تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۶۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
ظاهرا آقاي‌استاندار از اين سابقه طولاني كار و فعاليت اجرايي خسته شده كه در نامه‌هاي جداگانه به شخص رئيس‌جمهور و وزيركشور، درخواست موافقت با بازنشستگي كرده است.
تدبیر24 : كورش چهاردوري- ۶۱ ساله است و آباداني. از مهرماه ۹۲ كه دولت تدبير و اميد تغييرات در مناصب مهم و حساس را در كشور آغاز كرد، او نيز به استانداري زادگاه خود منصوب شد. «عبدالحسن مقتدايي» سوابق مهمي در كارنامه چندين سال كار اجرايي خود دارد. از نمايندگي مردم خوزستان در مجالس سوم و چهارم تا استانداري‌خوزستان در دولت اول اصلاحات و استانداري‌هرمزگان در دولت ‌دوم اصلاحات. مقتدايي در پالايشگاه نفت آبادان و شركت ملي حفاري ايران نيز پست داشته است. اما ظاهرا آقاي‌استاندار از اين سابقه طولاني كار و فعاليت اجرايي خسته شده كه در نامه‌هاي جداگانه به شخص رئيس‌جمهور و وزيركشور، درخواست موافقت با بازنشستگي كرده است. وزيركشور درحالي با استعفاي استاندارخوزستان موافقت كرد كه در چند هفته اخير، خبرهاي متعددي از عزل و بركناري مقتدايي در رسانه‌هاي مختلف به گوش مي‌رسيد. خبرهايي كه توديع ناگهاني آقاي ‌استاندار، به آن دامن زد.

چرا عزل؟ چرا استعفا؟

عبدالحسن‌مقتدايي، ارديبهشت‌ را به ماه تغييرات در استان‌خوزستان بدل ساخت. عزل و نصب‌هاي جديدي كه در حوزه اختيارات شخص استاندار است، آنجا شبهه برانگيز مي‌شود كه تعداد آنها در طي چندروز، دو رقمي مي‌شود. در اين ميان مي‌توان به تغيير فرمانداران شهرستان‌هاي شوشتر، هويزه، حميديه و مسجدسليمان و تعيين سرپرست براي آنها اشاره كرد. به اين موارد، مي‌توان به ليست بلندبالاي انتصابات در پست‌هايي نظير معاون‌شهرسازي، معماري و برنامه‌ريزي شهري اداره‌كل دفترفني، امورعمراني، حمل‌و‌نقل و ترافيك استانداري‌خوزستان، مشاوراستاندار در امورفني و شهرسازي، سرپرست بخشداري بندرامام خميني(ره)، فرمانداري دزفول، معاون مديركل سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري، مديركل مديريت بحران، مديرعامل سازمان قطارشهري شهرداري اهواز، فرمانداري دشت آزادگان، و معاون مديركل اموراجتماعي استانداري را نيز اضافه كرد. اينطور شنيده شده كه تغييرات گسترده و كم‌سابقه در استان‌خوزستان، براي وزيركشور راه ديگري جز بركناري آقاي‌استاندار باقي نگذاشته است. اين درحالي است كه منابع رسمي در وزارت‌كشور، شائبه هرگونه عزل و بركناري را ردكرده و موضوع را به درخواست بازنشستگي مقتدايي احاله مي‌دهند. البته موضوع بازنشستگي مقتدايي موضوع جديدي نيست. او در دي‌ماه ۹۴، در جلسه‌اي كه با شوراي‌اداري استان‌خوزستان داشت، گفت كه چهارماه پيش از آن تاريخ، از وزيركشور خواسته كه فرد ديگري را جايگزين او كند اما وزير با اين درخواست مخالفت كرده است. پس موضوع استعفا چندان بعيد به‌نظر نمي‌رسد. آنچه كه در اين ميان، مي‌تواند شبهه‌برانگيز باشد، نحوه و شكل موافقت وزيركشور با موضوع استعفا و مراسم توديع آقاي‌استاندار است. تنها چند روز بعد از تغييرات گسترده در سطح استان، روز سه‌شنبه، معاون‌سياسي وزارت‌كشور بدون اطلاع قبلي به اهواز سفر مي‌كند تا مراسم توديع عبدالحسن‌مقتدايي را برگزار كند. سفر ناگهاني و بدون اعلام قبلي را به اين موضوع اضافه كنيم كه براساس اعلام روابط‌عمومي استانداري‌خوزستان، آقاي‌استاندار روزسه‌شنبه، برنامه نشست‌خبري با اصحاب‌رسانه را در برنامه داشته است. حال سوال اينجاست كه آيا همزماني تغييرات در استان و موافقت وزيركشور با استعفاي استاندار، اتفاقي بوده؟ و اگر پاسخ مثبت است، چه لزومي به برگزاري مراسم توديع استاندار، بدون اعلام قبلي بوده است؟ آن هم درحالي كه خبرهاي واصله از اهواز، حاكي از آن است كه از ورود خبرنگاران به ابتداي اين مراسم جلوگيري شده است!

واكنش‌ها به خبر بركناري

درحالي كه رسانه‌ها روزسه شنبه، خبر بركناري استاندارخوزستان را دست‌به‌دست مي‌كردند، حسينعلي‌اميري، قائم‌مقام وزارت‌كشور به اين خبر واكنش نشان داد. براين اساس، اميري با ردشايعه بركناري مقتدايي، گفت: «بركناري در كار نيست. استاندارخوزستان مدت‌ها قبل درخواست بازنشستگي كرده بود اما وزيركشور به دليل شرايط انتخابات با اين موضوع مخالفت كرد.» درهمين حال، روزسه شنبه، مديركل روابط‌عمومي استانداري‌خوزستان نيز به اين موضوع واكنش نشان داد و گفت: «استاندار خوزستان از نيمه‌فروردين امسال استعفاي خود را تقديم وزارت‌كشور كرده بود و او از پارسال نيز در شركت‌نفت بازنشسته شده بود.»

در جلسه توديع چه گذشت؟

آن‌طور كه روابط‌عمومي استانداري‌خوزستان اعلام كرده، معاون وزيركشور در جلسه توديع استاندارخوزستان، به موضوع استعفاي مقتدايي اشاره كرده است. محمدحسين مقيمي در اين باره گفت: «آقاي مقتدايي بارها بناي جدايي گذاشته بودند. براي من كه آقاي مقتدايي را مي‌شناسم خيلي سخت بود كه براي توديع ايشان به خوزستان بيايم. صميمانه از خدمات ايشان تشكر مي‌كنم.»او ادامه داد: «آقاي مقتدايي هركجا مي‌روند منشأ خير و اثر هستند. چه در دوره نمايندگي مجلس‌شوراي‌اسلامي، دوره‌اول استانداري‌خوزستان و هرمزگان و در اين دوره نيز توفيقات خوبي داشتند و به نحو شايسته‌اي استان را مديريت كردند.»
مقيمي گفت: «در يك سال اخير كه به وزارت‌كشور رفتم يكي از استان‌هايي كه نگرانش نبوديم و فكر مي‌كرديم مديران منطقه درست مديريت مي‌كنند، استان‌خوزستان با حضور آقاي‌مقتدايي بود.» معاون‌سياسي وزيركشور ادامه داد: «اما آقاي‌مقتدايي بارها بناي جدايي گذشته بود. هميشه دنبال تمديد نشدن ماموريت از مجموعه نفت بودند. اين‌بار به رئيس‌جمهوري و وزيركشور نامه نوشتند و درخواست بازنشستگي كردند.» مقيمي با اشاره به وضعيت خوزستان، به خدمات و برنامه‌هاي توسعه‌اي آقاي‌مقتدايي از جمله در بخش كشاورزي اشاره كرد و گفت: «با مديريت ايشان، پارسال مديريت خوبي در زمينه اعزام زوار اربعين اعمال شد. مشكلات مرزي، آبي و خاكي خوزستان مرتفع شد و حوادث سيل اخير به خوبي مهار شد.» او افزود: «آقاي‌مقتدايي از مديران ارزشمند نظام و مايه مباهات است و حقيقتا از ديشب كه بنا شد براي اين منظور به خوزستان بيايم، براي من خيلي سخت بود. چون ايشان را خوب مي‌شناسم.» معاون وزيركشور گفت: «ان شاا... از خدمات ايشان به عنوان مشاور وزيركشور بهره خواهيم برد.»
در اين جلسه فرج ا... خبير به عنوان سرپرست استانداري‌خوزستان و عبدالحسن مقتدايي به عنوان مشاور وزيركشور معرفي شدند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها