تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۶۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
فريدون که تاکنون مهره‌هاي خود را بر بسياري از جايگاه‌هاي کليدي اقتصادي (از بانک‌هاي ملي، ملت، صادرات و رفاه تا تاپيکو و شستا) گماشته، اکنون سراغ شيخ الوزرا رفته و مهره جديدي را در تمامي امور بين الملل نفت قرار داده است.

تدبیر24 : منتققدین- رجانیوز- دوباره حسين فريدون خبرساز شد. فريدون که تاکنون مهره‌هاي خود را بر بسياري از جايگاه‌هاي کليدي اقتصادي (از بانک‌هاي ملي، ملت، صادرات و رفاه تا تاپيکو و شستا) گماشته، اکنون سراغ شيخ الوزرا رفته و مهره جديدي را در تمامي امور بين الملل نفت قرار داده است.


به گزارش رجانیوز بر اساس اخبار رسمي منتشر شده از سوي وزارت نفت «مجيد هدايت زاده» طي حکمي از سوي جوادي مدير عامل شرکت نفت به عنوان «معاون مدير عامل در امور بين الملل» منصوب شد . طي ساختار جديد طراحي شده در اين شرکت، قرار است تمامي حوزه‌هاي بين الملل از شرکت نيکو تا صادرات گاز و فروش نفت و فرآورده‌هاي نفتي و مبادلات مربوط به خريد بنزين و سوختهاي ديگر به صورت کامل به این فرد واگذار شود. با اين انتصاب در واقع بخش اصلي شرکت نفت به دلال بزرگ فروش نفت واگذار گرديد.


هدايت زاده که فارغ التحصيل مدرسه عالي بازرگاني تهران (وابسته به آمريکا) بود قبل از انقلاب براي ادامه تحصيل به آمريکا رفت و بعد از پيروزي انقلاب به کشور بازگشت . وي گزينه پيشنهادي ميرحسين موسوي براي وزارت نفت در سال 67 بود که به دليل تخفيف در فروش نفت و ارتباطات وسيع و غير معمول با طرفهاي خارجي نتوانست راي اعتماد بگيرد . با اين وجود در دولت اصلاحات عنان بخش اصلي تجارت نفت يعني شرکت خارجي نيکو را در اختيار داشت. وي در ادامه شرکت پرل انرژي را در سوئيس براي خود ثبت کرد و با همراهي محمد سوري، وظيفه سنگين دلالي فروش نفت ارزان به رفقاي خارجي و اخذ تخفيف از رفقاي داخلي را برعهده گرفت.


هدايت زاده در طول دوره دولت يازدهم محموله‌هاي متعددي از کميته پنج نفره جناب زنگنه با تخفيفهاي يک تا هشت دلار اخذ کرده است. گفته مي‌شود محمد سوري (ديگر دلال فروش نفت و سلطان نفتکشها) ارتباط وي با برادر قدرت در دولت يازدهم را برقرار کرده است.  
البته انتصاب هدايت زاده باعث شده تا جريانهاي تکنوکرات ديگر در شرکت نفت از زنگنه دلگير شوند. به عنوان مثال اقاي قمصري ديگر تحصيلکرده انگليس که در دولت قبل و دولت فعلي مسئول فروش نفت و مدير بين الملل شرکت نفت بوده عملا از قدرت بر کنار شده است.


اگرچه سرمايه‌داري گفتمان اعتقادي اقتصادي غالب در دولت است اما گروههاي متعددي در نهادهاي اقتصادي دولت در حال نزاع با يکديگر هستند. چندين گروه و کارتل اقتصادي ذيل عناصر قدرت اقتصادي در دولت در حال نزاع بر سر کسب سهم بيشتر از دامنه اقتصادي کشور هستند که در اين بين جريان اقتصادي وابسته به حسين فريدون در حال جا گذاشتن ديگر رقباست.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها