تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۶۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
روزگذشته علي لاريجاني رئيس مجلس طي حكمي محمدرضا باهنر را به سمت مشاورخود برگزيد.
  تدبیر24:  احسان اسقايي-  روزگذشته علي لاريجاني رئيس مجلس طي حكمي محمدرضا باهنر را به سمت مشاورخود برگزيد. دراين حكم آمده است: « نظربه تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالي به موجب اين ابلاغ به سمت مشاوررئيس مجلس منصوب مي‌شويد». محمد رضا باهنر از نمايندگان با سابقه مجلس‌است كه هفت دوره در خانه ملت حضور داشت اما در كمال تعجب براي حضور در مجلس دهم كانديدا نشد. عدم حضور باهنر در شرايطي كه لاريجاني عزم جدي براي رياست اين مجلس داشت سوالات زيادي را در اذهان پديد آورد. البته از سوي ديگر شنيده شده بود كه كاظم جلالي هم تمايل چنداني به حضور در مجلس دهم نداشت و در خبرها آمد كه او با تاكيد علي لاريجاني در انتخابات حضور يافت و حتي در ليست اميد كه به اسم ليست اصلاح‌طلبان شناخته شده بود، قرار گرفت. جلالي در شرايطي به مجلس دهم رفت كه بسياري از اصولگرايان مطرح نتوانستند راي لازم را براي حضور در پارلمان كسب كنند اما جلالي علاوه بر حضور در مجلس به عنوان نماينده توانست بار ديگر رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس شود.
حقیقت پور هم مشاور لاریجانی شد
عصر دیروز حکم دیگری برای یکی دیگر از نمایندگان سابق صادر شد و این بار هم لاریجانی طی حکمی منصور حقیقت پور را به عنوان مشاور خود منصوب کرد. در متن حکم صادره برای حقیقت‌پور آمده است : «نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این ابلاغ به سمت «مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی» منصوب می‌شود. امید است با اتکال به خداوند متعال در انجام وظایف محوله موفق باشید.»
لاريجاني و بازسازي اصولگرايي
نوع عملكرد لاريجاني درمجالس مختلف و جايگاه وي درميان اصولگرايان موجب شده حتي برخي از منتقدان وي در مجلس دهم تلاش كنند به او نزديك شوند. از سوي ديگر او تمايل چنداني ندارد كه با شوراي هماهنگي اصولگرايان همكاري‌ داشته باشد و شايد به دليل تجارب گذشته آنها باشد. او در انتخابات گذشته از كار جمعي با اصولگرايان آن چنان استقبال نكرد و ترجيح داد در ليست اصلاح‌طلبان و اعتداليون باشد. هرچند اين روزها لاريجاني در برخي موارد مورد تاييد بخشي از اصلاح‌طلبان قرار مي‌گيرد اما نوع تفكر و عملكردش اجازه نمي‌دهد كه بتوان او را يك اصلاح‌طلب دانست و بدون شك لاريجاني يك اصولگراست كه تمايل دارد جبهه اصولگرايي را از تندروي رها كرده و در مراحل بعد به كمك افرادي مانند محمد رضا باهنر وكاظم جلالي جبهه اصولگرايي را بازسازي كند.
باهنر معمار اهداف لاريجاني
اگرهدف تحركات اخير لاريجاني را بازسازي جريان اصولگرايي بدانيم، انتخاب محمد رضا باهنر به سمت مشاورلاريجاني را هم بايد گامي در راستاي همين پروژه دانست. ازچند ماه پيش كه باهنر بهارستان را ترك كرد، نقشي محوري در ميان اصولگرايان پيدا كرده است. اخبار منتشر شده از سوي وي در جرايد و سايت‌هاي خبري نشان از تحرك‌هاي او در جبهه اصولگرايان پيرامون انتخابات ۹۶ دارد تا جايي كه درباره گزينه‌هاي رياست‌جمهوري دوازدهم هم سخن گفته است. وي هر چند حمايت از روحاني را در رقابت‌هاي ۹۶ رد نكرده است اما احتمال حمايت اصولگرايان از احمدي‌نژاد را تلويحاً منفي دانسته و اعلام كرده اين امكان وجود دارد كه اصولگرايان درمقابل حسن روحاني در رقابت رياست‌جمهوري ۹۶ كسي را در نظر داشته باشند. نوع عمليات سياسي او موجب شده حتي از خودش نيز به عنوان كانديداي اصولگرايان در سال ۹۶ سخن به ميان‌ايد. احتمالي كه البته بعيد هم نيست و در صورت كانديداتوري مي‌تواند هم از آراي دست راستي روحاني تا حدودي بكاهد و هم در ريزش آراي احمدي‌نژاد البته درصورت كانديداتوري او موثر باشد. استراتژي كه اگر پياده‌سازي شود، ازيك سو محمود احمدي‌نژاد را به عنوان بزرگ‌ترين آلترناتيو بخش دلواپس اصولگرايان از صحنه سياسي حذف كرده و هم اجازه رشد آراي روحاني را گرفته است تا او نتواند بيش از دوره اول خود راي آورد و عملا در مرحل بعد و در دولت دوم روحاني نوعي انتقادات سازماني و منطقي را به كمك لاريجاني و جلالي و ساير اصولگرايان به مردم نشان دهد تا شايد او با محوريت لاريجاني بتوانند در ۱۴۰۰ قوي مجريه را با هدايت لاريجاني در دست بگيرند. البته در ميان نمي‌توان به سادگي ازكنار لاريجاني هم گذشت.

برچسب ها: تدبیر24 ، باهنر ، مجلس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها