تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۷۶۱۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
توافقی نادر و آشکار میان قدرت‌های خرد و درشت منطقه‌ای و جهانی بر سر ناخرسندی از تکرار ریاست‌جمهوری حسن روحانی شکل گرفته است.
 تدبیر24 »تیم ترامپ، روسیه‌ پوتین و البته رژیم صهیونیستی در صدر این توافق برضد روحانی‌اند. هر یک از این قدرت‌ها انتخاب مجدد روحانی را برای منافع و برنامه‌های خود در جهان و منطقه نه‌تنها مناسب و سودمند نمی‌بیند، بلکه آن را خطرناک نیز می‌شمارد. وضع و حال چین و هند هم همین است، چه رسد به عربستان و ترکیه و برخی دولت‌های آمریکای لاتین و آفریقا که مدتی است از بذل‌وبخشش‌های بی‌حساب‌وکتاب بی‌بهره مانده‌اند. موضع برخی نیروها و سازمان‌های فراملی و فرادولتی در منطقه هم کمابیش همین است. طرفه اینکه برخی از این قدرت‌های بزرگ و کوچک جهانی و منطقه‌ای و نیز برخی بازیگران خرد و درشت منطقه‌ای و محلی نگرانی خود را از انتخاب مجدد حسن روحانی پنهان هم نمی‌کنند، از اسرائیل تا روسیه، از ترامپ تا اردوغان. در این میان شاید تنها اتحادیه‌ اروپا (یا دقیق‌تر بگوییم، برخی از قدرت‌های اروپایی) نظر نامساعدی به تجدید انتخاب حسن روحانی نداشته باشند. البته باید به خاطر داشت که اروپا اکنون پس از برگزیت و با قدرت گرفتن نیروهای ضداتحادیه و واگرا و جریان‌های سیاسی و اجتماعی راست‌گرا و شدت‌ گرفتن بحران‌های مالی و تجاری، در ضعیف‌ترین موقعیت تاریخی خود نسبت به رقبا (از چین و روسیه گرفته تا آمریکای ترامپ) قرار گرفته است، و اثرگذاری‌اش در خاورمیانه رو به کاستی و زوال نهاده است. در جهانی که قدرت‌های بزرگ با سودای برقراری هژمونی منطقه‌ای و جهانی معمولا در خرد و درشت سیاست‌های بین‌المللی با یکدیگر تضاد منافع و سیاست دارند، چنین توافق وسیع و منفعت‌بنیادی بر سر نخواستن یک رئیس‌جمهور در کشوری دیگر واقعا از نوادر عبرت‌آموز دهه‌های معاصر است. رای‌دهندگان ایرانی در جهانی پرآشوب که ایران عضو فعال هیچ اتحادیه و بلوک‌بندی منطقه‌ای و جهانی نیست و منافع ملی ما نگاهبانی جز دولت ایران ندارد، باید در این توافق نانوشته اما فعال جهانی برضد دولت روحانی بیندیشند و بپرسند چرا چنین توافق بی‌سابقه‌ای برضد دولتی شکل گرفته است که برنامه‌اش تنش‌زدایی در سیاست خارجی و حل مسائل حاد ملی است.


محمدمهدی مجاهدی، استاد دانشگاه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
بی طرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
0
0
آقای کارشناس فقط خودت بریدی و دوختی با پیش فرض های غلط و غیر منطقی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها