تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۷۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳
با توجه به اینکه انجام هر کاری در کشور به ویژه کارهای زیربنایی نیاز به نظرات کارشناسی و مطالعات از قبل صورت گرفته دارد، با این همه، طرح مسکن مهر از جمله طرح‌هایی بود که در دولت‌های نهم و دهم بدون در نظر گرفتن مسائل شهری و شهرسازی و نظرات کارشناسی به اجرا درآمد.
تدبیر24»با توجه به اینکه صنعت ساخت‌و‌ساز یکی از صنایع مادر در کشور به حساب می‌آید، می‌توان گفت طرح مسکن مهر طرح مثبتی در این راستا بود، ولی از آنجا که بدون توجه به زیر ساخت‌های لازم صورت گرفت با شکست رو به رو شد. متاسفانه در حال حاضر تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر در مکان‌هایی ساخته شده است که هم از نظر آمایش سرزمینی و هم از نظر تاسیسات، تجهیزات، دسترسی‌ها و امکانات با مشکل رو به رو شده‌اند. این در حالی است که منابع بانکی و هزینه‌های زیادی به این بخش تزریق شد و همچنین هزینه‌های زیادی را در بخش‌های تاسیساتی، نیروگاهی و مخابراتی به کشور تحمیل کرد. تمام این موارد به دلیل بی‌برنامگی‌های دولت قبل بود و مسکن مهر به بهای تورم‌زایی برای اقتصاد کشور تمام شد. همچنین بسیاری از این ساختمان‌ها در مکان‌هایی ساخته شده‌اند که نشست زمین وجود داشته و این امر باعت تخریب ساختمان‌ها می‌شود. ما این مشکل را در بسیاری از شهرهای شمال کشور دیده‌ایم. من فکر می‌کنم ‌‌این طرح صدمات زیادی به اقتصاد کشور وارد کرد. بسیاری از این ساختمان‌ها با اینکه زمان زیادی از ساخت آنها سپری نشده است، به دلایل مختلف از استانداردهای ساختمانی دور شده و مشکلات زیادی برای ساکنان آنها ایجاد کرده است. با توجه به ظرفیت زیادی که به ساخت مسکن مهراختصاص داده شد، در حال حاضر بخش بزرگی از مسکن مهر خالی و بدون سکنه باقی مانده است. از تبعات دیگری که مسکن مهر به همراه داشت ایجاد شکاف بین قشرهای مختلف درآمدی در جامعه بوده است، در‌حالی که مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های کشور در دوران قبل از ورود به دولت‌های نهم و دهم این بود که کم‌ درآمدها از سایر قشرهای جامعه جداسازی نشوند. به دلایل متعددی ماه هاست که صنعت مسکن دچار رکود شده است. از جمله این دلایل بدهی‌های سرسام آور دولت قبل برای اجرای طرح‌هایی بدون داشتن منطق اقتصادی بود. مبلغی نزدیک به 700‌هزار‌میلیارد تومان بدهی دولت قبل به پیمانکاران و سایر افراد فعال در حوزه مسکن باعث به وجود آمدن رکود و پدیده سوداگری در مسکن شد. همچنین اداره این صنعت به دست عده‌ای خاص افتاد که با بهره‌گیری از رانت‌ها شرایط سو‌ء استفاده از رکود مسکن را به دست آوردند. طرح‌های زود بازده اقتصادی مانند مسکن مهر نه تنها به بهبود شرایط و رونق اقتصادی منجر نشدند، بلکه شرایط را برای سوداگران و دلالان مسکن هموار کردند. در برابر این رفتارهای نسنجیده دولت قبل درحوزه مسکن، دولت یازدهم مجبورشد‌ برای در امان ماندن ازترکش‌های مسکن مهر، تن به رکود صنعت ساختمان بدهد تا تبعات منفی اقتصادی کمتر شود.

 احمد محمدی انارکی، عضو کمسیون اقتصادی مجلس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها