تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۷۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
آنچه درانتخابات این دوره از ریاست جمهوری جلب توجه می‌کند، حضور ابراهیم رئیسی در برابر دکتر روحانی است که به همین دلیل به نظر می‌رسد انتخابات این دوره، دو قطبی خواهد شد.
  تدبیر24 »این حضور به طور حتم به نفع اصلاح‌طلبان و آقای روحانی تمام خواهد شد. البته با توجه به سیاستی که جریان اصولگرا طی سال‌های گذشته داشته و با برخی تندروی‌ها، بسیاری را از قطار انقلاب پیاده کرده، رویکرد فعلی آنها دامن خودشان را گرفته و همین تخریب‌ها انسجام بین اصولگرایان از میان برداشته است. چنانچه مشاهده شد حتی با آمدن ابراهیم رئیسی، انسجامی در میان نیروهای اصولگرا به وجود نیامد. ابراهیم رئیسی اگر برای گرم کردن تنور انتخابات آمده باشد یا حتی برای حاضر شدن در قامت رئیس جمهور عزم خود را جزم کرده باشد، تنها می‌تواند درصد مشارکت مردم را در انتخابات بالا ببرد و در نتیجه این بار هم با هوشمندی مردم انتخابات پرشوری را در پیش خواهیم داشت. در فضای پرشور انتخاباتی رسانه‌های صوتی، تصویری و شبکه‌های اجتماعی اقتدارگرایان، نباید به قصد هجمه و فشار به دولت از ارزش‌های اخلاقی عبور کنند اما به هر میزان که هجمه آنان به دولت تدبیر و امید بیشتر باشد به همان میزان هم درصد حضور قشر خاکستری جامعه بیشتر خواهد شد و در مجموع با حضور تعداد بیشتر رای دهندگان، سبد رای روحانی تقویت خواهد شد و این به نفع اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان است. ابراهیم رئیسی نمی‌تواند رقیب قدرتمندی برای روحانی باشد. وی هم از لحاظ برخی ویژگی‌ها و هم تجربه‌ اجرایی قابل مقایسه با روحانی نیست. وی حتی از برنامه مشخصی هم برای اداره کشور سخن نگفته و برنامه‌ای را ارائه نکرده است. تردیدی نیست که مردم به مانند گذشته با حضور گسترده در انتخابات به تندروی و اقتدارگرایی پاسخ درخوری خواهند داد. روحانی در سال‌های گذشته نشان داده که نمی‌خواهد همچون دولت‌های نهم و دهم، با برخی روش‌های مبتنی بر شعار کشورداری کند. به بیان دیگر اگر رقابت در این انتخابات، رقابت برنامه‌ها و روش‌ها باشد می‌تواند موثر واقع شود اما اگر رقابت شعاری باشد نتیجه آن به نفع روحانی تمام خواهد شد. اما متاسفانه در این انتخابات، رقیب اصلی دولت خود دولت است. تیم رسانه‌ای دولت، نکات مثبت و ارزشمند در کارنامه دولت روحانی را برای مردم تشریح نکرده و چه بسا در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده است. بخش رسانه‌ای دولت و هر یک از وزرا در حیطه مسئولیت خود باید نکات ارزشمندی که توسط دولت و در بخش‌های مختلف کشاورزی، اقتصادی و مالی رخ داده را برای مردم بازگو کنند. علاوه بر تشریح ظرفیت‌های ویژه‌ای که در حوزه اجتماعی ایجاد شده، باید آواربرداری از برخی فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده را برجسته کنند. این امیدواری وجود دارد که با تلاش تیم هوشمند و با تجربه‌ای که در حوزه اقتصادی مشغول برنامه‌ریزی برای دولت است در ماه‌های آینده خبرهای خوبی از این حوزه شنیده شود. اما نکته دیگری که باید مورد توجه دولت قرارگیرد رویارویی هوشمندانه با رقباست. قطعا رقبا با برخوردهای شعاری و تهدیدآمیز سعی خواهند کرد تا دولت را مورد هجمه قرار دهند و این موضوع باید مورد توجه ستادهای روحانی قرار گیرد. برخورد منطقی و تبلیغات منطقی به همراه توجیه درست شرایط اقتصادی می‌تواند ظرفیت حضور دولت تدبیر و امید را فراهم کند و پایگاه رای روحانی را در جامعه بالا ببرد.

 غلامرضا انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها