تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۶۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
 تدبیر24:صاحب يكي از باغ‌هاي مركبات دزفول وقتي با سه سارق 21 ساله ميوه روبه‌رو شد، هرگز تصور نمي‌كرد كه يكي از آنها سلاح كمري دارد و با شليك آن، او را خواهد كشت.
 
به گزارش اعتماد، 18 بهمن پارسال وقوع يك فقره درگيري منجر به قتل در يكي از باغ‌هاي روستاي بن جعفر دزفول به پليس اطلاع داده شد. 

با حضور ماموران در محل مشخص شد صاحب باغ مردي 45ساله است كه با چند پسر جوان كه به قصد سرقت مركبات وارد باغ او شده بودند، درگير شده و در حين آن مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جان خود را از دست داده است.
 
در ابتداي تحقيقات، اعضاي خانواده مقتول به كارآگاهان گفتند كه سارقان چند شب پيش از وقوع حادثه هم به شكل مخفيانه وارد باغ شده و مقدار زيادي از محصولات را به سرقت برده بودند. به همين دليل صاحب باغ تصميم گرفت براي جلوگيري از سرقت دوباره، خودش در باغ نگهباني دهد.

تا اينكه روز حادثه، وقتي از حضور سارقان در باغ مطلع شد، سعي كرد با استفاده از يك بيل مانع شان شود اما آنها با شليك گلوله او را كشتند و متواري شدند.
 
با ثبت اظهارات اولياي دم و در حالي كه سرنخ مشخصي از هويت سارقان در دست نبود، ماموران پليس موفق شدند در عملياتي ديگر، دو سارق مسلح 21ساله را دستگير و يك قبضه سلاح كمري از مخفيگاه آنها كشف كنند. 

بررسي سلاح نشان مي‌داد كه صاحب باغ نيز با شليك گلوله از آن كشته شده است. به اين ترتيب هر دو سارق به اتهام قتل مورد بازجويي قرار گرفتند تا سرنخي مهم از مخفيگاه قاتل به دست‌ آيد.
 
آنها عامل قتل را پسري 21 ساله معرفي كردند و به كارآگاهان گفتند: «چند روز قبل از حادثه به باغ مقتول رفتيم و مقدار زيادي مركبات دزديديم. پس از فروش ميوه‌ها تصميم گرفتيم دوباره به همان باغ دستبرد بزنيم براي همين شب قبل از حادثه، به شكل مخفيانه خودمان را به باغ رسانديم و مشغول چيدن ميوه‌ها شديم. 

روز بعد، آماده بار زدن آنها در ماشين بوديم كه ناگهان صاحب باغ از پشت درخت‌ها ظاهر شد و با بيلي كه در دست داشت به سمت ما حمله كرد. ما هم با او درگير شديم و در حين آن، عباس (قاتل) گلوله‌اي از سلاح كمري‌اش شليك كرد كه به صاحب باغ خورد. خيلي ترسيده بوديم براي همين سريع از محل متواري شديم. 

چند روز بعد، وقتي از كشته شدن صاحب باغ باخبر شديم، عباس گفت مي‌خواهد فرار كند. او سلاحش را به ما داد و خودش ناپديد شد. ما هم پس از مدتي كوتاه دوباره سرقت‌هاي‌مان را ادامه داديم تا اينكه پليس ردمان را زد و دستگيرمان كرد.»
 
با اعتراف متهمان به درگيري با صاحب باغ، مداركي به دست آمد كه حكايت از فرار عامل قتل به تهران داشت. به اين ترتيب كارآگاهان پايگاه دهم ويژه قتل، پليس آگاهي تهران بزرگ مسوول دستگيري او شدند.
 
آنها در تحقيقات خود به اين نتيجه رسيدند كه متهم پس از آمدن به تهران، در يك ساختمان نيمه ساز مشغول كارگري است و همان‌جا زندگي مي‌كند. با كسب اين سرنخ، سرانجام پس از حدود يك سال از وقوع قتل، متهم در عمليات پليسي دستگير شد و مورد بازجويي قرار گرفت.
 
او با اعتراف صريح به قتل و سرقت مسلحانه به كارآگاهان گفت: «با دو همدست ديگرم يك بار از باغ مقتول مقادير زيادي ميوه دزديديم و پس از فروش‌شان، دوباره تصميم گرفتيم اين كار را تكرار كنيم. 

روز حادثه مشغول بار زدن ميوه‌ها در ماشين بوديم كه ناگهان مقتول ظاهر شد و به ما حمله كرد. وقتي درگيري بالا گرفت، با سلاحم گلوله‌اي به سمتش شليك كردم كه باعث فوتش شد. پس از آن به تهران متواري شدم و در تمام اين يكسال به كارگري مشغول بودم تا اينكه پليس دستگيرم كرد.»
 
سرهنگ كارآگاه حميد مكرم، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر از تحويل متهم به پليس آگاهي دزفول و ادامه تحقيقات از او خبر داد.
برچسب ها: تدبیر24 ، قتل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها