تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۷۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
‌مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس از محکومیت برخی از مسئولان مجتمع ستاره جنوب بندرعباس و مدیران وقت شهرداری بندرعباس پس از 11 سال خبر داد.
تدبیر24 » ‌فرجام دانش ظهر امروز در 229 امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس بابیان اینکه دستورالعمل ایمنی این نهاد اجتماعی خوشبختانه پیش از اتفاقات اخیر در کشور به تصویب رسید، اظهار کرد: این موضوع نشان‌دهنده پیش‌بینی و دقت نظر خوب عوامل شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر بوده است.

افزایش 7 برابری بازدید از اصناف

وی بابیان اینکه در این مدت بازدید از اصناف به 7 برابر افزایش‌یافته است، تصریح کرد: در این مدت اعضای شورای شهر و شهرداری بندرعباس بر همت و استفاده از تجهیزات بیشتر اتفاق‌نظر پیداکرده‌اند و به‌عنوان‌مثال دستور خرید سه بالابر برای ایمنی بیشتر سازمان آتش‌نشانی صادر شده است.

‌این مقام مسئول با اشاره به اینکه حال در محله‌ای قرار داریم که باید پس از تصویب دستورالعمل آن را به زمینه اجرایی برسانیم، خاطرنشان کرد: باید تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص همراه و هماهنگ شوند، گرچه در این مدت سطح هماهنگی‌ها افزایش‌یافته است.

‌در سالنی نشسته‌ام که‌ سیستم اعلام اطفاء حریق ندارد
 

‌دانش بابیان اینکه از فردا به مدت 5 روز نشست مشترکی با حضور 27 ارگان مربوطه در این خصوص برگزار خواهد شد و نحوه اجرایی دستورالعمل ایمنی شهر بندرعباس ارائه خواهد شد، اضافه کرد: باید ایمنی را از خود شروع کنیم و زمانی که بنده در سالنی نشسته و سخن می‌گویم که خود سیستم اعلام اطفاء حریق ندارد، چه انتظاری از افراد جز وجود دارد.

‌محکومیت مدیران متخلف در پرونده مجتمع ستاره جنوب
 

‌مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس با اشاره به اینکه باید ابتدا ساختمان‌های دولتی نظیر استانداری هرمزگان، فرمانداری، شهرداری، فرمانداری و دادگستری خود مراحل کامل ایمنی را رعایت کنند، سپس به سراغ افراد خرد برویم، اضافه کرد: پس از 11 سال خوشبختانه پرونده مجتمع تجاری ستاره جنوب به مرحله صدور حکم رسیده است و در این پرونده افرادی هم از این مجتمع و هم از شهرداری به‌طور حتم محکوم خواهند شد.


دانش با بیان اینکه باوجود اینکه این مجتمع در 11 سال گذشته مجوزهایش صادرشده، اما اکنون باید معاون فنی و شهرسازی وقت و شهردار وقت منطقه مربوطه و سایر مسئولین جوابگو امضاهای خود باشند، عنوان کرد: وقتی دستورالعمل وجود دارد باید طبق آن عمل شود و رعایت کسی نشود، زیرا همین رعایت‌ها سبب خطرات بعدی خواهد شد.

‌چرا  بازارچه 22 بهمن بندرعباس جمع آوری نشد
 

‌وی به‌صراحت قانون در عدم مجوز بازارچه‌های محلی غیراصولی اشاره کرد و افزود: متأسفانه پس از حادثه در بازارچه 22 بهمن بندرعباس نه‌تنها این بازار جمع‌آوری نشد بلکه یک بازار دیگر با این دلیل که مردم گناه دارند، ساخته شد اما همین کسانی که این مجوزات را صادر می‌کنند نمی‌دانند اگر یک اتفاق کوچک در همین بازارچه‌ها رخ بدهد، چگونه زندگی افراد و همین مردمان بی‌گناه از بین می‌رود.

‌عدم پایان کار 45 ساختمان بلندمتر به بندرعباس
 

‌این مقام مسئول با اشاره به اینکه پس از برگزاری جلسه با دادستان بندرعباس در محل شورای شهر از تمامی مناطق شهرداری بندرعباس استعلام ساختمان‌های قابل‌ملاحظه فاقد پایان کار گرفته شد که آمار قابل‌توجهی به دست آمد، ادامه داد: تاکنون 45 ساختمان معرفی‌ شده‌اند، اما وقتی می‌بینیم خود متولی امر مجوزها که همان نظام‌مهندسی باشد، ساختمانش پایان کار ندارد، چگونه می‌خواهیم با این ساختمان‌های متخلف برخورد کنیم.

90 درصد ساختمان‌های اداری و دولتی فاقد سیستم اعلام اطفاء حریق هستند
 

‌دانش با بیان اینکه 90 درصد ساختمان‌های اداری و دولتی فاقد سیستم اعلام اطفاء حریق هستند یا اگر وجود دارد، تنها نقش دکور را بازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: مساجد و مدارس به دلیل معافیت از پرداخت عوارض شهرداری، به بازدید سازمان آتش‌نشانی نیازی ندارند که این مسأله از اساس اشتباه است و باید به فکر چاره‌ای برای آن بود.


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس با انتقاد از اداره نوسازی و تجهیزات مدارس استان هرمزگان که بی‌خبر از این سازمان و رعایت اصول ایمنی اقدام به ساخت و تجهیز مدرسه می‌کند، افزود: بیمارستان‌های یکی از مهم‌ترین اماکن در سطح شهر هستند که باید نکات ایمنی را رعایت کنند اما 90 درصد بیمارستان‌های شهر فاقد سیستم اعلام اطفاء حریق هستند.

‌آمار تکان‌دهنده‌ای وضعیت ایمنی هتل‌های لوکس شهر بندرعباس

‌وی در ادامه به ارائه آمار تکان‌دهنده‌ای وضعیت ایمنی هتل‌های لوکس شهر بندرعباس پرداخت و اضافه کرد: درحالی‌که در دنیا ابتدایی‌ترین آیتم در ارائه ستاره رعایت نکات ایمنی است اما هتل پنج ستاره‌ای در شهر بندرعباس وجود دارد که فاقد سیستم اعلام اطفاء حریق است.

‌دانش بابیان اینکه در سالیان گذشته مجوزهایی برای ساخت‌وساز صادرشده که متأسفانه 261 ساختمان در شهر بندرعباس دارای پایان کار هستند اما ماشین‌های آتش‌نشانی نمی‌توانند به داخل کوچه برای عملیات بروند یا در 40 درصد ساختمان‌ها شبکه انتقال هوایی برق اجازه این کار را نمی‌دهد که اگر برای هریک از این ساختمان‌ها اتفاقی بیفتد، مسئولان شهرداری باید پاسخگو این مجوزها باشند.

‌مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس در پایان صحبت‌های صورت گرفته و نتیجه‌گیری‌ها را فراتر از جلسه شورای شهر دانست و خواستار ورود مسئولان ارشد استان به این مسأله و حل بحران ایمنی شهر بندرعباس شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها