تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۶۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
 تدبیر24:  اتحاد «اعتدال‌گرايان، اصولگرايان میانه‌رو و اصلاح‌طلبان» مي‌تواند روحاني را براي بار دوم راهي پاستور و نهاد رياست‌جمهوري كند. اين طيف‌ها هر چند با همديگر اختلافاتي دارند ولي در يك چيز متفق‌القول‌اند: كشور توان تحمل سوء‌مديريت‌ها، كجروي‌ها، تخريب‌ها و تحريم‌هاي جديد را ندارد. آيت‌ا... هاشمي در چند هفته اخير بارها و بارها در سخنان خود به دولت دوم روحاني اشاره كرده و از گام‌هاي بلند روحاني در دولت دوازدهم سخن به ميان آورده است. او در آخرين ديدار خود نيز به اين مساله اشاره كرد. رئيس سابق قواي مقننه و مجريه گفت: «اميدوارم در دوره بعدي دولت دكتر روحاني قدم‌هاي بسيار بلندي‌برداريم و ايران را به جايگاهي كه استحقاق آن را دارد، برسانيم. » بسياري از ناظران سياسي بر اين باور هستند كه حسن روحاني، رئيس‌جمهور فعلي ايران شبيه‌ترين سياستمدار به هاشمي رفسنجاني است.
 حتي برخي او را «هاشمي ثاني» مي‌دانند. عصرایران نوشت؛ محمود احمدي‌نژاد در دوران هشت ساله رياست‌جمهوري‌اش مخالفان و موافقان بسياري داشت كه گاهي موافقان و مخالفان جاي خود را عوض مي‌كردند اما او هميشه يك مخالف جدي و سرسخت داشت كه از همان روز اول دولت نهم مخالفت خود را با سياست‌هاي احمدي‌نژاد اعلام كرد و آن فرد كسي نبود جز هاشمي رفسنجاني. هاشمي بر اين باور بود و البته است كه قطار انقلاب و حركت در مسير توسعه در زمان احمدي‌نژاد از ريل اصلي خود خارج شد و حسن روحاني آن را در اين ۴ سال به مسير بازگردانده است و در ۴ سال بعدي بايد آن را به حركت بيندازد. هاشمي در ديدار با برخي از اعضاي خبرگان در زمان حضور احمدي‌نژاد در راس قوه مجريه گفته بود: «به آقايان گفتم كه چرا تمام كارهاي اين دولت (احمدي‌نژاد) را تاييد مي‌كنيد؟ فردا جواب مردم و خدا را چه مي‌دهيد؟ بعد هم به آقايي كه در خبرگان بود، گفتم: حالا كه رسوا شده، مي‌گويي فلان كس باعث انحرافش شده. اگر اشتباه كردي، صادقانه به مردم بگو اشتباه كردم؛ نه اينكه پشت فلان كس قايم شويد و بگوييد انحراف كار او بوده. مردم اين حرف‌ها را باور نمي‌كنند. » يا خطاب به تشكل‌هاي دانشجويي ۵ استان دانشگاه آزاد اسلامي درباره مشكلات روحاني خاطرنشان كرده بود: «دولت روحاني در مقابل اقيانوسي از خرابي‌هاست. 

با خزانه خالي و توپخانه‌اي پر در روبه‌رويش از تندروها. از اقليتي افراطي كه همه جور امكانات در انتخابات ۹۲ داشتند و شكست خوردند. از صداوسيما تا ده‌ها تريبون ريز و درشت ديگر. همه مي‌خواستند كه خط اعتدال پيروز نشود كه شد. حالا همه جمع شده‌اند كه انتقام راي مردم را از دولت منتخب آنها بگيرند. » هاشمي رفسنجاني نمي‌خواهد دوران احمدي‌نژاد تكرار شود و آنگونه كه از شواهد هم پيداست فردي به جز روحاني را هم مناسب رياست‌جمهوري نمي‌داند. به خاطر همين تلاش مي‌كند، تمام قد از حسن روحاني حمايت كند. هاشمي در سال ۸۴ نشان داد كه چندان به سياستمداران وقت اطمينان ندارد و آنها را در اندازه رياست‌جمهوري نمي‌بيند. او به اين دليل كه هيچكدام از نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري دوره نهم را در اندازه رياست‌جمهوري نمي‌ديد وارد صحنه شد. هاشمي رفسنجاني در سال ۸۴ حتي اعلام كرد اگر برخي افراد كه امروز مشخص مي‌شود شايد يكي از آن افراد«روحاني» بود در انتخابات شركت كنند، از رقابت كنار خواهد كشيد. هاشمي به خاطر نگراني از تكرار دوباره احمدي‌نژاد يا فردي شبيه احمدي‌نژاد سعي مي‌كند روحاني و روحاني‌ها در كشور تكرار شوند. به نظر مي‌رسد رئيس‌جمهور مطلوب هاشمي فردي است كه سابقه فعاليت‌هاي مديريتي و اجرايي در بالاترين سطوح كشور را داشته باشد. 

آن طور كه از شواهد پيداست هاشمي همچون انتخابات سال ۹۲ باز هم به ميدان آمده است تا با ايجاد سبد راي مشخص براي روحاني، خرداد ۹۲ را در بهار ۹۶ تكرار كند. بايد منتظر بود كه در روزها و ماه‌هاي آينده باز هم شاهد شكل‌گيري جريان اعتدال با حضور «هاشمي، ناطق نوري و رئيس دولت اصلاحات» براي حمايت از روحاني باشيم.
برچسب ها: تدبیر24 ، خرداد 92
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها