تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۷۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شاید ورود سرمایه گذاران خارجی را به صورت جدی با ورود صالح آبادی به سازمان بورس متصل کرد که شکل و شمایل تازه سازمان بورس دراین سال‌ها ادامه داشت.
تدبیر24 » سید علی عباسی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افزایش ۷۸۲ درصدی سرمایه گذاران خارجی در کشور گفت: بی تردید این امر برای هم برای سرمایه گذاران خارجی دلپذیر بوده و همچنین روند جذب سرمایه خارجی‌ به بورس ایران در تمام این سال‌ها ادامه داشته است و نمی‌توان تلاش بی وقفه مدیران برای جذب سرمایه و سرمایه گذار خارجی را نادیده گرفت.

به گفته وی، تلاش‌ها در دوره های پیشین به اوج خود رسیده بود و کاشت بذر این مهم در بازار سهام را منسجم کرد و امروز، وقت برداشت است.

عباسی اظهار کرد: در این پروسه سرمایه ملموسی جذب بازار سهام شده است؛ البته این سرمایه گذاری در 2 عنوان است؛ بخشی به صورت مستقیم توسط خود خارجی‌ها سرمایه گذاری شده و بخش دیگر با واسطه که البته این مهم باید بیش از این ها مورد ارزیابی قرار گیرد چرا که اعداد و ارقام متفاوتی برای میزان این سرمایه گذاری‌ها گفته شده، ولی هر چه که هست می‌توان به حداقل‌ها بسنده کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: حداقل سرمایه گذاری مستقیم (کد خارجی) ۲. ۴ میلیارد تومان برآورد شده است و این میزان با در نظر گرفتن مجموع سرمایه گذاری خارجی چه مستقیم و چه غیر مستقیم که حداقل آن را ۵۲۰ میلیارد تومان اعلام کرده اند بسیار ناچیز است و به هیچ وجه در شان بورس ایران نیست، البته این مهم آنجا رخ می‌نماید که بخواهیم در آمار‌ها از میزان سرمایه گذاری خالص خارجی حرف بزنیم، آنجاست که نمی‌توانیم سرمایه گذاری غیر مستقیم را به عنوان سرمایه گذاری خارجی مورد نظر قرار داده و آن را مبنای تحلیل‌ها بدانیم، بلکه در مقام اعداد و ارقام کلی تن‌ها می‌توانیم از آن بهره ببریم.

عباسی عنوان کرد: وقتی به این جایگاه می‌رسیم که میزان جذب با این همه گشایش بسیار کم و غیر قایل اتکا است، که البته با تلاش تیم دیپلماسی هیئت‌های تجاری که در یک سال اخیر وارد ایران شده اند به اندازه تمام بیست و پنج سال گذشته بوده است پس با این حساب و کتاب‌ها باید به گروه جذب سرمایه گذاری خارجی در سازمان بورس خدا قوت گفت: چرا که با تمام برداشت‌ها با بیش از ۲۵۰ هیئت‌های تجاری که به ایران آمده است فقط همین بوده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها