تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۷۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
جمعی از دانشجویان پاریس دور هم جمع شده‌اند تا علیه "مد بودن موهای بلوند"مبارزه کنند و اما وقتی این مساله ساده با تقابل نژادی و حتی نژادپرستی علیه بسیاری از آفریقایی ها و مردم حوزه کارائیب گره بخورد، به ناگهان به موضوعی حساس تبدیل می‌شود.
تدبیر24 »موهای لخت در مدل‌های مختلف در مجله‌ها و روزنامه‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی وسایل آرایشی و بهداشتی به عنوان "هنجار"و یا مسئله‌ای طبیعی نشان داده می‌شوند، یا حداقل به عنوان یکی از عامل‌های زیبایی به شمار می‌روند.

حالا جمعی از دانشجویان دانشگاه "سیانس پو"پاریس دور هم جمع شده‌اند تا علیه این "مد"مبارزه کنند و از زیبایی موهای فر و وز بگویند. این مسئله شاید بسیار پیش و پا افتاده به نظر برسد اما وقتی موهای وز و فر با نژاد و تقابل نژادی و حتی نژادپرستی علیه بسیاری از کشورهای افریقایی و حوزه کارائیب گره بخورد، به ناگهان به موضوعی حساس و مهم تبدیل می‌شود.

این گروه  به نام "سیانس فر"که توسط چهار دانشجو از جمله یک مرد پایه‌گذاری شده است، به طور مرتب در دانشگاه "سئانس پو"پاریس جلساتی را برگزار می‌کند و همچنین مهمان‌هایی نیز خارج از دانشگاه دارند. کنشگران ضد نژادپرستی و آرایشگرها بخشی از مهمان‌های آنها هستند.

تلاش‌هایی از این دست تاکنون تاثیرهایی نیز داشته است. به عنوان مثال مدارس و آموزشگاه‌های آرایشگری از سال آینده میلادی روش‌های کوتاه کردن و آرایش موهای فر و وز را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

«به موهای وز به چشم کثیفی و نامرتبی نگاه می‌شود»

ژولی یکی از اعضای این انجمن است، او به بخش "ناظران" رادیو فرانسه می‌گوید: ما در آگهی‌ها می‌بینیم که موهای صاف و لخت به عنوان موهای طبیعی نشان داده می‌شوند که موهای همه باید به این شکل باشد تقریباً چیزی شبیه به مسئله‌ای که درباره پوست سفید در برخی از کشورها وجود دارد. مارک‌های بزرگ فروش شامپو و حالت‌دهنده همواره تاکید دارند که محصولات نرم‌کننده خود را به زنان با موهای حالت‌دار بفروشند و یا موهای وز و فرفری همواره در آرایشگاه‌ها به عنوان "مسئله‌ای پیچیده"که سخت می‌شود آنها را آرایش کرد، معروف هستند. کار حتی به جایی رسیده که در بسیاری از کشورهای آفریقایی مانند آفریقای جنوبی و کشورهای کارائیب از دخترها خواسته می‌شود موهای خود را "آفریقایی"آرایش نکنند چرا که این آرایش‌ها قابل قبول نیستند. به کلام دیگر داشتن موهای وز و فر قابل قبول نیست.

 

اما به هر حال در محیط کاری و علمی داشتن موهای فر و وز سخت است چرا که داشتن موی وز و فر به عنوان یک سهل‌انگاری و بی‌خیالی نسبت به ظاهر برداشت می‌شود. برخی حتی پا را فراتر می‌گذارند از ما می‌پرسند که موهای خود را می‌شوریم؟ این دیگر واقعا آزاردهنده است.

 


 
تصویر ژولی در بنر انجمن در دانشگاه "سیانس پو"

ما به هر حال در یک دانشگاه سطح بالا در حال تحصیل هستیم و از "نخبگان"جامعه به شمار می‌رویم،-من به شخصه این کلمه را دوست ندارم- در نتیجه ما انتظار داریم که بر اساس توانایی‌های ذهنی و فکری مورد قضاوت قرار گیریم نه بر اساس مدل مویمان. ما در این انجمن نیز زیبایی و شخصیت را ارج می‌نهیم اما نکته اینجاست که از دید ما موی وز و فر نیز فرهنگ و تاریخی با خود دارد که ما به آن افتخار می‌کنیم.

بی‌شک یکی از جنبه‌های مهم انجمن ما مسائل اجتماعی و سیاسی است. اولین همایش ما با نام "وقتی مو سیاسی می‌شود"برگزار شد اما ما در برنامه‌های خود بخش دیگر ماجرا را نیز فراموش نمی‌کنیم و گاهی از کارشناس‌های مد نیز دعوت می‌کنیم. نقش آنها در به رسمیت شناختن موهای وز و فر در جامعه بسیار مهم است.

بی‌شک ما هیچ مشکلی با دخترها و یا پسرهایی که می‌خواهند موهای وز و یا فر خود را صاف کنند نداریم. مخالفت ما با وجود یک شرایط اجبار و دیکته از سوی جامعه و مجبور کردن افراد با موهای وز و فر به صاف کردن موهای خود و گرفتن حق انتخاب از آنها است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها