تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۷۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
شهردار تهران خیال دارد با کپی‌برداری از شعارهای احمدی‌نژاد، آرا و حمایت بخشی از قشرهای جامعه را به دست آورده و راهی پاستور شود، اما این تاکتیک نتیجه‌ای برای محمدباقر قالیباف در پی نخواهد داشت، زیرا مردم ایران به سادگی پوپولیست‌های دولت‌های نهم و دهم را فراموش نخواهند کرد.
تدبیر24 » احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب -  عوامگرایان خسارات زیادی بر پیکره اقتصاد ایران وارد کردند و همه آن خسارات به دولت حسن روحانی به ارث رسید. در دورانی که شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی حرف اول را در تبلیغات انتخاباتی می‌زنند تشخیص صحت و سقم مباحث مطرح‌شده در مناظرات تنها با یک کلیک برای شهروندان امکانپذیر و بسیار ساده است و ادعای خلاف واقعیت از سوی کاندیداهای ریاست‌جمهوری و همچنین هجمه‌های ناعادلانه به دولت فقط باعث مشخص شدن عدم صداقت و عدم شفافیت آنان برای مردم خواهد شد. در نتیجه قالیباف نمی‌تواند با هجمه به دستاوردهای روحانی، بر میزان آرای خود بیفزاید. مردم ایران به خوبی عوامفریبان را تشخیص می‌دهند. به نظر می‌رسد شهردار تهران در ابتدا و حتی قبل از نقد به دولت روحانی باید پاسخگوی عملکرد مدیریتی خود طی یک دهه گذشته باشد. قالیباف مدام از افزایش یارانه و ایجاد 5‌ میلیون شغل سخن می‌گوید. با وعده افزایش یارانه‌ها و پرداخت کارانه به بیکاران نمی‌توان رأی جمع کرد، زیرا مردم تجربه هشت سال ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد را از یاد نبرده‌اند که آخر و عاقبت آوردن پول نفت بر سر سفره مردم چه شد. همین حالا اگر از مردم پرسیده شود که حاضرید پول نفت سر سفره شما بیاید، اعلام خواهند کرد که همین یارانه‌ها را بردارید، اما وضعیت اقتصادی را به گذشته بازگردانید. قالیباف هم به‌جای سر دادن چنین وعده‌هایی بهتر است از عملکرد خود در شهرداری تهران دفاع کند که چرا وضعیت املاک نجومی از سوی شهرداری تهران پیگیری نشد. قطعا مردم در عصر گسترش ارتباطات حساس‌تر از قبل رزومه و سابقه کاندیداهای ریاست‌جمهوری را رصد می‌کنند و به عملکرد آنان رأی خواهند داد و نه به وعده‌های دور از دسترس آنان، زیرا مردم ایران سال‌هاست که با وعده‌های انتخاباتی گوناگون آشنا هستند و به خوبی تشخصی می‌دهند کدام وعده قابل تحقق و کدام وعده جهت جذب رأی است. پوپولیسم عموما به سادگی در بین مردم نفوذ نمی‌کند و با توجه به اینکه مردم ایران طعم پوپولیسم و عوامفریبی را چشیده‌اند در این دوره نه تنها به عوامفریبی رأی نمی‌دهند بلکه با قدرت آن را کنار خواهند زد و اتفاقا به شخصی برخلاف مشی عوامفریبی رأی خواهند داد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها