمت‏ به‏ مردم‏ و اعتلاي‏ كشور، ترويج‏ دين‏ و اخلاق‏، پشتيباني‏ از حق‏ و گسترش‏ عدالت‏ سازم‏ و از هرگونه‏ خودكامگي‏ بپرهيزم‏ و از آزادي‏ و حرمت‏ اشخاص‏ و حقوقي‏ كه‏ قانون‏ اساسي‏ براي‏ ملت‏ شناخته‏ است‏، حمايت‏ كنم‏.» فارغ از اين موضوع طبق قانون اساسي رئيس‌جمهور بايد از حقوق ملت دفاع كند و اجازه بر هم خوردن آرامش و امنيت كشور را ندهد كه اين مهم در همكاري با دو رئيس قوه ديگر محقق خواهد شد. اكنون كه ليست اميد پيروز انتخابات مجلس دهم است و حتی می‌توان احتمال داد محمدرضا عارف بر كرسي رياست آن بنشيند، شايد بهترين فرصت براي دکتر حسن روحاني است كه با ارائه لايحه‌اي مانع از اقدامات توهين‌آميز برخي نشريات شود كه مشي آنها بر همگان واضح و عيان است بنابراين هشدار دادن تجربه ناموفقي است كه سال‌ها ثمري نداشته و از سوي ديگر بايد در نظر داشت انتخابات رياست‌جمهوري در سال۹۶ برگزار مي‌شود و تداوم مشي روزنامه‌هاي موردنظر نه تنها آرامش را از جامعه سلب و بذر كينه را مي‌پاشد بلكه سبب تخريب چهره‌هايي خواهد شد كه شايد اميد ملت به كانديداتوري آنان در سال۹۶ می‌رود. در نهايت بايد يادآور شد آقاي روحاني وقت هشدار گذشته است و چشم ملت به اقدامات عملياتي شما براي برخورد جدی با چند نشریه تندرو است كه آرامش جامعه را هدف گرفته‌اند.

شوخي نمي‌كنيم و تعارف نداريم

البته رئيس‌جمهور در كنگره شهدا به موضوعات ديگري هم اشاره كرد: «شهيدان راه دين، ايثار وفداكاري را به ما آموختند و به ما ياد دادند از كشور، دين و اخلاق خود چگونه حفاظت كنيم. آنها به ما آموختند كه در كنار رهبري و مسئولين باشيم و ايراني پر افتخار در منطقه و جهان باشد. شهدا به ما گفتند كه اگر در كنار شما مسلمان ديگري در خطر نابودي بود و اگر حرم ائمه (ع) و اسلام در خطر بودند از آنها حفاظت كنيد.» وي با بيان اينكه «شوخي نمي‌كنيم و تعارف نداريم و تابع دين هستيم و از رهبري و خاندان رسالت و خط آنها حمايت مي‌كنيم» تصريح كرد: «همانطور كه من در اوايل عمليات داعش طي سخناني اعلام كردم، حرم اهل‌بيت(ع) خط قرمز جمهوري اسلامي ايران است و ما هيچگاه تحمل نخواهيم كرد كه تروريست‌ها بخواهند به حرم اهل‌بيت(ع) ما تجاوز كنند. در همين راستا نيز جوانان ما نشان دادند كه از ايران و سرزمين اسلامي شان و همچنين حرم اهل بيت (ع) شان در هر كجايي كه باشد دفاع مي‌كنند.» وي افزود: «به جوانان عزيزمان و همچنين به خانواده‌هاي عزيزشان افتخار مي‌كنيم كه در هر مقطع و هر كجا كه براي دفاع اسلام و خاندان رسالت لازم بوده پا به ركاب بوده‌اند.» روحاني با تاكيد بر اينكه «دولت در برابر هر كسي كه به مملكت خدمت مي‌كند در همه عرصه‌ها چه در عرصه سياست خارجي، چه در عرصه سياست داخلي و عرصه‌هاي مختلف و... سر فرود مي‌آورد»، بر لزوم توجه دولت به خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران تاكيد و اظهار كرد: «در دولت يازدهم همه تلاش‌مان بر اين است كه در حد توان در برابر خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران شرمنده نباشيم. در همين راستا با وجود برخي مشكلات در مسير دولت قرار داشت توانستيم با اجراي قانون خدمات ايثارگران گام نخست را در حمايت از خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران‌برداريم.»
منبع: روزنامه شرق
برچسب ها: تدبیر24 ، روحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها