تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۶۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
تدبیر24 : اشتون كارتر كه بطوری سرزده از امارات وارد بغداد شده بود، با مقام های عراقی و نیز فرماندهان آمریكایی مستقر در عراق دیدار و گفت وگو كرد.
رسانه های غربی از قول وی خبر دادند كه اوباما رئیس جمهور آمریكا قصد تقویت نیروهای نظامی این كشور را در عراق دارد و می خواهد به بهانه جنگ علیه داعش در استان نینوا به مركزیت موصل، واحدهایی از ارتش و تجهیزات نظامی از جمله تعدادی بالگرد آپاچی وارد منطقه كند.
این خبرها به دنبال دیدارهای وی با خالد العبیدی و حیدر العبادی، نه از طریق رسانه های محلی، بلكه توسط رسانه های غربی منتشر شد، بطوری كه منابعی در پنتاگون به آسوشیتدپرس گفتند كه آمریكایی ها قصد دارند 200 نظامی دیگر نیز وارد عراق كنند.
این منابع همچنین، اضافه كردند كه آمریكا قصد دارد مبلغ 415 میلیون دلار برای تقویت نیروهای كرد عراقی به منطقه اقلیم كردستان عراق اختصاص دهد.
براساس گزارش های رسمی منتشره از سوی آمریكایی ها، در حال حاضر 3 هزار و 780 نظامی آمریكایی در مناطق مختلف عراق حضور دارند كه به گفته مقام های آمریكایی هیچ یك از آنان در جنگ علیه داعش شركت ندارند و عمدتا مشغول آموزش های نظامی به نیروهای عراقی هستند.
اما برخی منابع آمریكایی این رقم را بیش از 5 هزار نظامی ذكر كرده اند كه در میان آنان 21 ژنرال بلند پایه و دستكم 12 ژنرال دو و سه ستاره حضور دارند.
سفر سرزده و اعلام نشده اشتون كارتر به عراق آن هم در شرایطی كه كشور درگیر یك بحران سیاسی خطرناك است، از سوی محافل عراقی مورد تردید واقع شده است و طرح این سوال كه 'چرا آمریكایی ها در این شرایط بحرانی، این همه بر روی موصل تمركز كرده اند؟'
با توجه به اینكه برخی منابع پیش بینی كرده اند كه آمریكایی ها قصد دارند كنترل برخی مراكز حساس در عراق را دراختیار بگیرند، این سوال مطرح است كه آمریكایی ها چه نقشه ای برای عراق طراحی كرده اند؟
این سوالات زمانی جدی تر به چشم می آید كه اظهارات ریموند اودیرنو ژنرال بازنشسته و فرمانده سابق نیروهای آمریكایی در عراق را مشاهده می كنیم كه رسانه های غربی امروز دوشنبه همزمان با سفر كارتر به بغداد منتشر كردند، مبنی بر اینكه :'عراق یكپارچه به پایان كار خود رسیده است'.
برچسب ها: تدبیر24 ، کارتر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها