تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۷۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
صلح پایدار و تعامل سازنده، اگرچه امری جهانی و بین المللی به نظر می آید، اما دفاع از آن در منش و کنش نخبگان می تواند به همزیستی مسالمت آمیز طیف ها و جریان های سیاسی به ویژه در آستانه انتخابات بیانجامد.
تدبیر24»صلح، ثبات و آرامش سیاسی- اجتماعی در کشور، امری است که تحقق آن می تواند زمینه ساز تقویت جامعه مدنی باشد و بی توجهی به آن علاوه بر تضعیف مدنیت؛ توسعه سیاسی- اجتماعی را نیز با چالش روبرو می سازد. در شرایط کنونی مشاهده می شود که برخی شعارها بر مبنای صلح و تعامل گذاشته شده اند و برخی ستیزه و تنش را تبلیغ می کنند.
دفاع از صلح، آرامش، تعادل و جلوگیری از تنش زدایی و ستیزه جویی بر مبنای عقلانیت سیاسی، رویکردی است که حرکت بر مبنای آن، تضمینی برای ثبات و امنیت پایدار هم در مناسبات خارجی و هم در سیاست داخلی به شمار می رود. در شرایط کنونی که فضای سیاسی- اجتماعی کشور تحت الشعاع بحث ها و تبلیغات انتخاباتی است، این موضوع بیشتر خود را می نمایاند.
صلح مقوله ای چند بعدی است از یک سو در ارتباط با مفاهیمی همچون آزادی های مدنی، عدالت اجتماعی قابل تعریف است و از دیگر سو می توان آن را در پیوند با کثرت گرایی، پذیرش سیاسی و همزیستی مسالمت آمیز عقاید، افکار طیف های سیاسی، قومی، زبانی و ... در یک کلیت منسجم در نظر گرفت. دفاع از صلح و آرامش پایدار فقط به مناسبات خارجی و بین المللی اختصاص ندارد بلکه بخشی از آن به روابط و رویه های حاکم بر سیاست داخلی و همچنین کنش و منش نخبگان سیاسی باز می گردد.
ترجیح گفت و گو بر ستیزه جویی و عمل بر مبنای عقلانیت و پرهیز از برخوردهای احساسی و هیجانی در خط مشی گفتمانی و رفتاری نخبگان به ویژه در انتخابات از عواملی است که می تواند فضای سیاسی کشور را در آستانه انتخابات 96 تلطیف کند.
در مقطعی که بخشی از مناطق جهان با مسائلی همچون خشونت طلبی، افراطی گری و جنگ درگیرهستند و رقابت نظامی- تسلیحاتی و سلطه طلبی، تهدیدی برای ملت های جهان به شمار می آید، تلاش برای برقراری و پایداری صلح و امنیت، ضرورتی اجتناب ناپذیر است. از این رو دفاع از گفتمان صلح و پرهیز از تعارض و تنش آفرینی که از سوی مسوولان نظام و دولت دنبال می شود می تواند ضامن امنیت و صلح پایدار ملی و بین المللی برای کشورمان باشد.
دفاع از صلح و پرهیز از ستیزه جویی در گفتمان نخبگان سیاسی، علاوه بر جلوگیری از اصطکاک طیف ها و جریان های سیاسی، مانعی مهم در ایجاد بدبینی و دشمن تراشی های منطقه ای و جهانی شمرده می شود.
صلح، ثبات، آرامش و امنیت؛ سرمایه ای ارزشمند است که در مناسبات داخلی و تعاملات خارجی باید برای پویایی و پایداری آن بکوشیم نه اینکه با زدن بر طبل چند دستگی، بدبینی آفرینی و رقیب هراسی و رقیب ستیزی در عرصه حساسی نظیر انتخابات؛ آن را به نابودی بکشانیم.
همانگونه که گفتمان صلح و تعامل مثبت و سازنده در مذاکرات هسته ای ایران و گروه کشورهای 1+5، توانست از چهره صلح طلبانه ایران در جامعه بین الملل رونمایی کند و پیام دوستی کشور را به جهان صادر کند، این گفتمان در عرصه داخلی نیز می تواند به پویایی و مشارکت سیاسی در کشور منجر شود و وحدت و همبستگی ملی را تقویت کند.
صلح، امنیت و آرامش؛ سرمایه و دارایی مشترک و گرانقدر همه آحاد بشری است که در سایه پذیرش تکثر فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و با پرهیز از خشونت و زور و تبعیض میسر می شود و پایبندی و تعهد به آن ارزشی است که اگر کشورها در مناسبات داخلی خود آن را پاس بدارند درعرصه جهانی و بین المللی نیز می توان به پایداری آن امیدوار بود. از این رو پرهیز از افراط و تفریط به ویژه در منش سیاستمداران و طیف ها و جریان های سیاسی می تواند هم بستر آفرینش صلح و آرامش باشد و هم بر پایداری آن در مناسبات داخلی و خارجی جوامع بیفزاید. در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی این موضوع جز با پذیرش تکثر سیاسی و تلاش برای حفظ آرامش و امنیت در انتخابات میسر نخواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها