تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۷۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
درهرمناظره‌اي طرفين بايد هم‌سطح باشند و پذيرش مناظره وحوزه گفت‌وگو به‌تمايل دوطرف باز مي‌گردد.
تدبیر24 » اگر طرفين مناظره بخواهند صفت نمايندگي جريان‌هاي سياسي را داشته باشند، طبيعتا مجموعه‌هاي فوق بايدكارشناس مربوطه را به ميز مناظره‌ها معرفي كنند اما، اگر شخصي خود بخواهد به عنوان يك اصلاح‌طلب يا اصولگرا در مناظره شركت كند قطعا بايد اين رفتار اخلاقي را از خود نشان دهد و اعلام كند كه من به عنوان پژوهشگر يا استاد دانشگاه آمده‌ام وسخنانم به هيچ عنوان نمي‌تواند بيانگر ظرفيت، پتانسيل و قابليت‌هاي مجموعه‌اي باشد كه قرابت فكري با آنها دارم. اگر صداوسيما نپذيرفت كه افراد مستقلا وارد مناظره شوند و بايد جريان‌هاي سياسي را نمايندگي كنند، آنگاه افراد مورد دعوت مي‌توانند كه از پذيرش دعوت براي مناظره استنكاف ورزند. بهترين روش مناظره اين است كه در آن طرفين هم‌سطح انتخاب شوند، اشراف اطلاعاتي طرفين در يك حد باشد، زمان مساوي براي هردو كارشناس وجود داشته باشد و مناظره در مكان مناسبي برگزارشود. صداوسيما متهم به انتقاد از دولت است از اين رو برمجموعه گردانندگان صداوسيما ست كه براي دوري از موضع تهمت و متهم شدن به رفتار جانبدارانه زماني كه افرادي را براي مناظره انتخاب مي‌كنند سعي كنند افراد هم‌سطح از نظر علمي و قدرت بيان و انتقال كلام را برگزينند. اما صدا و سيما استادي كه از درجه علمي بالايي برخوردار است اما، قدرت انتقال بالايي ندارد و اصلا اهل مناظره نيست را برمي‌گزيند كه بايد در اينگونه گزينش‌ها تجديد نظر جدي صورت گيرد. صداوسيما اگر بخواهد در نزد مردم و در نزد مخاطبان خود محبوبيتي داشته باشد و به جانبداري و نقض عدالت متهم نشود لازم است اين موارد را رعايت كند. آنچه كه تاكنون مشاهده شده حكايت از اين دارد كه صداوسيما بي‌طرف عمل نكرده و در مواردي غير منصفانه عمل مي‌كند.

اينكه صداوسيما مسائل اقتصادي را هدف قرار داده را مي‌توان تا حدودي از آسيب‌پذيري دولت در اين حوزه دانست. اگر اين فرصت در اختيار مطلعان به عنوان وزير اقتصاد يا برنامه‌ريزان اقتصادي كشور قرارگيرد، دست دولت در اين عرصه چندان خالي نيست. آنچه منتقدان ومخالفان دولت بدان تكيه مي‌كنند اين است كه پول نفت به سرسفره مردم باز نمي‌گردد. اين سخن درست است اما اين پول در حوزه‌هاي مختلف سرمايه‌گذاري شده است. زماني كشاورز بذري را در زمين مي‌كارد اما به محض كاشتن كه صبح نمي‌تواند درو كند. حتما بايد يك فصلي بگذرد و آن بذر رشد ‌كند و نگهداري شود تا پس از مدت‌زماني بتوان آن را برداشت كرد. آقاي روحاني در حوزه اقتصاد زمين سوخته‌اي كه تحويل گرفته را گندزدايي كرده و آفات و مضرات زمين اقتصاد و صنعت را از بين برده و اين زمين را مناسب كشت و كار كرده و بذر اميد، سرمايه‌گذاري و توجه به رشد و توسعه را در اين بستر فراهم كرده كه در همين فاصله یکساله‌اي كه از پاشيدن بذر به زمين گذشته نتايج آن را ديديم. با گذشت يك‌سال از توافق برجام دستاوردهاي آن از جمله سرمايه‌گذاري‌ها و گشايش اعتبارات خارجي، آغاز فروش كالاهاي تحريم شده به ايران، خريد هواپيما و... را ملاحظه كرديم اما در زمين اقتصاد، برخي محصولات ديررس هستند كه بايد براي برداشت اين محصولات كمي صبر كرد تا دولت به موقع بتواند اين كالاها را به مردم عرضه كند. زماني كه سرمايه‌گذاران خارجي در صنعت خودروه ايران سرمايه‌گذاري مي‌كنند وقتي ۳۰ درصد بازارايران را تقبل مي‌كنند و موظف به فروش ۷۰ درصد كالاهاي توليدي ايران در بازارهاي هدف خارج مي‌شوند، اين به معناي رونق چرخه توليد ملي است. زماني كه كارخانجات خرد و ضعيف تقويت مي‌شوند و درطي يك‌سال گذشته بيش از ۳۰ درصد از كارخانجات معطل فعال مي‌شوند اين فرايند موجب مي‌شود یک‌سال آينده مشخص شود كه چه اتفاقاتي رخ داده است. اشخاصي كه مسائل اقتصادي را عنوان مي‌كنند به عمد قصد ضربه زدن به دولت را دارند. اين افراد بايد صبر كنند تا محصول ، به ثمر بنشیند بعد درباره مطلوب يا نامطلوب بودن آن نظر دهند. در دولت گذشته واقعا كشور در عرصه اقتصادي به قهقرا رفته بود. مسئولان دولت گذشته كشور را به انحطاط اقتصادي كشانده بودند. آقاي روحاني اقتصاد كشور را در شرايط رشد منفي ۳/۶ تحويل گرفته و اكنون به رشد ۳ درصد رسانده است. البته ممكن است به دليل عدم افزايش قيمت نفت با كاهش رشد اقتصادي مواجه باشيم اما نسبت به دولت گذشته رشد ۸ درصد داشته‌ايم. به نظر مي‌رسد افرادي كه در صداوسيما درصدد تخريب اقتصادي دولت هستند خود به اصل قضيه آگاه ترند وآدرس اشتباهي به مردم مي‌دهند. صداوسيما در عرصه عمل منصفانه كارنامه خوبي ندارد. اگر صداوسيما عملكرد قابل قبولي داشت چشم و گوش مخاطبان داخلي به رسانه‌هاي مجازي و فراملي نبود. در يك كشور ۸۰ ميليوني در حوزه‌هاي صنعت، تكنولوژي، گردشگري كل خبر ۱۵ دقيقه است اما در ساير موضوعات برنامه پر مي‌كنند، اين پرسش مطرح است كه واقعا كشور خبر ندارد يا نمي‌خواهند اطلاع‌رساني كنند.



محمد صادق جوادي حصار، فعال سياسي اصلاح‌طلب


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها