تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۶۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
تدبیر24: منطقه لارستان با ظرفیت‌هایی که دارد بستر مناسبی برای مطالبه یک رسانه فراگیر و عمومی است که وجود این رسانه می‌تواند برخی از خلاء‌های موجود را پر کرده و زیرساخت‌های ارتباطات درون شهری را سامان‌بخشی کند.

رادیو از قدیمی‌ترین ابزارهای رسانه‌ای است که شاید این روزها در میان رسانه‌های مدرن کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما این رسانه همچنان نقشی مهم در میان مردم دارد. همین اینکه وقتی پیچ رادیو را باز می‌کنی می‌توانی صدای فرهنگ و هویت خود را بشنوی یعنی اینکه رادیو هنوز زنده است.

بسیاری از استان‌های کشور از جمله آذربایجان، کرمان و خوزستان علاوه بر رادیوی مرکز استان در برخی از شهرها نظیر مراغه، رفسنجان و دزفول هم رادیوهای شهری راه‌اندازی کردند که این امر توانسته نتایج پر باری برای مردم این شهرستان‌ها داشته باشد و دیگر شهرستان‌های کشور را به فکر راه‌اندازی رادیو شهری بیندازد.

علی مجیدی دکترای فلسفه دارد. اصالتا لارستانی و معتقد است که در میان شهرستان‌های استان فارس شهرهای زیادی هستند که می‌توانند رادیو شهری داشته باشند اما لارستان از جهاتی می‌تواند در این زمینه در اولویت قرار گیرد، نخستین دلیلی که می‌آورد داشتن زبان مستقل است.

وی می‌گوید: زبان لارستانی منطقه بزرگی از جنوب استان فارس را پوشش می‌دهد بنابراین راه‌اندازی رادیو شهری در این منطقه می‌تواند شهرستان‌هایی را که به این زبان تکلم می‌کنند به یکدیگر نزدیک کند و نتیجه این نزدیکی و وحدت رشد و توسعه بی‌سابقه جنوب استان فارس است.

محمدعلی شامحمدی، مدیر انجمن گویندگان لارستان نیز با تائید صحبت‌های این نخبه لارستانی می‌گوید: گویندگی رشته‌ای نوپا در جنوب استان فارس است که دوره‌های آموزشی آن در لارستان برگزار شده و هنرجویان بسیاری این دوره‌ها را گذرانده و آماده تولید برنامه هستند.

وی که خود اصالتا گراشی است و استودیویی به نام پارسینا در گراش دارد، معتقد است که بستر لازم برای راه‌اندازی رادیو شهری در منطقه لارستان وجود دارد که مهم‌ترین آنها نیروی انسانی آماده و آموزش دیده است.

به گفته شامحمدی انجمن گویندگان تنها به برگزاری دوره‌های آموزشی صرف تکیه نکرده و در لارستان به صورت زنده و در گراش به صورت پادکست اقدام به تولید برنامه‌های رادیویی با محتوای فرهنگی، اجتماعی و خبری می‌پردازند و این امر نشان از توانمندی این منطقه برای داشتن رادیو شهری است.

این توانمندی‌ها و مطالبه قشر نخبه و تحصیل‌کرده لارستان مربوط به امروز نیست بلکه در 8 سال پیش بهزاد مریدی که در حال حاضر مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس است، پیگیر راه‌اندازی رادیو شهری برای لارستان بوده که در گفت‌وگو با تسنیم از وجود موانع اداری و تعطیلی این پروژه سخن گفت.

علیرضا نجابت، معاون صدای مرکز استان فارس نیز از وجود مانعی به نام مجوز سازمان برای راه‌اندازی رادیو شهری سخن گفت و در عین حال از تولید برنامه‌های شهرستانی و پخش آن در صدای مرکز استان استقبال کرد.

وی در گفت‌وگو با تسنیم علت راه‌اندازی رادیو شهری در شهرهای مراغه، دزفول، رفسنجان و دیگر نقاط را قدمت این شهرها عنوان کرد و افزود: این امکان در شرایط کنونی تنها با مجوز سازمان امکان‌پذیر است و مراکز استانی اجازه راه‌اندازی رادیو شهری یا محلی را ندارند.

تمایل صدا وسیما به برون سپاری تولید برنامه‌ها امری است که نجابت به عنوان راهکاری برای شنیده شدن صدای فرهنگ و هویت یک شهرستان مطرح می‌کند و می‌گوید: در صورتی که شهرستانی توانمندی تولید برنامه با استانداردهای صدا و سیما را داشته باشد، امکان پخش آن از طریق صدای مرکز استان وجود دارد.

فرزاد قناعت‌پور رئیس خانه مطبوعات لار با اشاره به ظرفیت عظیمی که از بعد رسانه‌ای در لارستان وجود دارد که منجر به برگزاری نخستین جشنواره استانی مطبوعات در این شهرستان شد، می‌گوید: این توانمندی رسانه‌ای در کنار فرهنگ و هویتی که این بخش از استان فارس دارد ضرورت داشتن رادیو شهری یا امکانی برای پخش برنامه‌های رادیویی در مرکز استان را ایجاب می‌کند.

وی معتقد است با وجود اینکه اغلب بخش‌ها و حتی روستاهای منطقه لارستان دارای سایت خبری هستند اما وجود رادیو و انتقال شنیداری این فرهنگ سبب حفظ آن و ماندگاری این فرهنگ برای نسل‌های آینده می‌شود.

هزینه راه‌اندازی این رادیو چندان نیست که مسئولان و نماینده شهرستان نتوانند آن را تامین کنند، چراکه به گفته شاه‌محمدی، مدیر انجمن گویندگان لارستان راه‌اندازی استودیو ویژه برای رادیو همراه با دیگر دستگاه‌های صدابرداری 30 میلیون تومان است.

منطقه لارستان با ظرفیت‌هایی که دارد بستر مناسبی برای مطالبه یک رسانه فراگیر و عمومی است که وجود این رسانه می‌تواند برخی از خلاء‌های موجود را پر کرده و زیرساخت‌های ارتباطات درون شهری را سامان‌بخشی کند.

تمرین و پرورش استعدادهای فرهنگی و رسانه‌ای منطقه، رسیدگی به مشکلات مردم با ایجاد کانال ارتباطی بین آنها و مسئولان، کمک گرفتن از رادیو در بحران‌های احتمالی و اطلاع‌رسانی درست دور از جوسازی‌های مرسوم از مزیت‌های یک رادیو محلی در این منطقه است.
برچسب ها: تدبیر24 ، رادیو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها