تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۶۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
حضور‌نیافتن آقای روحانی به ‌واسطه تصمیم شخصی‌شان حتما کم‌لطفی در حق کشور و مردم و حامیان‌شان خواهد بود.
تدبیر24:محمد عطریانفر از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره بررسی احتمالات مختلف بررسی صلاحیت‌ نامزدهای ریاست‌جمهوری گفت: روحانی حتما کاندیدا خواهد شد. او بار گران‌سنگی را بر دوش گرفته و در قبال خدا و مردم مسئول است و امید مردم را ناامید نخواهد کرد. حضور‌نیافتن آقای روحانی به ‌واسطه تصمیم شخصی‌شان حتما کم‌لطفی در حق کشور و مردم و حامیان‌شان خواهد بود. 
او ادامه داد: درباره رد‌صلاحیت ایشان هم باید گفت در تاریخ انتخاباتی که در گذشته داشته‌ایم، تصمیم نهادهای نظارتی و تأیید‌کننده را نمی‌‌توان چندان پیش‌بینی‌ کرد؛ کمااینکه چه کسی پیش‌بینی می‌کرد آقای هاشمی که جزء برجستگان نظام است و بخش بزرگی از توفیقات کشور ناشی از راهبردها و زحمات طاقت‌فرسای اوست، شورای محترم نگهبان با بهانه کِبَر سن و پیری وی را رد کند!؟ 
عطریانفر اضافه کرد: من یک تحلیل حقوقی روی موضوع بقا و دوام صلاحیت رئیس‌جمهوری مستقر دارم و آن این است که: شورای محترم نگهبان قانونا از نظر ترمینولوژی حقوقی و رعایت تکالیف نهاد‌ها و اختیارات مقامات ارشد نظام نمی‌تواند رئیس‌جمهوری مستقر را با عنوان نداشتن صلاحیت برای دوره بعد رد کند.  او ادامه داد: استدلالی که به نظر می‌رسد این است که رئیس‌جمهوری وقتی از مردم رأی می‌گیرد، در ادامه، تنفیذ رأی ملت را هم از جانب رهبری دریافت می‌کند، به اعتبار رأی مردم و تنفیذ رهبری نظام، عهده‌دار ریاست قوه ‌مجریه می‌شود؛ بنابراین بقای آن رأی و تنفیذ، مادام که سلب نشده باشد، دلالت بر بقای صلاحیت رئیس‌جمهوری دارد. به صلاحیت یک رئیس‌جمهوری در چه شرایطی ممکن است تردید وارد شود؟ به صلاحیت رئیس‌جمهوری از منظر تکالیف سه نهاد قانونی می‌توان خدشه و تردید وارد کرد. او در توضیح افزود: نخست اینکه رئیس‌جمهوری به خاطر تخلفات و مشکلاتی که برای کشور ایجاد کند، پرونده‌هایی در دستگاه قضائی پیدا کند و دادگاه نسبت به تخلفات وی رسیدگی و ادامه خدمت رئیس‌جمهوری را به صلاح نداند و رأی به محکومیت و خلع از قدرت دهد.  او ادامه داد: دوم، موضوع ناکارآمدی و نداشتن صلاحیت سیاسی رئیس‌جمهوری است که بررسی آن تنها در صلاحیت مجلس است. مجلس می‌تواند حسب تکالیف قانونی با نظارت بر عملکرد رئیس‌جمهوری در موارد تشخیص، کفایت‌نداشتن رئیس‌جمهوری را تصویب و وی را با تأیید رهبری سلب قدرت کند.  عطریانفر اضافه کرد: سوم اینکه از موضع اختیارات فراقوه‌ای رهبری، رئیس‌جمهوری عزل شود؛ بنابراین مادام که احتمالات یادشده در بالا محقق نشود، رئیس‌جمهوری واجد صلاحیت است و هر نهادی از جمله شورای محترم نگهبان فاقد اختیار در رد‌صلاحیت اوست.  این فعال سیاسی گفت: ممکن است فردی در مقطعی رئیس‌جمهوری بوده است و بعد از وقفه‌ای بخواهد دوباره نامزد شود. شورای نگهبان می‌تواند با بررسی احراز شرایط یا احراز‌نکردن، احیانا برای آن دوره او را رد کند؛ کمااینکه برای آقای هاشمی این اتفاق افتاد و ایشان با اینکه به طور قلبی رد‌صلاحیت خود را قبول نداشت؛ اما به دلیل اختیار قانونی شورای نگهبان در مقابل آن تصمیم، سکوت کرد و هیچ نگفت؛ چراکه آقای هاشمی در وقت نامزدی، رئیس‌جمهوری مستقر نبود. بر‌اساس‌این تا زمانی که آقای روحانی از سوی سه مرجعی که پیش از این گفته شد، در امنیت و تأیید است، به لحاظ حقوقی مشکلی برای تأیید صلاحیت ندارد.  او درباره حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی هم گفت: اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت می‌کنند و کسی جز ایشان را برای مطرح‌کردن ندارند. نیازی به شرط ندارند. آقای روحانی فوق تصور اصلاح‌طلبان ظاهر شده است. جبهه اصلاحات در سال ٩٢ با شناخت اجمالی، آقای روحانی را پذیرفت و حمایت کرد؛ اما در سال ٩٦ برای شناخت عمیق‌تری که از وی پیدا کرده‌اند، همه‌جانبه و با اعتماد بیشتری از او حمایت می‌کنند؛ بنابراین طرح هرگونه شرطی برای وی، خلاف عقل، عرف و انصاف است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها