تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۷۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
شازده حمام،اثر روایی چهار جلدی دکتر محمدحسین پاپلی یزدی است که با زبانی ساده و عامیانه بیان شده است.
  تدبیر24:  مرضیه نگهبان مروی-شازده حمام،اثر روایی چهار جلدی دکتر محمدحسین پاپلی یزدی است که با زبانی ساده و عامیانه بیان شده است. حسین، همان نویسنده شخصیت اصلی این اثر است که داستان زندگی خود را از 5 سالگی‌ شروع به روایت می‌کند؛ پسر یتیم یزدی که به سرپرستی مادر و حق‎خوری عموهایش می‌بالد و اکنون استاد بازنشسته دانشگاه تربیت مدرس تهران است.

او تا هجده‌سالگی در یزد بود و با قبولی در دانشگاه فردوسی، عازم مشهد می‌شود. سپس تحصیلات دکتری خود را در دانشگاه سوربن فرانسه می‌گذراند.این وقایع و مردمی که در اطرافش هستند، رخدادهای جالب و واقعی این اثر را می‌سازد.

نویسنده در این اثر بیش از هر چیزی به توصیف یک جامعه سنتی پرداخته است. جامعه‌ای که به خاطر درآمد نفتی می¬تواند در مسیر مدرنیته قرار گیرد و این جریان منجر به شرایطی خاص در آن می¬شود و پیامدهایی مانند تأخر فرهنگی را نیز، به دنبال خواهد داشت.
این کتاب پس از نگاهی به موضوع «سنت» به ویژگی‌های مردم و جوامع در حال گذار پرداخته که گاهی با چاشنی طنز، این تأخر فرهنگی را بزرگ‌نمایی کرده است. نویسنده به اکثر مضامین مطرح شده در اثر خود، با دید انتقادی نگریسته است، اما؛ به یمن زبان شیرین و گاه آمیخته به طنزاش، مخاطب تلخی کار را چندان حس نمی‌کند و آن را به‌مثابه قهوه‌ای تلخ و مطبوع با اشتیاق در روح و جان می‌ریزد و با اثر ارتباطی خوب و مؤثر برقرار می-کند.
 اهمیت «شازده حمام» برای پژوهشگران تاریخ ‌انکار نشدنی است. چراکه همواره تاریخ‌نویس در بیان حقایق در تنگناست، اما؛ یک خاطره‌نویس با آزادی عمل اطلاعات درست‌تری ارائه می‌کند.
کتاب شازده حمام در زمینه اسامی قدیمی ،علم جغرافیا و یزدشناسی هم قابل اعتناست. علاوه بر همه این‎ موضوعات مهم‌ترین ویژگی این کتاب، روح امید دادن است که به یمن چینش آگاهانه یکی در میان داستان‎های مثبت و منفی میسر شده است.

جلسه نقد و بررسی کتاب   شازده حمام ،که تا کنون به چاپ سی ام رسیده است،  در روز سه شنبه 25 آبان ماه با حضور نویسنده در ساعت 4 بعد از ظهر در حسینیه ارشاد برگزار می گردد.

تدبیر 24 از همه اهالی رسانه و منتقدین و روشنفکران برای حضور در این جلسه دعوت می کند.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها