تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۷۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
حمایت از نامزدی روحانی در انتخابات پیش رو و همراهی وی برای ریاست جمهوری دوازدهم نقطه اشتراک نظر سیاسی جریان اصلاح طلبی، اصولگرایان معتدل، حامیان دولت و در مجموع جبهه اعتدال است. این در حالی است که رقیبان متفرق روحانی مدت ها است می کوشند ضمن القاء افتراق در دولت یازدهم، انسجام حامیان رییس جمهوری را خدشه دار سازند.
تدبیر24 » رقیبان «حسن روحانی» رییس جمهوری مدت ها است می کوشند با دستیابی به اجماع، ناکامی های سیاسی خود را پایان بخشند؛ ناکامی هایی که در انتخابات ریاست جمهوری 92 به اوج خود رسید و در انتخابات مجلس دهم تداوم یافت.
در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، به موازات افزایش اختلاف نظر و واگرایی رقیبان روحانی، تلاش آنان برای ضربه زدن به انسجام اردوگاه اعتدال افزایش یافته است؛ مخالفانی که سعی داشته و دارند دولت یازدهم را نیز دولتی پرشکاف قلمداد کنند.
آخرینِ این تلاش ها به انتشار سخنان کذب به نقل از «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری مبنی بر اختلاف نظر شدید وی با روحانی باز می گردد. چند روز پیش شماری از کانال های مجازی مخالف دولت سخنانی را به نقل از جهانگیری در نشست تشکل کارگزاران منتشر ساختند که در آن انتقاداتی جدی در زمینه عملکرد رییس جمهوری مطرح شده است.
جهانگیری اما با تکذیب سخنان منتسب به وی در نامه ای به وزیر اطلاعات دستور شناسایی و برخورد قاطع با این‌گونه مراکز که هدفی جز تضعیف و تخریب دولت و رییس‌جمهوری و نیز تشویش افکارعمومی را ندارند به وزیر اطلاعات صادر کرد.
با توجه به این تلاش ها می توان خط تفرقه افکنی را در رویکرد رقیبان سیاسی روحانی آشکار دید که از ابتدای کار دولت یازدهم در دستورکار آنان قرار داشته است.

** ترویج ادعای شکاف جدی در دولت یازدهم
یکی از اهداف رقیبان سیاسی روحانی، القاء وجود شکاف عمیق میان مسوولان دستگاه اجرایی بوده است. افزون بر ایجاد شایعه هایی چون تقابل رییس جمهوری و معاون اول وی، موضوعاتی چون اصطکاک بین وزارت بهداشت و رفاه بر سر در اختیار گرفتن بیمه ها، اختلاف نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت با «اکبر ترکان» مشاور عالی رییس جمهوری و ... دستمایه ترویج ایده ناسازگاری اعضای دولت یازدهم با یکدیگر قرار گرفت.
در جریان نگارش نامه چهار تن از وزرای کابینه به روحانی برای انجام اقدام عاجل در جهت جلوگیری از تبدیل رکود به بحران اقتصادی، انتشار این نامه در مهرماه پارسال مخالفان دولت را برآن داشت تا مدعی دوپاره شدن تیم اقتصادی دولت شوند.
یکی از رسانه های منتقد دولت در این باره نوشت: تیم اقتصادی روحانی دارای اختلافات جدی است و عده ای از اعضای این تیم که نزدیکی بیشتری با رئیس جمهور دارند اجازه خودنمایی به برخی از اعضای کابینه را نمی دهند و سعی دارند تا معادلات اقتصاد ایران را به نفع تفکرات خود تغییر دهند.
این رسانه حتی مدعی شد به زودی چند تن از اعضای تیم اقتصادی دولت که چندان سمبه پر زوری برای به کرسی نشاندن حرف خود ندارند، از قطار کابینه یازدهم پیاده شوند. اشاره این پیشبینی به «علی طیب نیا»، «محمدرضا نعمت زاده»، «علی ربیعی» و «حسین دهقان» وزرای اقتصاد، صنعت، رفاه و دفاع بود که نامه یادشده را خطاب به رییس جمهوری نوشته و منتشر ساختند.

** هجمه به انسجام حامیان روحانی
بدنه رایی که روحانی را در سال 92 به ریاست جمهوری برگزید طی سه سال و نیم گذشته شاهد انشقاق نبوده و انتظار می رود وی در صورت نامزدی در انتخابات 96 با رای بیشتری بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زند؛ این پیش بینی شمار زیادی از صاحبنظران است و مواضع و اظهارنظر چهره های سیاسی نیز حاکی از اتفاق نظر اصلاح طلبان، اصولگرایان معتدل و اعتدالگرایان در حمایت از روحانی است.
این در حالی است که رقیبان سیاسی دولت یازدهم قائل به ایجاد انشقاق در این جبهه از ابتدای کار دولت بودند. بسیاری از رسانه های ناهمسوی دولت با طرح ادعای جدایی راه اصلاح طلبان و اعتدال گرایان از شکافی سخن گفتند که در یک طرف آن اصلاح طلبان حمایت خود از روحانی را دلیل پیروزی وی در انتخابات می دانند و از این رو به دنبال سهم خواهی و گرفتن امتیاز از دولت هستند و از رویکرد دولت چندان راضی به نظر نمی رسند و در طرف دیگر آن روحانی، کابینه و جریان اعتدال گرای حامی وی قرار دارند.
از دیگر تاکتیک های تفرقه افکنی میان حامیان روحانی، ارایه تحلیل های واگرانمایانه از ایده هایی چون قرار گرفتن نامزدهایی همسو با رییس دولت یازدهم در رقابت های انتخاباتی دوازدهم است. در این ارتباط و به رغم اعلام قاطبه چهره ها، گروه ها و تشکل های حامی روحانی از نامزدی وی در رقابت پیش رو، اظهارنظر معدودی از چهره های اصلاح طلب مبنای تحلیل های یاد شده قرار گرفته است.
به نوشته یکی از خبرگزاری های منتقد دولت، ترس و واهمه حامیان دولت از شکست روحانی در انتخابات 96 سبب شده است تا آنها دنبال نامزدی دیگر باشند تا در صورت شکست وی باز هم آرا به سبد اصلاح طلبان ریخته شود. نخستین بار بعد از برجام از روحانی خواسته شد تا در انتخابات 96 نامزد نشود. این موضوع در ماه‌های گذشته به عناوین گوناگون مطرح شد و رسانه‌های اصلاح طلب هم بر حضور نامزدهای دیگر در کنار روحانی تاکید کردند.
این تحلیل ها در حالی مطرح می شود که به گفته شماری از ناظران، شائبه و شایعه رد صلاحیت روحانی با هدف ایجاد شکاف بین حامیان دولت پراکنده شده است. رسانه ها و چهره های رقیب همچنین، از طریق تقطیع، تغییر و نیز انتساب غیرواقعی اظهارات و موضع گیری ها مدعی جدایی و شکاف میان چهره های مطرح حامی دولت و روحانی شده اند. از جمله این تلاش ها می توان به انتشار بخشی از سخنان اسفندماه سال گذشته آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمینه وضعیت حمایت وی از انتخاب روحانی اشاره کرد که با هدف واگرایی میان چهره های شاخص اردوگاه اعتدال گرایی صورت گرفت.
با توجه به آنچه گفته شد مخالفان دولت به دلیل نافرجامی اتفاق نظر روی نامزدی اصلی به تاکتیک تخریب بازی حریف روی آورده و قصد دارند با ضربه زدن به انسجام اردوگاه مقابل اهداف سیاسی خود را در انتخابات پیش رو محقق سازند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها