تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات
اگرچه نباید دچار خوش بینی مفرط شد اما نمی‌توان در عین حال از این فضای مثبت نیز به سادگی گذشت و از آن در جهت منافع ملی کشور بهره‌برداری کرد. . .

تدبیر24 : دور آتی مذاکرات هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5 پایان هفته جاری در ژنو برگزار خواهد شد. با توجه به اهمیت این مذاکرات که شاید یکی از مهم‌ترین نشست‌های ما با گروه 1+5 باشد می‌توان گفت که ممکن است این نشست مسیر آینده مذاکرات و سرنوشت آن را تعیین کند. در این رابطه به نکاتی چند اشاره می‌شود:

1-دور اول مذاکرات با موفقیت نسبی همراه بود. به‌گونه‌ای که تمام اطراف مذاکره از آن اظهار رضایت کردند. در دور پیشین توافق شد تا مذاکرات کارشناسی قبل از دور آینده مذاکرات صورت گیرد و البته در روزهای گذشته نیز دکتر عراقچی با آقای آمانو مذاکرات مفید و مثبتی را در وین برگزار کردند. این اقدامات همگی از رویکرد مثبت طرفین و گام‌های موثری که در این راه برداشته شده است، حکایت دارد.

 2- با توجه به این موفقیت، مخالفان به ثمر رسیدن این مذاکرات در کنگره آمریکا، سنا و رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی تلاش گسترده‌ای را برای ناکام گذاشتن این مذاکرات به عمل آوردند. زمزمه‌هایی که اکنون درخصوص دور جدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شنیده می‌شوند نیز در همین ارتباط باید تفسیر و تحلیل شوند.

3- تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر توان و تجربه خود از سه پشتوانه بسیار قوی نیز برخوردار است. اول حمایت و اعتماد مقام معظم رهبری است که شخصا بر این مسائل تاکید و اشاره دارند. دوم سفر موفقیت‌آمیز دکتر روحانی به نیویورک که موجب شد یخ روابط میان ایران و کشورهای اروپایی ذوب شود. سوم پشتوانه قوی مردمی دولت که حاصل حماسه سیاسی درانتخابات 24 خرداد است. باید بر این سه سرمایه تاکید کرد و ضمن ارج گذاشتن به آن نهایت بهره‌برداری لازم را برای به ثمر نشستن مذاکرات به عمل آورد.

4- اکنون فضای امید همراه با خوشبینی در محافل سیاسی اجتماعی و اقتصادی داخلی و خارجی پدیدار شده است. تمایل و اظهار آمادگی برخی از کمپانی‌های بزرگ برای همکاری با ایران در هفته اخیر نیز نمونه‌های بارزی از این مساله است. اگرچه نباید دچار خوش بینی مفرط شد اما نمی‌توان در عین حال از این فضای مثبت نیز به سادگی گذشت و از آن در جهت منافع ملی کشور بهره‌برداری کرد.

5- موضوع مذاکرات هسته‌ای از پرونده روابط ایران و آمریکا مساله‌ای کاملا جداست. شرایط و وضعیت روابط ایران و آمریکا نمی‌تواند با موضوع مذاکرات هسته‌ای در هم آمیزد. این امر قرین توفیق نیست و موجب حساسیت‌هایی خواهد شد.

6- شرط موفقیت در هر میدان بزرگ و اجرای سیاست‌های کلان نظام نیازمند اجماع ملی و حمایت مردمی است. در این شرایط حمایت و پشتوانه همه نیروهای سیاسی و اجتماعی کشور از تیم مذاکره‌کننده، ضریب موفقیت آنها را افزایش می‌دهد. روشن است که حمایت گسترده داخلی و نیروهای موثر داخل کشور، علاوه بر آنکه اعتماد به نفس مذاکره‌کنندگان را افزایش خواهد داد، علامت روشن و آشکاری به طرف مقابل نیز هست که نمی‌تواند با استفاده از تهدید، فشار و زور حقوق ایران را به رسمیت نشناسد و به خواسته‌های بحق مردم ایران گردن ننهد.

7-کلام آخر خطاب به تیم مذاکره‌کننده است که با توجه به شرایط کنونی و فضای موجود داخلی و خارجی و با در نظر داشتن این مساله که همه دشمنان این نظام اعم از لابی‌های صهیونیستی و برخی قدرت‌های کوچک و بزرگ دیگر درصدد اخلال در این مذاکراتند، از هر اقدامی که موجب ایجاد سوءتفاهم و بدبینی و بی‌اعتمادی می‌شود، خودداری کنند و با شناخت کامل از موازنه نیروهای سیاسی و اجتماعی داخلی با استفاده از روش‌های اقناعی از ظرفیت‌ها استفاده کنند و با اطلاع‌رسانی به موقع که هیچ خدشه‌ای نیز بر اصل محرمانه بودن مذاکرات وارد نمی‌کند، از هر عملی که موجب تضییع حقوق مردم شریف ایران شود اجتناب نمایند. مطمئنا تمامی نیروها و گروه‌های مومن به انقلاب نیز از آنها حمایت کرده و خواهند کرد. در این‌صورت انشاءا... با توفیق در این مذاکرات، شاهد تثبیت حقوق هسته‌ای که حاصل مقاومت و ایثار و تلاش دانشمندان و خون‌های شریفی است که این مسیر را هموار کرده، خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها