تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۶۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
تدبیر24 :كورش چهاردوري- همسري فداكار است و مادري مهربان. هنوز بعد از گذشت سال‌ها، شرح ايثار و فداكاري او در نجات جان مرد مبارزش، زمزمه لالايي مادران براي دختران است. اين بانوي مومنه كه در سال ۱۳۳۷ با آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني ازدواج کرد تنها با اتكا به كلام وحي به خواستگاري طلبه‌اي ساده كه در عمل، مجاهدي نستوه بود، پاسخ مثبت داد. او در تمام مراحل زندگي، پا به پاي همسرش پيش رفت. «عفت مرعشي» تنها نمونه يك همسر فداكار نيست. او به معناي دقيق كلمه «مادر» است، مادري كه تنها سه پسر و دو دخترش را فرزندان خود نمي‌داند. براي عفت مرعشي، همه جوانان اين ملك، حكم فرزندان او را دارند. اغراق نيست اگر بگوييم كه او نسبت به جوانان كشورش بيش از فرزندان خود احساس مسئوليت مي‌كند. او همچون همسر سرافرازش، نه ظلم را تاب مي‌آورد و نه در مقابل حق كشي سكوت مي‌كند. او هيچ گاه زير پا گذاشتن حق جوانان اين سرزمين را تاب نياورده و سكوت نكرده است اما به حكم مصلحت، حملات و دشنام‌ها به خود، همسر و فرزندانش را تحمل كرد تا نمونه بارزي باشد براي همسران و مادران اين سرزمين تا در برابر ناملايمات روزگار و جور زمانه صبوري كنند. او در باب محكوميت فرزندانش و زنداني شدن آنها، در گفت‌وگو با «آرمان» گفت: « مهدي و فائزه به زندان رفتند و من هيچ‌وقت فكر نمي‌كردم كه كار كشور به اينجا برسد.» او به احساسي كه در ملاقات‌هايش با فرزندش مهدي دارد نيز اشاره كرد و گفت: «احساسي كه در اين ملاقات‌ها و حضور در زندان دارم، شبيه احساسي است كه قبل از انقلاب در زندان و زمان ملاقات آقاي هاشمي داشتم. البته از يك جهت خوشحالم كه الان نيز در كنار مردم هستم و مثل مادران ساير زندانيان با من رفتار مي‌شود و از يك جهت ناراحت كه چرا بايد كار به اينجا بكشد.» عفت مرعشي شايد در ظاهر امر چون كوه مقاوم و صبور باشد، اما در نهايت، او نيز مادر است و لطافت روح و ظرافت قلبش، تا جايي ناملايمات را تاب خواهد آورد. آن چنان كه در پي هجمه‌هاي سنگين بدخواهان و فرصت طلبان به خانواده و فرزندانش، چنان بار فشار بر شانه‌هاي او سنگين شد كه او را به بستر بيماري كشاند. عفت مرعشي شايد در يكي از سخت‌ترين برهه‌هاي زندگي خود، از يك سو، شاهد محاكمه پسرش مهدي و صدور حكم زندان براي او بود كه باز هم در كمال صبوري و شكبيايي به قانون تمكين كرد و با دعای خير او را بدرقه كرد. از سوي ديگر، اين مادر مهربان، شاهد اتفاقاتی بود كه روزگاري، دخترش فائزه را راهي حبس كرد و در چند هفته اخير هم شاهد بدترين رفتارها و ناسزاها از سوي معاندان بود. حقيقتا جاي صد تقدير دارد كه عفت مرعشي در زير بار اين فشارها نه كمر خم كرد و نه خم به ابرو آورد. اما در نهايت، جسم رنجورش، او را راهي بيمارستان كرد.

زخم اثني‌عشر، بيماري عفت مرعشي

روز چهارشنبه، رسانه‌ها خبر بستري شدن «عفت مرعشي» همسر آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني را در حالي مخابره كردند كه پيش از آن، خبري مبني بر كسالت اين بانوي محترم رسانه‌اي نشده بود. آن چنان كه «آرمان» از مصاحبه با فاطمه هاشمي، فرزند بزرگ هاشمي‌رفسنجاني و عفت مرعشي، مطلع شد، كسالت حادث شده، زخم اثني عشر بوده است. فاطمه هاشمي به «آرمان» گفت: «مادرم از دو روز قبل، به دل‌درد شديد مبتلا شد و در نهايت، امروز تحت عمل جراحي قرار گرفت.» فاطمه هاشمي در پاسخ به دليل حادث شدن اين بيماري گفت: «فشارهاي عصبي و روحي چند مدت اخير كه زنداني كردن مهدي و مساله فائزه، از جمله آنها بود، باعث بروز اين بيماري شده است.» او در ادامه گفت كه مادرش روز چهارشنبه، بعد از عمل جراحي به بخش مراقبت‌هاي ويژه منتقل شده و احتمالا چند روزي در آن بخش بستري خواهد بود. محسن هاشمي نيز در گفت‌وگو با «آرمان» از بهبود حال مادرش خبر داد. او كه در زمان گفت‌وگو با «آرمان» در بيمارستان به سر مي‌برد، گفت: «مشكل ويژه‌اي وجود ندارد. عمل انجام شده و حال مادرم خوب است.» در همين حال، دفتر رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز ضمن صدور بيانيه‌اي، به تماس‌هاي مردمي درباره حال سركار خانم عفت مرعشي، واكنش نشان داد. در اين بيانيه آمده است: «پيرو تماس‌هاي مكرر تلفني برخي از هموطنان عزيز و رسانه‌هاي جمعي، درباره چرايي و چگونگي بيماري سركار خانم عفت مرعشي همسر آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني به اطلاع مي‌رساند كه ايشان به خاطر بيماري اثني‌عشر در يكي از بيمارستان‌هاي تهران، بستري شده و مورد عمل جراحي قرار گرفته است.» در ادامه اين اطلاعيه آمده است: «حال عمومي ايشان خوب است و ان‌شاءا... پس از دوران نقاهت، مرخص خواهند شد.» همچنين وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي روز چهارشنبه با حضور در بيمارستان محل بستري عفت مرعشي، از همسر آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني عيادت كرد. سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي ضمن عيادت از عفت مرعشي، در جريان روند بيماري او قرار گرفت. هاشمي حال عفت مرعشي را رو به بهبودي دانست و دستورات لازم را براي ادامه روند درمان به تيم درماني بيمارستان صادر كرد.

پا به پاي سرو

عفت مرعشي اما سال‌هاست كه در برابر فشارها راهي جز صبوری در پيش نگرفته است. در سال‌هاي دهه پنجاه كه همسر عفت مرعشي، به حكم دين و مليت، در مسير مبارزه با ظلم زمان، روانه زندان شد و او كه زني تنها اما مومن بود، با اقتدا به اول بانوي مظلوم عالم، تازيانه‌هاي زمانه را تاب آورد. او درباره آن روزها و ديدار در شكنجه گاه‌هاي رژيم پهلوي با آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، به «آرمان» گفت: «آن سال‌ها شرايط به نحوي بود كه بعضي مواقع كه ما با بچه‌ها به ملاقات آقاي هاشمي در زندان مي‌رفتيم، بي‌تابي بچه‌ها براي پدرشان حتي زندانبانان و جلادان ساواك را هم به گريه مي‌انداخت. يك‌بار كه به ملاقات ايشان رفتيم آقاي هاشمي به قدري شكنجه شده بود كه نمي‌توانست روي پاي خود راه برود و زندانبان او را آوردند و بچه‌ها خود را به بغل او انداختند اما وقت ملاقات را بلافاصله تمام كردند و نمي‌شد محسن را كه خردسال بود از پدرش جدا كرد. به نحوي كه اكثر ماموراني كه آنجا بودند به گريه افتادند.» در دهه شصت نيز، آن هنگام كه منافقان و كور دلان يكي از ستون‌هاي استوار نهضت خميني كبير را آماج حملات بي‌رحمانه خود قرار داده بودند، زينب‌وارانه صبوري پيشه ساخت و به وقت مقتضي، جان خود را دست مايه معامله با خداي خود كرد تا در راه دفاع از ايران، اسلام و انقلاب، جانش را ارزاني كند. اما به مصداق كلام پير جماران كه فرمود: «دشمنان بدانند هاشمي زنده است، چون نهضت زنده است»، هم هاشمي‌رفسنجاني، راه سخت مبارزه را ادامه داد و هم عفت مرعشي، ثابت كرد كه تا پاي جان براي دفاع از انقلاب و مردان انقلاب ايستاده است. اما در درازناي زمان، هرچند دشمنان آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني و خانواده‌اش، يكي بعد از ديگري، در شطرنج زمانه مات شدند اما هاشمي هيچ گاه از زخم زبان و تهمت و هجمه به دور نبود. و باز هم اين يگانه همسرش بود كه در اين سنگلاخ، مرد خود را همراه و هم قدم بود. عفت مرعشي، همراهي همسرش را تنها و تنها حامل يك پيام مي‌داند. او به «آرمان» گفت: «همراهي من تنها اين معنا را دارد كه تا آخرين نفس از آقاي هاشمي و اهدافش دفاع مي‌كنم.»

برچسب ها: تدبیر24 ، عفت مرعشی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها