تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۶۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
روزنامه ابتکار در شماره چهارشنبه 18 فروردین در تشریح تیتر یک، می نویسد: تشکیل دولت سایه از سوی احزاب مخالف، نوعی تمرین و اعلام آمادگی برای انجام هرچه بهتر وظایف خود در صورت پیروزی و تشکیل دولت واقعی است.بر اساس این تعریف، اعضای کابینه دولت سایه به ویژه برای حل مسائل مهم و عبور از شرایط بحرانی همچون تنش در روابط خارجی و وقایع و تصمیمات مهم سیاسی تشکیل جلسه می دهند و به ارائه برنامه ها و پیشنهادها برای حل بحران می پردازند.
تدبیر24 :این روزنامه با انتخاب عنوان وزن کشی جریان های سیاسی در راند دوم، نوشت: در حال که در ایام نوروز 95 حس و حال فضای پساانتخابات 7 اسفند 94 فروکش کرد، حال ایران خود را آماده تکمیل حماسه سیاسی 94 در اردیبهشت ماه 95 می کند تا تکلیف 69 کرسی از 290 کرسی سبز رنگ بهارستان در این دوره مشخص شود. رئیس ستاد انتخابات کشور دیروز در مصاحبه ای اعلام کرد :مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دهم اردیبهشت ماه در 56 حوزه برای انتخاب 69 نماینده برگزار خواهد شد. محمد حسین مقیمی با بیان اینکه وزارت کشور دو تاریخ دهم اردیبهشت و 27 فروردین را برای برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان پیشنهاد کرده بود و این شورا با تاریخ دهم اردیبهشت ماه موافقت کرده است، تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات 221 نماینده از 207 حوزه انتخاب شدند و مرحله دوم انتخابات در 56 حوزه برای انتخاب 69 نماینده برگزار خواهد شد.
روزنامه ابتکار با انتشار عنوان فقط مانده مسئولان قسم حضرت عباس بخورند!، آورد: محمدباقر نوبخت در نخستین نشست خبری خود در سال 95 اظهار کرد: در سال 94 براساس طرح آمارگیری نیروی کار کشور با افزایش نرخ مشارکت مواجه شد به طوری که نرخ مشارکت نیروی کار از 37.2 درصد در سال 93 به 38.2 درصد در سال 94 افزایش یافت. سخنگوی دولت در پاسخ به دلایل لغو سفر رئیس جمهوری به اتریش و برخی اظهارنظرها نیز گفت: در این زمینه به حد کافی صحبت شده ولی این که عده ای از هر فرصتی تلاش کنند تا نقطه منفی را به تصویر بکشند از برجام گرفته تا هرگونه مسائل دیگر درست نیست. نوبخت افزود: وقتی قبل از آغاز این نشست خبری به روزنامه ها نگاه می کردم اگرچه بانک مرکزی با صراحت اعلام کرد و روز دوشنبه نیز با حضور خبرنگاران سوئیفت انجام شد ولی برخی رسانه ها نوشتند که این فعالیت هنوز به طور کامل انجام نشده و رسانه ای هم اعلام کرد که 20 بازرگان موضوع دیگری را می گویند و استناد آنان به جملاتی است که برخی افراد در خارج از کشور اظهار می کنند. فقط مانده مسئولان قسم حضرت عباس بخورند!
این روزنامه با درج عنوان آتش بس متزلزل در قره باغ، نوشت: صبح روز گذشته وزیر دفاع آذربایجان از آمادگی کشورش برای حمله به مرکز قره باغ حرف زد و بعد از ظهر وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که دو کشور به توافق و ترک مخاصمه دست یافتند. بعد از این اظهارات وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد از توافق گفته شده اطلاعی ندارد و درنهایت در واپسین ساعات روز گذشته با صدور اطلاعیه ای از حصول توافق خبر داد. پیش از آن وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز گذشته در دیدار با همتای آذربایجانی خود خواستار پایان یافتن درگیری ها شد و آمادگی کشورمان را برای میانجیگری اعلام کرد. ترک مخاصمه و آتش بس موقتی چیزی از نقش سه بازیگر روسیه، ترکیه و ایران و اهمیت آنها در بحران قره باغ را نمی کاهد و نیازمند بررسی بیشتر است.
روزنامه ابتکار با بررسی عنوان حمله به روحانی با رمز «دولت چهار ساله»، می نویسد: بعد از اینکه حسن روحانی توانست به پشتوانه حمایت مردمی با کسب 50.7 درصد آراء رئیس دولت یازدهم شود تلاش جناح مخالف برای نقد این دولت آغازشد. دولت تدبیر و امید که وعده گشایش امور را به مردم داده بود تنها از طریق نهایی کردن توافق هسته ای و اجرای برجام بود که می توانست این ماموریت خود را با موفقیت به اتمام برساند.اینجا بود که جناح مخالف وی که اغلب از جبهه پایداری بودند در مجلس شورای اسلامی تحت عنوان دلواپسان تلاش گسترده ای را برای ایجاد دست انداز در مسیر این اقدام دولت آغاز کردند. برای اثبات عدم موفقیت دولت یازدهم و چهارساله بودن این دولت استفاده کردند. همچنین در کانال های تبلیغاتی خود در فضای مجازی به نقد اقدامات این دولت پرداخته تا جایی که ادعا کردند دولت یازدهم تنها 4 سال فعالیت خواهد کرد و موفقیتی در انتخابات دور بعد ریاست جمهوری نخواهد داشت.
این روزنامه سرمقاله را به عنوان خواست مردم بر ماندگاری دولت تدبیر و امید است به قلم داریوش قنبری اختصاص داد.
«غروب کتاب در شهر آفتاب؟» و «فرآیند: جمع آوری، ترک، رهاسازی؛ تکرار فرآیند» از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها