تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۷۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴
رقابت انتخاباتی است و ذات آن تلاش برای جلب رای. البته با ادعای پایبندی به قانون. قانونی که هم خود دچار خلاءهایی است و هم مجریان آن دقیق و بی مصلحت آن را اجرا نمی کنند.
تدبیر24 »گمانه زنی ها از تایید صلاحیت ها و آرایش های انتخاباتی و برگزاری میتینگ ها با نام همایش و کمپین های مجازی و نامه نگاری با عنوان ستاد اتنخاباتی و ... از سویی داغ کننده تنور انتخابات است و از سویی تخلفاتی آشکار! اگر چشمانمان را ببندیم و برای افزایش مشارکت، مصلحتی در پیش بگیریم و فضای باز رسانه ای را موهبتی بنگاریم می توان دست به قلم شد و تحلیل های سیاسی را با قطب هایی که هر روز درحال افزایش است! مکتوب کرد.

دو قطبی، سه قطبی یا چهار قطبی مهم نیست. مهم آن است که جریانی با بی اخلاقی وارد عرصه نشود و فضاهای تلطیف خدمت را به فضای جنگ درونی و آبروبری که جدای از فرهنگ ایرانیان است سوق ندهد. البته که ضعف های قانونی و اجرا تاکنون باعث شده تخلفات در لایه های مختلف مدیریتی به فساد تبدیل شود و هرصدای عدالت خواهی، از سوی مردم درد دیده و داغ دار، جلب توجه کند و خوش آهنگ به نظر برسد ولی نکته مهمتر این است که چه کسی و چه کسانی فریاد عدالتخواهی را در بهار سر خواهند داد.

دوگانه های قطبی یکی از محتملترین وضعیت های کاندیدای نهایی انتخابات است که در محافل سیاسی از آن یاد می شود. دوگانه رئیسی-قالیباف، روحانی-جهانگیری و احمدی نژاد-بقایی و احتمالا یک یا دو گزینه مستقل می تواند مهمترین و اصلی ترین آن ها باشد. از دلایل قوت گرفتن این گزینه ها در اختیار داشتن فضای رسانه ای و القائاتی است که به جامعه و مسئولین می شود و هر روز قدرت نمایی و پرده برداری از طیف ها و اقشاری است که دنباله رو، تایید کننده و فشار آورنده هایی است که در فضای رسانه ای رخ عیان می کند. همچنین نباید از توهم تایید صلاحیت برخی غافل شد که قبل از اعلام رسمی دست به تشکیل ستاد هایی در سایه و جلسات جنگ روانی و تلاش برای تصاحب سهمی از فضای مجازی زده اند. این قبیل اقدامات است که هزینه های رد صلاحیت را بالا می برد و فشار برای اتخاذ تصمیمی دقیق را افزایش داده و جریانات منحرف را در معرض خودحقیقت بینی قرار می دهد.

تکلیف جریان اصولگرایی مشخص است. کاندیدای مورد حمایت جمنا گزینه نهایی این جریان خواهد بود. جریانی که در سال 92 با همه بزرگانش آمد و شکست خورد و این بار نیز باتوجه به اختلافات درونی بعید است در حمایت از یک کاندیدای واحد به اجماع برسد.

جریان اصلاح طلبی و اعتدالی که در سال 92 ثابت کرد نمونه ای از وحدت کلمه است، آمده تا با تَکرار شگفتی اسفند 94 گام سوم را بردارد و عقلانیت را بر فضای احساسی حاکم سازد.

جریانی که نام دقیقی ندارد. احمدی نژادی ها، بهاری ها، جریان انحرافی، ب ز پرور ها و ... از اسامی مختلف این جریان است که با حمایت سه یار بهاری ، احمدی نژاد، بقایی و مشایی آمده تا سهمی از صندوق های رای را نصیب خود کند. احمدی نژاد و بقایی ثبت نام کرده اند و مشایی پشتیبان آنان است.

مستقل ها هم طبق سنوات گذشته خواهند آمد و بخش محدودی از آرای معمولا عقل گرا و نه سیاسی را جلب خود خواهند کرد.

رقابت هرچه باشد، سالم و اخلاقی بودنش مهم است و نتیجه هرچه باشد، تحول و ارتقاء زندگی ایرانیان در الویت و خواست اصلی مردم است. اهمی که مردم فهیم دانسته اند و برخی چهره های نافهیم از درک آن عاجز!.



مهدی محمدی، روزنامه نگار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها