تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۶۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
  تدبیر24: احمد توکلی عطای حضور در مجلس دهم را به لقای آن بخشید و بیشتر وقت خود را مصروف فعالیت سازمانی کرده است که ریاست آن را بر عهده دارد. او سال‌هاست بر طبل مبارزه با فساد اقتصادی می‌کوبد. هر چند در دولت قبل صدای آنچنان بلندی از فعالیت‌های ضدفساد توکلی شنیده نمی شد، اما از زمانی که دولت روحانی فعالیت خود را آغاز کرد توکلی تکلیف خود را مبارزه پررنگ با فساد تعیین کرده است، مانند دیروز که احمد توکلی در یادداشتی خطاب به مردم درباره تکرار اشتباه تاریخی احمدی‌نژاد در دولت روحانی با همراهی مجلس نوشت و در بخشی از آن آورد: «روز چهارشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۵مجلس با پشتیبانی رئیس محترم مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه لایحه اصلاحیه بودجه را تصویب کرد. با تصویب این اصلاحیه، دولت اجازه دارد با تجدید ارزیابی ذخایر بانک مرکزی برای خودش درآمد بسازد و با این ثروت فرضی سرمایه بانک‌ها را افزایش دهد. پایه‌گذار این روش آقای احمدی‌نژاد بود، کاری غیرقانونی، تورمی و رکودی است و برخلاف مصالح بلندمدت مالیه عمومی و مغایر با اقتصاد مقاومتی بوده و هست. در دو سه ماه آخر دولت پیشین، آقای احمدی‌نژاد تصمیم گرفت با استفاده از تجدید ارزیابی ذخایر ارزی بانک مرکزی درآمد دفتری بانک را بالا ببرد. این ذخایر در طول سال‌ها به قیمت‌های کمتر از قیمت روز تصمیم‌گیری آقای دکتر احمدی‌نژاد، خریده شده بود، به قیمت روز ارز تجدید تسعیر یا ارزش‌گذاری جدید می‌شود. با این کار اختلافی به مقدار تقریبی مبلغ ۷۴ هزار میلیارد تومان، در دفاتر بانک مرکزی به شکل درآمد ظاهر می‌شد. آقای رئیس‌جمهور از مجمع عمومی بانک مرکزی مصوبه می‌گیرد که کلیه بدهی‌های دولت، شرکت‌ها، موسسات و بانک‌های دولتی را تسویه شده نشان دهد. چون مجمع حق چنین کاری را نداشت، جمعی از نمایندگان با کسب حکم ابطال مصوبه از دیوان عدالت اداری ایستادگی کردند.» توکلی پس از آن در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
 روحانی برخورد قاطع کند
توکلی درباره فیش‌های حقوقی گفت: «اگر آقای روحانی در برخورد با موضوع فیش‌های حقوقی نامتعارف در فرصت باقیمانده برخورد قاطع داشته باشد، دور بعد رئیس‌جمهور خواهد شد و این پیروزی حقشان است، حتی اگر ضعف‌های دیگری داشته باشند.» رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت ادامه داد: بنابر استدلال حقوقی که داشتم تمام دریافتی‌ها، غیر قانونی و بدتر از آن غیر منصفانه بوده است. پس آنها که متخلف بوده‌اند را تحویل قانون داده و تمام پول‌ها را پس بگیرند. توکلی با اشاره به دیدارش با قالیباف ادامه داد: قالیباف اعلام آمادگی کرداطلاعات و مدارک لازم را در اختیار سازمان دیده بان شفافیت و عدالت قرار دهند و در بیانیه نهایی شرح ماجرا به مردم اطلاع رسانی می‌شود. توکلی در پاسخ به این سوال که چرا تا زمانی که نماینده بودید به موضوع تخلفات شهرداری ورود پیدا نکردید، اظهار داشت: من غفلت و کوتاهی خود را می‌پذیرم اما دلیل غفلتم این بود که شورای شهر را با ترکیبی قابل قبول ناظر بر عملکرد شهرداری می‌دانستم. درباره پرونده املاک واگذاری شده در شهرداری‌ها معتقدم بستن سایت‌ها کار درستی نبود، چرا که تمامی این سایت‌ها از وزارت ارشاد مجوز داشتند و طبق قانون تابع قانون مطبوعات هستند و نه تابع جرایم یارانه‌ای. وی درباره رفتار دوگانه جناح اصولگرا توضیح داد: من این رفتار را توجیه نمی‌کنم و به شما نیز توصیه دارم که موضوع فساد را جناحی و سیاسی نبینید. معتقدم سکوت‌ چهره‌های اصولگرا در این مورد کار خوبی نبوده است و اگر به یقین برسیم از متخلفان اسم خواهیم برد و در دادگاه هم از خودمان دفاع می‌کنیم.
برچسب ها: تدبیر24 ، روحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها