تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۷۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بااشاره به اینکه ظرفیت شبکه انتقال اطلاعات دردولت یازدهم 2.5 برابرشد،گفت: اکنون ظرفیت شبکه انتقال به بیش از10 هزار گیگابایت برثانیه رسیده است؛ درحالی که این میزان در نیمه نخست سال 1392 فقط 900گیگابایت بر ثانیه بود.
تدبیر24 »«برات قنبری» امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: همه تعهدهایی که برای افزایش زیر ساخت ها برای امسال داشتیم محقق شده است.
وی افزایش زیرساخت ها را با هدف اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد و گفت: اکنون سرعت انتقال داده تا چهار مگابایت بر ثانیه افزایش یافته است.

* منابع توسعه زیر ساخت ها از بودجه تامین می شود
معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد «منابع لازم برای توسعه زیرساخت ها از محل بودجه اختصاصی تامین می شود».
به گفته وی، استفاده از توان بخش خصوصی برای تکمیل طرح ها نیز در دستور کار قرار دارد.
وی چندی پیش نیز با رد خبرهای منتشر شده درباره کاهش بودجه این وزارتخانه در لایحه بودجه سال آینده گفت: نه فقط بودجه کاهش نیافته، بلکه 30 درصد نیز رشد کرده است.
به گزارش ایرنا، شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هفت طرح «افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات به 20 مگابیت بر ثانیه و حمایت از توسعه مراکز داده به شبکه توزیع محتوا، پروژه دولت الکترونیک و همراه، پروژه ساخت ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتی بومی، پروژه ایجاد یک کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات، پروژه دو برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتال با مشارکت حداکثری بخش خصوصی و سامان دهی منابع کمیاب ملی از قبیل طیف فرکانس و شماره و پروژه ملی جی.نف» را برای تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.
چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: از زمانی ورود مخابرات به ایران تا آغاز دولت یازدهم ظرفیت شبکه انتقال کشور کمتر از یک هزار گیگابایت بر ثانیه بود که اکنون این میزان به بیش از 10 هزار گیگابایت بر ثانیه افزایش یافته است.
ظرفیت شبکه آدرس داخلی (آی.پی-IP) از 624 گیگابایت در آغاز دولت یازدهم چهار هزار گیگابایت برثانیه بود که این میزان اکنون به بیش از 6 هزار و 500 گیگابایت برثانیه رسیده است که این ظرفیت تا اردیبهشت ماه سال آینده به بیش از 11هزار گیگابایت برثانیه افزایش می یابد.
واعظی از دسترسی 800 شهر کشور به نسل سوم و 400 شهر به نسل چهارم تلفن همراه در دولت تدبیر و امید اشاره کرد. همچنین یکصد شهر نیز نسل پیشرفته اینترنت پرسرعت و بیشتر شهرهای کشور از وای.فای برخوردارند.
به گفته وی، 25 هزار روستا دارای اینترنت پرسرعت است که تلاش می شود 90درصد روستاهای دارای جمعیت بیش از 20 خانوار تا پایان دولت به اینترنت پرسرعت مجهز شوند.
به گفته این مسوول، در آغاز دولت یازدهم سه و نیم میلیون نفر از اینترنت استفاده می کردند که اکنون این میزان به 40میلیون نفر افزایش یافته و استفاده کنندگان از شبکه ملی اطلاعات نیز بیشتر شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها