تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۷۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
در این گزارش اطلاعات جالبی درباره گیاهی مشاهده خواهید کرد که می‌تواند در فضا نیز رشد کند.
تدبیر24 » با استناد  به مقاله تحقیقی  منتشره در مجله « آسترو بیولوژی» اکران طبیعی ضد آفتاب تحمل  دز بالای پرتو فرابنفش  را برای پیچک صحرایی ممکن می سازد که این پرتو قادر است اکثر آدم ها را نابود کند اما تخم پیچک صحرایی می تواند  پرواز  بین سیاره ای و پرتو فرابنفش را  بخوبی تحمل کند  

ده سال پیش  فضانوردان  حدود 2 هزار  تخم تنباکو و « آرابیدوپسیس تالیانا»   را  در سمت بیرونی  ایستگاه بین المللی فضایی  قرار دادند. 558 روز این تخم ها تحت تابش پرتو  فرابنفش، تابش های فضایی  و تغییر شدید  دما قرار داشتند. پس از بازگشت به زمین، تقریبا 20 درصد آن ها  توانستند رشد کنند.

 پس از گذشت  10 سال  دیوید تاپفر  متخصص بیولوژی  و همکار وی از  مرکز پژوهشی « ورسال» موسسه ملی پژوهش های زراعی به مطالعه دقیق « دی. ان.آ»  تخم های پیچک صحرایی پرداختند  که رشد نکردند. با مطالعه آن ها به این نتیجه رسیدند که آسیب ها « مرگبار» نیستند:  در جریان  رشد، تخم ها می توانستند  آسیب های وارده بر اثر تابش پرتو فرابنفش  بر « دی. ان.آ» را برطرف کنند و  رشد کنند.

متخصصان پس از آن دست به آزمایش دیگری زدند تا  مقاومت گیاه در مقابل دز بالای  پرتو فرابنفش را مشخص سازند.  کاشف بعمل آمد  که فقط تخم های پیچک صحرایی قادر به تحمل  دز بالای  پرتو فرا بنفش است.

کدام گیاه قابلیت رشد در فضا را دارد؟

کدام گیاه قابلیت رشد در فضا را دارد؟

کدام گیاه قابلیت رشد در فضا را دارد؟

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها