تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۶۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
مولاوردی:
تدبیر24 :معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نکاتی که ایشان 50 سال پیش در مورد نقش زنان می‌گفتند، شاید امروز بدیهی به نظر برسد، اما در آن سال‌ها به اندازه‌ای غریب بود که انواع برچسب‌ها را به ایشان می‌زدند. هر چند هنوز هم واگویی حقایق قرآنی در مورد این‌که زن و مرد از یک سرشت واحد هستند، به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید.

به گزارش خبرنگار مهرخانه، همایش نیم‌قرن مجاهدت و اندیشه‌ورزی ویژه نکوداشت منیر گرجی قرآن‌پژوه و تنها زن نماینده عضو مجلس خبرگان قانون اساسی به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در محل کتابخانه ملی برگزار شد. در ابتدای این مراسم شهیندخت مولاوردی؛ معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده طی سخنانی گفت: تاریخ مجاهدت‌های خانم گرجی به قبل و بعد از انقلاب قابل تقسیم است. ایشان قبل از انقلاب در کسوت زن مبارز مسلمان و خطیب و سخنور در تربیت زنان انقلابی نقش مؤثری داشتند و شاگردانشان خاطره سخنرانی‌های پرشور و شعور ایشان را یاد دارند.

او افزود: تلاش در انس با قرآن کریم و تبیین نقش زنان در این کتاب آسمانی، از این بانو، قرآن‌پژوهی مبرز ساخته که این ویژگی تا امروز همراه اوست و حاصل این تلاش‌ها، در کتاب زن در تاریخ انبیا اثر ایشان قابل مشاهده است.

هنوز هم واگویی حقایق قرآنی به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان داشت: اخلاص در علم و عمل باعث درک حقایق قرآنی برای ایشان شد. نکاتی که ایشان 50 سال پیش در مورد نقش زنان می‌گفتند، شاید امروز بدیهی به نظر برسد، اما در آن سال‌ها به اندازه‌ای غریب بود که انواع برچسب‌ها را به ایشان می‌زدند. هر چند هنوز هم واگویی حقایق قرآنی در مورد این‌که زن و مرد از یک سرشت واحد هستند، به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید.

مولاوردی با اشاره به فعالیت‌های گرجی بعد از انقلاب اظهار داشت: ایشان بعد از انقلاب تنها زنی بودند که به عنوان نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی انتخاب شدند. این مسئله با اعتراض برخی از منتخبان مرد روبه‌رو شد که تهدید کردند اگر یک زن در مجلس حضور داشته باشد، آن‌ها از مجلس می‌روند، اما وکنش خانم گرجی این بود که گفتند من به مسئولیتی که مردم به من واگذار کردند، استوارم؛ هرکس نمی تواند حضور یک زن را تحمل کند، برود.

او در ادامه گفت: خانم گرجی در جلسه علنی مجلس خبرگان در دفاع از حقوق زنان خطاب به اعضا گفتند در پیشگاه قرآن در این موقع مسئول هستم. حقوق زنان ضایع می‌شود و ما زنان محروم مانده‌ایم. این شعار نیست، بلکه واقعیت است.

رشته مطالعات زنان یادگار خانم گرجی و مرحوم آیینه‌وند است
مولاوردی خاطرنشان کرد: نگاه خانم گرجی که معتقد بودند به دلیل برخی نارسایی‌های فرهنگی ناچاریم بر حقوق زن تأکید خاصی داشته باشیم، در رویکرد قانون اساسی و توجه به حقیقت انسانی زن تأثیر داشت. بعد از انقلاب ایشان در حوزه عمل در نقاط محروم مانند بشاگرد و همچنین کنفرانس‌های جهانی حضور داشتند. ایشان همچنین در کنار شاگردان خود، بنیان‌گذار مؤسسه‌ای برای انجام مطالعات درخصوص زنان بودند و سؤالاتی در این حوزه به امام خمینی(ره) و آیت‌الله جوادی‌آملی ارائه دادند. امام(ره) به‌واسطه حجت‌الاسلام توسلی خانم گرجی را تشویق به جست‌و‌جوی قرآنی برای سؤالات مطرح‌شده نمودند و هدیه‌ای برای تأسیس مؤسسه به ایشان اهدا کردند. آیت‌الله جوادی‌آملی نیز کتاب زن در آینه جمال و جلال الهی را نوشتند. این مؤسسه بعدها بانی تأسیس رشته مطالعات زنان در ایران شد؛ درواقع این رشته یادگار خانم گرجی و مرحوم دکتر آیینه‌وند است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: این معاونت بنا به یکی از مأموریت‌های خود که شناسایی، معرفی و تقدیر از زنان شاخص و نخبه است، اولین مراسم از سلسله نکوداشت‌ها را به خانم گرجی اختصاص داده تا فتح بابی برای معرفی شخصیت‌ها به نسل جدید و آشنایی آن‌ها با سرمایه‌های ملی با اتکا به ارزش‌های دینی باشد.

مولاوردی در ادامه گفت: این مسئله باعث جلب اعتماد جامعه به صلاحیت زنان می‌شود تا تفسیرهایی که با آموزه‌‌های اصیل انسانی مغایر است، مجال عرض اندام نیابد. در این راستا باید زنگارهایی که از خرافات و انحرافات بعد از رحلت پیامبر خودنمایی می‌کرد و چهره نورانی دین را گرفته است، زدوده شود.

او در خاتمه بیان داشت: در زمانه‌ای که انواع الگوهای رنگارنگ و تکنولوژی‌های ارتباطی در اختیار جوانان قرار دارد، اهمیت دوچندان دارد که بتوان آموزه‌های قرآن را با تبیین عقلانی ارائه داد. فرهنگ قرآنی در تاریک‌ترین دوران جاهلیت درخشید و امروز نیز می تواند منشأ تحولات در نابه‌سامانی‌های فرهنگی باشد.

برچسب ها: تدبیر24 ، مولاوردی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها