تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۶۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
 تدبیر24:از ساعت 22:20 دقیقه امروز در غرب قصرشیرین، اجرای آتش توپخانه و تانک نیروهای عراقی روی منطقه باویسی موجب وقوع درگیری در این منطقه شد.
به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، می گویند هر اختلافی هر چند جزئی، ریشه در پسماندهای یک اتفاق ساده، اما سرشار از سوء تفاهم یا بزرگ و لبریز از وقاحت یک خود بزرگ‌بین دارد. حال این اختلاف برای ایران با همسایه خود بزرگ‌ بینش به‌وجود آمد؛ جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس حس طمع هر جاه طلبی را برمی انگیخت، خصوصاً اینکه جزایر تابع حکومتی باشند که به تازگی سنگینی انقلابی ایدئولوژیک را زمین نهاده و کمر راست کرده باشد تا سرو سامانی به اوضاع خود بدهد و البته در بین اعضای دولت ناهماهنگی و اختلافاتی مشاهده شود؛ دولتی نوپا که از عوامل رژیم سابق دائما کارشکنی ها و خیانت هایی به خود می بیند.

در این میان عراق به بهانه تملک سرزمین های اعراب(خوزستان سرزمین عرب زبان های ایران) که با حمایت قدرتمندان از تملک اعراب خارج شده بود، پیش درآمد ناآرامی ها، جدایی‌طلبی ها و تبلیغات قومیتی را در خوزستان نواخت و از سوی دیگر ایرانی تباران ساکن عراق را از کشورش اخراج کرد که البته نوعی تناقض در این اقدام دیده می شود که غیرواقعی بودن ادعای رژیم صدام را برملا می کند. در ادامه حوادث روز سوم شهریور ماه سال1359 را به اختصار می خوانید؛ حوادث و تلاش‌هایی که تنها منحصر به این ماه نبودند بلکه بلافاصله پس از پیروزی انقلاب آغاز شدند تا به تجزیه ایران منجر شود.


 

*کفران نعمت کردند، اخراج شدند

در این روز تشدید دشمنی با ایران، تلاش برای بهبود روابط و مناسبات عراق با کشورهای عربی از جمله عربستان صعودی و مصر قابل توجه است.

خبرگزاری پارس اعلام کرد:« ... به دنبال حضور ده‌ها هزار سرباز مصری در عراق و افزایش درگیری ها و نارضایتی ها و همچنینی اخراج پی در پی مسلمانان از کشور عراق، خبرگزاری پارس با سفارت عراق در ایران تماس گرفت و نظر آنها را جویا شد. دیپلمات عراقی علت حضور ده ها هزار سرباز مصری در خاک عراق را چنین بیان داشت: مصری هایی که در کشور عراق هستند ده ها هزار نفر نیستند، بلکه یک میلیون مصری هستند که عراق را در رسیدن به تمدن بزرگ یاری می دهند؛ زیرا می خواهیم تا سال 1985 به هر صورت به تمدن بزرگ دست یافته و به کشوری پیشرفته و درجه یک تبدیل شویم. خبرنگار ما پرسید: آیا اخراج بیش از 40 هزار نفر از عراق را که حتی عده ای از آنها در عراق متولد شده اند و در این کشور خدمت نظام وظیفه انجام داده اند، توطئه ای علیه انقلاب اسلامی نمی دانید؟وی پاسخ داد: اخراج عده ای بی سلاح هیچ گونه توطئه ای نمی تواند باشد؛ این ها را به‌خاطر کفران نعمت از عراق اخراج می کنند... »

*تیمسار رزمی عامل اصلی آتش‌سوزی سینما رکس آبادان محاکمه می‌شود

در ساعت 10 صبح امروز اولین جلسه دادگاه ویژه رسیدگی به فاجعه سینما رکس آبادان در محل سینما نفت به ریاست حجت الاسلام موسوی تبریزی آغاز به کار کرد. دادستانی این دادگاه را نیز سید حسین نقیبی به عهده داشت که از چند هفته پیش برای رسیدگی به این پرونده در‌ آبادان مستقر شده بود. در این دادگاه 21نفر به طور حضوری و 8نفر از متهمان فراری از جمله عامل اصلی آتش سوزی تیمسار رزمی، رئیس سابق شهربانی آبادان و عامل کشتار در قم، به طور غیابی محاکمه خواهند شد.

*مردم، مهاباد را به مقصد بوکان ترک کردند

در این روز به علت متشنج بودن اوضاع در مهاباد مردم به سوی بوکان رفته و در شهر بوکان نیز کنترل از دست پیشمرگان خارج شده و مردم با عصبانیت با آنها روبه‌رو می‌شوند. از منطقه بوشهر و شهرهای هم‌جوار استان خوزستان هم خبر می‌رسد که سران خوانین قشقایی تحرکات خود را به این نواحی بسط داده و دست به ارتباطات و تحرکات تازه‌ای در این مناطق زده‌اند.

گزارش هنگ ایلامی حاکی است:« با توجه به مشاهدات روزانه به وسیله دیده‌بان های مرزی، نیروهای عراقی در خط مرز گروهانهای مهران و صالح آباد مشغول تجدید سازمان، استحکامات و مواضع خود هستند و به احتمال قوی خود را برای یورش به پاسگاه‌های مرزی ایران آماده می‌نمایند.»

گزارشی از مرزبان مهران حاکی است:« به استناد اعلام گروهان صالح آباد، نیروهای عراقی در ساعت 15:10دقیقه امروز در هفت کیلومتری شمال غربی پاسگاه مزبور مستقر شدند. آنها 14 دستگاه زیل، نفربر و تانک همراه داشته‌اند که با این وصف یک ستون نظامی را تشکیل داده بودند.

*صدام حسین در نزدیکی دربندی‌خان فرمان آتش صادر کرد.

از ساعت 22:20 دقیقه امروز در غرب قصرشیرین، اجرای آتش توپخانه و تانک نیروهای عراقی روی منطقه باویسی موجب وقوع درگیری در این منطقه شد. «حمله گسترده متجاوزان عراقی بعداز ظهر امروز، 24ساعت پس از بازدید صدام حسین از پایگاه هوایی زمینی دربندی‌خان عراق انجام گرفته است. ... نیروهای بعثی عراق مناطق مربوط به  تنگ توشاوه، تنگ هوان و تپه رش را به محاصره درآوردند و نیروهای خودی با حملات متقابل خود، ارتش بعث عراق را در چند موضع به عقب رانده‌اند.»

*بنی صدر: جز وزرای کشور و دفاع درباره دیگر وزیران نظر نمی‌دهم

بنی صدر امروز در نامه ای کوتاه و رسمی خطاب به محمدعلی رجائی نخست وزیر، نوشت:«با وزرایی که فهرست آن را برای اینجانب آورده‌اید همانطور که روز اول گفتم، کاری ندارم؛ خود می‌دانید. درباره وزراء دفاع و کشور، به لحاظ حساسیت وضع کشور تصویب خود را لازم دیدم.» ایشان در نامه ای دیگر خطاب به مجلس شورای اسلامی می نویسد:« به آقای محمدعلی رجائی رئیس جمهور گفته بودم جز وزرای کشور و دفاع درباره دیگر وزیران نظر نمی‌دهم. در فهرستی که ایشان در اختیار من گذاشته اند، کسانی هستند که درباره بعضی از آنها نظر موافق دارم. درباره چندتن نمی‌توانم حتی بی‌نظر باشم. با این حال کار را به نظر آن مجلس محترم می‌گذارم. نظر خودم این است که اجرای تام و تمام قانون اساسی در این موقعیت حساس از هر کار دیگر به صواب نزدیک‌تر، بلکه عین صواب است.»
برچسب ها: تدبیر24 ، جنگ تحمیلی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها