تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۶۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
عصر روز سه‌شنبه گروهي از علما، فضلا، روحانيون و طلبه‌هاي حوزه‌هاي علميه شهرهاي مختلف استان‌هاي تهران و البرز به ديدار آيت‌ا... هاشمي آمده بودند،
تدبیر24 :عصر روز سه‌شنبه گروهي از علما، فضلا، روحانيون و طلبه‌هاي حوزه‌هاي علميه شهرهاي مختلف استان‌هاي تهران و البرز به ديدار آيت‌ا... هاشمي آمده بودند، اين افراد از جهاتي نسبت نزديكي با رئيس مجمع تشخيص مصلحت دارند كه آن هم آشنايي با حقايقي است كه برخي به دروغ به نام حقيقت تبليغ مي‌كنندو از همين رو بود كه آيت‌ا... هاشمي راحت‌تر با آنها درباره موضوعاتي مانند آنچه در دولت قبل مبني بر گردن زدن روحانيون و غيره بيان مي‌شد گلايه كرد. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني با تبريك ميلاد مقدس حضرت امام حسن مجتبي (ع)، به تشريح وظايف شيعيان، ايرانيان و روحانيان در عصر حاضر پرداخت و گفت: بايد براساس فقه اسلامي، براي انجام وظايف، شرايط زمان و مكان را در نظر بگيريم. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تاكيد بر سرعت تحولات جهاني، گفت: ما به عنوان ملت مسلمان و پيروان مكتب اهل بيت (ع) حق توقف در زمان را نداريم و بايد پا به پاي تحولات جديد، حوزه‌هاي علميه را به روز نگه ‌داريم. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در ادامه گفت: تكليف روحانيت است كه خود را با امكانات روز و شرايط اجتماعي جهان آشنا و منطبق كند تا جوانان و مردم كه مي‌خواهند براساس راهنمايي‌هاي دين، به مسلماني عمق بدهند، اقناع و به روز باشند. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، با بيان اين جمله كه «پيروزي انقلاب اسلامي، مقطع سربلندي شيعيان در جهان بود»، گفت: اگر مي‌خواهيم قوانين اصيل اسلامي را درست و بدون پيرايه در جامعه اجرا كنيم بايد در وهله اول به اين اصول پايبند بوده و عامل به آن باشيم تا كارآمدي مكتب اهل بيت (ع) براي اداره جامعه با اجرای درست قوانين اسلامي محقق شود. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با يادآوري اين نكته كه «اسلام دين وحدت و برادري است»، توصيه نمود با اهل سنت كه در كشورهاي اسلامي جمعيت زيادي هم دارند بايد برادرانه زندگي كنيم.

ضرورت پيشتازي روحانيت در مسائل اجتماعي

ايشان با هشدار به مسلمانان در جهان اسلام كه «وضع ما خوب نيست»، افزود: با دامن زدن بزرگان فرقه‌هاي شيعه و سني به اختلافات و تبديل آن به تنازعات، از عظمت اسلام كاسته مي‌شود كه همان «فتفشلوا» است. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، پيشتازي روحانيت در مسائل اجتماعي را ضرورت امروز دانست و گفت: در خلأ حضور دلسوزان واقعي اسلام، داعش با عنوان جعلي دولت اسلامي، تابلوي اسلام مي‌شود، در حالي كه مي‌دانيم تفكرات آنها در تضاد كامل با دين خاتم است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، اسلام را از هر جهت دين برتر جهان توصيف كرد و گفت: متاسفانه دارند امت اسلامي و به ويژه شيعيان را در جهان، تروريسم جلوه مي‌دهند و اسلام‌هراسي و شيعه‌ستيزي را ترويج مي‌كنند. ايشان با اشاره به اتفاقاتي كه اين روزها در بحرين افتاده، گفت: كار جهان اسلام به جايي رسيده است كه حاكم مستبد يك كشور كوچك، يك آيت‌ا... بزرگ چون شيخ عيسي قاسم را سلب تابعيت مي‌كند، در حالي كه اكثريت مطلق مردم آنجا، شيعه هستند. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، با بيان اين نكته كه «اسلام، علما و دانشمندان برجسته‌اي دارد»، گفت: جاي تاسف است كه پيروان رحماني‌ترين دين جهان كه ريشه در وحي آسماني دارد، با تحريك دشمنان اسلام، هر روز از طلوع تا غروب آفتاب همديگر را مي‌كشند و تاسف بارتر اينكه به آن افتخار هم مي‌كنند.

هر جا بدانم تندروها مردم را به زحمت مي‌اندازند؛ نمي‌روم

ايشان با اشاره به برخي عقايد و اظهارات دولتمردان سابق، حمايت تقدس‌گونه‌ از آن جريان را يكي از اشتباهات تاريخي برخي جريان‌هاي سياسي و حتي قشري از روحانيت در ايران دانست و گفت: كساني كه برشانه روحانيت تا مسند مسئوليت‌هاي اجرايي آمده بودند، صراحتا مي‌گفتند: امام زمان (عج) كه بيايد، روحانيون و حتي مراجع را گردن مي‌زند. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در پاسخ به تقاضاي يكي از روحانيون كه از ميان جمع برخاست و گفت: مردم خواستار برگشت شما به نماز جمعه هستند، اظهار داشت: مردم لطف دارند و همين لطف آنان سرمايه من در دنيا و آخرت است، اما هر جا كه بدانم تندروها به بهانه حضور من مردم را به زحمت مي‌اندازند و اختلافات بيشتر مي‌شود، نمي‌روم. ايشان با تاكيد بر جايگاه والا و سفارشات اكيد اسلام به رعايت فضايل اخلاقي در جوامع اسلامي، گفت: متاسفانه در جامعه امروز، شاهد ناديده گرفتن بسياري از فضايل و مسائل اخلاقي حتي توسط افراد و جريان‌هاي مدعي ارزشمداري هستيم و برخي جريان‌ها به خاطر تامين برخي مطامع دنيوي، با توسل به غيبت، تهمت، افترا، دروغ و شايعه به راحتي با آبرو و حيثيت مخالفان خود بازي مي‌كنند و تاسف بارتر اينكه در مقايسه با ساير جرايم و رذيلت‌ها، در اين مورد دستگاه‌هاي مسئول واكنشي در خور نشان نمي‌دهند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خويش با اشاره به جوان بودن حكومت اسلامي جامعه ايران و حضور گسترده جوانان تحصيلكرده در سراسر كشور، گفت: قشر جوان آينده‌دار جامعه و سرمايه امروز مملكت ماست كه بايد در ابعاد اقتصادي، سياسي و اجتماعي به آنان و نيازهايشان توجه كنيم. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، امنيت، ازدواج و شغل را از جمله حقوق قشر جوان و تامين زمينه‌ها و مقدمات آن را وظيفه حاكميت دانست و گفت: نبايد با محدوديت‌هاي غيراسلامي، جوانان را به سوي انزوا يا پرخاشگري سوق بدهيم. ايشان تاكيد كرد: اگر پس از گذشت حدود ۳۷ سال از استقرار نظام جمهوري اسلامي ايران، برخي آمارهاي نگران‌كننده مسائل سوء اجتماعي و فرهنگي به ويژه بين جوانان بالاست بايد صادقانه در روش‌ها و عملكردهاي تربيتي و آموزشي خود بازبيني كنيم و با آسيب‌شناسي دقيق اينگونه مسائل، با اصلاح عملكردها و روش‌ها، راه درست و صحيح را به مردم و جوانان نشان دهيم. ايشان با برشمردن امتيازات انديشه‌هاي اسلامي براي اداره بهتر جامعه، گفت: مثلا در امر ازدواج و توجه به نيازهاي جنسي، اگر دنيا براي كساني كه شرايط تشكيل خانواده دايم را ندارند، راه‌حل خود را ترويج بي‌بندوباري مي‌داند، اسلام و تشيع به شرط رعايت شرايط و قيود آن براي قشري خاص، راه اخلاقي متعه را باز گذاشته، اما گروهي افراطي كه مسئوليت هم داشتند، در تهيه مقدمات براي برآورده شدن منطقي نيازهاي جوانان، مصداق آن ضرب‌المثل شدند كه «سنگ‌ها را بستند و سگ‌ها را رها كردند».

برچسب ها: تدبیر24 ، هاشمی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها