تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۶۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
وزیران خارجه 10 کشور عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا موسوم به «آ.سه.آن» و چین در شهر «کونمینگ» در جنوب غرب این کشور گرد هم آمده‌اند تا درباره مهمترین تحولات منطقه ای و همکاری های دوجانبه بحث و تبادل نظر کنند.
تدبیر24 : در این اجلاس که از امروز سه شنبه در استان «یون نن» در جنوب غرب چین آغاز شده، پیش بینی می شود یکی از مهمترین موارد مورد بررسی طرفین دریای جنوبی چین باشد که به محل منازعات پکن با برخی از اعضای اتحادیه تبدیل شده است.
تعدادی از کشورهای «آ.سه.آن» همچون ویتنام و فیلیپین با چین در زمینه تملک بر برخی از مناطق و جزایر دریای جنوبی اختلافات دیرینه ای دارند و این اختلافات بارها روابط طرفین را بحرانی کرده است.
این نشست در شرایطی آغاز شده که بر اساس گزارش رسانه ها، چین با برخی از کشورهای کوچکتر «آ. سه.آن» همچون لائوس، کامبوج و برونئی به توافقاتی در باره دریای جنوبی رسیده است.
همین موضوع باعث شده است که شماری از کشورهای دیگر در این اتحادیه پکن را متهم کنند که در حال ایجاد تفرقه بین اعضای آن است.
اگرچه در میان اعضای «آ.سه.آن» همواره در مورد برخورد با چین اختلاف نظرهای جدی وجود داشته و برخی از این کشورها از جمله مالزی بر این باورند که نباید تنش ها را بیش از این افزایش داد اما فیلیپین اصلی ترین مخالف چین در میان این کشورها محسوب می شود که از پکن به دادگاه بین المللی لاهه در خصوص این منازعات شکایت کرده است.
چین امیدوار است که برگزاری نشست «کونمینگ» در مرکز استان «یون نن» بتواند گشاینده درهای مذاکرات و حل و فصل اختلافات در دریای جنوبی باشد.
کشورهای چین و «آ.سه.آن» سالهای مدیدی است درباره مسائل منطقه از جمله اختلافات در دریای جنوبی گفت و گو می کنند و اصلی ترین مبحث مورد مذاکره در این نشست نیز ظاهرا همین موضوع عنوان شده است.
چین بخصوص از فیلیپین خواسته است با صرف نظر کردن از شکایت خود در این دادگاه به دنبال مذاکرات مستقیم با همسایه خود برای حل اختلافات و مناقشات دریای جنوبی باشد.
فیلیپین فروردین ماه سال 93 با طرح شکایت از چین؛ آن را به دادگاه بین المللی لاهه کشاند و از این نهاد داوری خواسته است به موضوع اختلافاتش با چین در خصوص دریای جنوبی رسیدگی کند.
مالزی، اندونزی، سنگاپور، فیلیپین، برونئی، تایلند، ویتنام، لائوس، میانمار و کامبوج 10 کشور عضو اتحادیه جنوب شرقی آسیا هستند که مجموعا بالغ بر 500 میلیون نفر جمعیت دارند.
چین مهمترین شریک تجاری «آ.سه.آن» نیز محسوب می شود، از این رو این اتحادیه همواره تلاش کرده است با اتخاذ موضعی از سر احتیاط در مناقشات دریای جنوبی، پکن را راضی نگه دارد.
چین و 10 کشور عضو «آ.سه.آن» سال 2002 در پنوم پن کامبوج توافقنامه غیرالزام آوری امضا کردند که این سند چارچوب اصلی مذاکرات بعدی و رسیدن به کد رفتاری را تشکیل می داد و در آن طرف های درگیر برای حل مسالمت آمیز اختلافاتشان از طریق مذاکرات دوستانه توافق کردند و متعهد به اجرای قوانین بین المللی شدند.
لائوس هم اکنون رئیس دوره ای آ.سه.آن است و همراه با سنگاپور که نظارت بر روابط و همکاری این سازمان با چین را بر عهده دارند، پیشتر ایده برگزاری این نشست را با «وانگ یی» وزیر خارجه چین در میان گذاشته اند.
برچسب ها: تدبیر24 ، چین
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها