تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۷۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵
آمار و ارقام هميشه يك مرجع كليدي و قابل اعتنا در هر حوزه‌اي محسوب مي‌شوند، زیرا اعداد از دايره غلط و اشتباه خارج هستند و حقيقت را به عرياني فرياد مي‌زنند و پيشِ‌روي شما قرار مي‌دهند، ازهمين‌رو براي قضاوت و بررسي يك پديده و البته برنامه‌ريزي براي رسيدن به نقطه مطلوب، بايد بر آمار تكيه كرد.
تدبیر24 »در حوزه اجتماعي نيز اين پديده، سكه رايجي دارد و هميشه مبناي قضاوت و تحليل كارشناسان اجتماعي قرار مي‌گيرد. نتايج تازه‌ترين گزارش‌هاي ‌آينده‌پژوهي كه در روزهاي پاياني سال ٩٥ منتشر شد، نشان مي‌دهد دغدغه‌هاي اجتماعي همچنان در اولويت جامعه ايران است. اين پژوهش كه به‌نوعي يك رفتارشناسي اجتماعي به شمار مي‌رود، ثابت مي‌كند مسائل اجتماعي در زمره اولويت‌هاي صد چالش ايران در سال ٩٦ است. سرمايه اجتماعي و اعتماد عمومي، نگره‌هاي اجتماعي، اخلاق عمومي و حاكميتي، امنيت رواني و اجتماعي، حقوق اساسي و حقوق شهروندي از جمله مطالباتي است كه جامعه ايراني از حاكميت انتظار دارد و از‌همين‌رو بايد در اولويت برنامه‌ريزي‌ها و سياست‌گذاري‌هاي دولت قرار گيرد. اين پژوهش مي‌تواند به‌نوعي نقشه راه كشور و حاكميت در چهار سال آتي باشد، زیرا در در روزهاي منتهي به انتخابات رياست‌جمهوري در روزهاي آغازين سال ٩٦ منتشر شده و يك برايند كلي و يك افق پيشِ‌رو براي دولت ترسيم مي‌كند.

 اين پژوهش جامعه‌شناختي را مي‌توان به‌نوعي بيانيه مطالبات مردم و جامعه در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري دانست و رئيس‌جمهور منتخب بايد به‌طور جدي به آن بنگرد و براي پاسخ به اين مطالبات، اهتمام جدي را سرلوحه فعاليت خود در چهار سال پيشِ‌رو قرار دهد و با ارائه برنامه‌هايي با ضمانت اجرائي اين چالش‌ها و دغدغه‌ها را رفع‌و‌رجوع كند تا به‌نوعي به خواسته ملت پاسخ داده باشد. در راستاي اين پژوهش بايد به يك نكته كليدي و اساسي نيز توجه کرد؛ نكته‌اي كه به‌نوعي بستري براي تحقق اين مطالبات و اين دغدغه‌ها به شمار مي‌رود: «اميد»، نكته‌اي اساسي که تمام متغيرهاي ذکرشده در اين پژوهش به‌نوعي بر تشديد آن اثرگذارند. 
نااميدي به آينده، ناشي از مجموعه عواملي است که در يک فرايند طولاني‌مدت اثرات سوء خود را بر جامعه ايراني گذاشته و تداوم آن مي‌تواند جامعه‌اي سرخورده و واپس‌گرا را به وجود بياورد. جامعه‌اي راكد و خموده كه هيچ اميدي به زندگي و آينده ندارد و به‌نوعي زندگي را رها كرده است.
 ازاین‌رو تبلور اميد در بطن جامعه‌اي كه بیشتر جمعيت آن را جوانان تشكيل مي‌دهند و به‌نوعي سرنوشت و آينده اين مرز و بوم به آنها گره خورده، نقطه عطف جامعه ايراني محسوب مي‌شود. در اين ميان ورزش به‌عنوان يك كاتاليزور، نقش اساسي و كليدي در باروركردن اميد در سبد زندگي مردم ايفا مي‌كند و مي‌تواند بذر اميدواري به آينده را در دل مردم و به‌ويژه جوانان بارور كند. ورزش با كاركرد ملي و جهاني خود، محرك اصلي نشاط و امید جامعه خواهد بود و ملتي كه براي عبور از مشكلات و موانع زندگي نيازمند اميد و شادي است، اين واژه‌ها را از ورزش وام مي‌گيرد، چراكه ورزش در بطن خود شادي‌آفرين و مولد اميد به شمار مي‌رود؛ بنابراين تزريق امید، نشاط و شادابی به جامعه محصول ورزش است و با اين پديده مي‌توان به جنگِ تهديد نااميدي رفت و جامعه را از نشاط، انگيزه و اميد لبريز كرد. كاشتن نهال اميد در دل جامعه با وام‌گرفتن از ورزش همان انگاره‌اي است كه در يك جامعه جوان بايد به آن نگاه خريدارانه‌اي داشت و باید از مزرعه ورزش پلي به دل جامعه زد. 
در سرزميني که جوانان سهم قابل اعتنايي در معادلات جامعه ايفا مي‌كنند و به‌نوعي حال و آينده را رقم مي‌زنند، ورزش همان پديده‌اي است كه مي‌تواند محرك و موتور اين جامعه باشد و فردايي بهتر را بسازد. پديده‌اي كه مولد اميد است و با تكثير اميد در بدنه جامعه، آينده‌اي روشن را بسازد. جوانان هميشه نقشي كليدي و انكارنشدنی در تحولات ايران داشته‌اند و در بزنگاه‌هاي كليدي از جنگ گرفته تا انتخابات هميشه در صف مقدم حاضر هستند و چرخ اين سرزمين را به جلو هدايت مي‌كنند. انتخابات دوره دوازدهم رياست‌جمهوري، يك بزنگاه ديگر در تاريخ جمهوري اسلامي خواهد بود؛ بزنگاهي كه امضاي جوانان اين مرز و بوم با نقش اميد به آن رنگ حماسه خواهد زد.



مسعود سلطاني‌فر . وزير ورزش و جوانان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها