تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۶۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
مديریت و عملكرد قانون‌گريزانه كرباسچي باعث شد پای وي به دادگاه كشيده شود اما در تمام دادگاه‌ها وي هيچ‌گاه به عنوان مفسد اقتصادي محكوم نشد، اما تخلفات قانوني درعزل و نصب‌ها يا تصرف در زمين مردم به نفع ساخت پاركينگ و اتوبان وجود داشت. اين موضوع براي آقاي قاليباف متفاوت است.
  تدبیر24:  مهدي آيتي-شهرداري تهران نهادي است كه به‌موجب قانون شهرداري‌ها اداره مي‌شود. دريك كلام مي‌توان گفت نمي‌توان به‌راحتي درباره عملكرد اين نهاد تحقيق كرد. نويسنده اين قلم در سه دوره در شهرداري تهران مشغول خدمت بوده. دوره‌اي به عنوان مشاور خدمات شهري، دوره‌اي در مقام معاونت منطقه هفت و همچنين در دوره‌ای فروشگاه شهروند توسط اينجانب و چندي از دوستان در زمان آقاي كرباسچي پايه‌گذاري شده است. نگارنده به عنوان مدير شهرداري در آن زمان گواهي مي‌دهد كه شخص آقاي كرباسچي انسان پاكدستي است، ولي تخلفات قانوني در زمان وي شروع شد. به هر طريق بعد از جنگ، تهران نيازمند به مدير قدرتمند و شجاع بود كه آقاي كرباسچي توسط آیت‌ا... هاشمي براي اين امر ماموريت گرفت. آقاي كرباسچي براي اينكه تهران زيبايي بسازد، اذعان داشت قوانين كشور اجازه سازندگي سريع تهران را نمي‌دهد، لذا بايد راهي پيدا مي‌كرد تا ساختن تهران سرعت بگيرد و اين استراتژي باعث شد برخي از دستگاه‌ها با ايشان خوش‌رفتار نباشند و اختلافات ميان آقاي كرباسچي و برخي از نهادها به وجود بيايد. اين اختلافات ادامه داشت تا سال ۷۶ وي با مديریت فوق‌العاده خود بر ستاد انتخاباتي رئيس دولت اصلاحات وي را رئيس‌جمهور ايران كرد و اين نقش برکسي پوشيده نيست. مديریت و عملكرد قانون‌گريزانه كرباسچي باعث شد پای وي به دادگاه كشيده شود اما در تمام دادگاه‌ها وي هيچ‌گاه به عنوان مفسد اقتصادي محكوم نشد، اما تخلفات قانوني درعزل و نصب‌ها يا تصرف در زمين مردم به نفع ساخت پاركينگ و اتوبان وجود داشت. اين موضوع براي آقاي قاليباف متفاوت است. انواع و اقسام فعاليت‌هاي سياسي در شهرداري تهران انجام شده است كه ازنظر قانوني اين موارد قابليت تحقيق و تفحص دارند و اگر امروز مجلس مساله تحقيق و تفحص را مطرح مي‌كند، بايد گفت كه در مجالس گذشته نيز اين موضوع مطرح‌شده بود اما هر بار كه اين موضوع مطرح شد اعضاي يك فراكسيون همواره اجازه اين كار را به دلايل مختلف نمي‌دادند. همچنين برخي از اعضاي شوراي شهر اين دوره و دوره‌هاي قبل ادعاهايي دارند و مدعي هستند برخي از عملكردهاي شهرداري تهران از نظر آنها قابليت بررسي در تحقيق و تفحص و بازرسي كل كشور را دارد. لذا اكنون بازرسي كل كشور و مجلس شوراي اسلامي بايد به اين موضوع وارد شوند و نتيجه را اعلام كنند. آقاي قاليباف و چمران بايد همكاري كنند كه مراجع ذيصلاح درباره عملكرد شهرداري تحقيق و تفحص انجام دهند. از سوي ديگر آقاي قاليباف براساس آنچه شنیده مي‌شود شاید در انتخابات نامزد شود. دراین صورت وي باید هرچه زودتر اين مساله را براي مردم روشن كند تا در رقابت باروحاني مشكلي برايش به وجود نيايد. ضمن اينكه بايد درباره هزينه‌هاي انتخاباتي نيز شفاف‌سازي شود تا از اين نظر هم خطري متوجه ایشان نگردد. از سوي ديگر آقاي قاليباف و چمران اعلام كرده‌اند كه تخلفي نیست، اما اگر مشخص شود كه مشكلي وجود داشته، بايد ديد آيا شهردار تهران و رئيس شوراي شهر حاضربه پاسخگويي هستند؟
* نماينده سابق مجلس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها