تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۷۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
وجوه مختلف ضرورت مشارکت مردم در انتخابات در گفت وگو با کارشناسان بررسی شد
یک روز تا دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا باقی مانده است.

تدبیر24»بهناز لطفعلی زاده در روزنامه نوآوران نوشت:  از آن جایی که انتخابات در هر دوره اهمیت به سزایی در سرنوشت سیاسی و اجتماعی کشور دارا است،  همواره تأکید فراوانی به حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رأی شده است، چراکه مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و اقتدار داخلی است.  همچنین مشارکت حداکثری مردم، مقوم مشروعیت نظام است که با تحقق آن، تامین امنیت و اقتدار داخلی و خارجی تضمین می‌شود. همانطور که می دانیم در قانون اساسی به موضوع تعیین سرنوشت توسط مردم، تاکید ویژه ای شده است، از جمله در اصل سوم، دولت موظف شده است تا همه امکانات خود را برای مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خویش به کار گیرد.

    مشارکت حداکثری برای اداره کشور با رأی مردمی

محمود صادقی، نماینده و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که مشارکت مردم در حکومت اعم از اقلیت و اکثریت از ویژگی حکومت خوب است، می گوید: همزیستی مسالمت آمیز بین اقلیت‌های قومی موجود در کشور ما نیز بر این اصل دلالت می‌کند.

او همچنین با بیان این که رهبر معظم  انقلاب برای رأی مردم همواره ارزش قائل بوده اند، افزود:  ساختار حکومت بر آرای عمومی مبتنی است و جمهوری بارزترین شکل حکومت مشروط است که با موازین اسلامی نیز تناسب دارد.

این نماینده مجلس با بیان این که در قانون اساسی حاکم بر کشور مبانی فکری مسائل نام برده ذکر شده است، ادامه داد:  جمهوری به معنای اداره کشور با رأی مردمی است.

صادقی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر در 29  اردیبهشت ماه بیان کرد : بی تردید شرکت در انتخابات حق قانونی هر شهروند است که تابعیت ایرانی را در شناسنامه دارد.

او با تأکید بر آن که همه شهروندان ایرانی باید با شرکت در انتخابات پاسدار حق قانونی خود باشند، گفت: هر ایرانی باید برای استیفا و اعمال حق تعیین ارکان حاکمیت جامعه خود به ساز و کار انتخابات حساس باشد و به مسئولیتی که در قبال جامعه دارد، عمل کند.

این نماینده مجلس با بیان این که علاوه بر این باید به این مهم هم توجه داشته باشیم که عدم حضور در صحنه انتخابات ممکن است سرنوشتی را برای کشور رقم بزند که با روند توسعه کشورمان همخوانی نداشته باشد، ادامه داد:  بنابراین نباید نسبت به وجوه تأثیرگذار مشارکت خود در انتخابات بی اهمیت باشیم و نباید از این مسائل مهم غافل بود.

این عضو فراکسیون امید همچنین یادآور شد: هر نفر باید بداند که هر رای می تواند در سرنوشت یک ملت و یک کشور مؤثر باشد، فلذا باید نسبت به آن حساس بود.

    مشارکت مردمی برای ارائه تصویری مقتدر از کشور

ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب ایران زمین و فعال سیاسی اصولگرا با بیان این که امروز شرایط منطقه و جهان اقتضا می‌کند که حضور ما نسبت به گذشته، پررنگ‌تر باشد، می گوید: حضور بانشاط پای صندوق‌های رأی، معادلات منطقه، همچون معادلات میان ایران و جهان را بیش از پیش به سود ما تغییر خواهد داد.

او همچنین با بیان این که میزان مشارکت مردم در انتخابات، میزان مردم سالاری در آن جامعه را به نمایش می‌گذارد، افزود:‌ خوشبختانه در همه ادوار گذشته حضور مردم در انتخابات‌های مختلف اعم از ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر خوب بوده و این مشارکت موجب برهم خوردن معادلات جهانی به نفع ایران بوده و هر چه میزان مشارکت کاهش یافته به همان اندازه معادلات به نفع دشمنان شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص دستاوردهای مشارکت بالای مردم در انتخابات، ادامه داد:‌ مشارکت بالای مردم در این انتخابات و حضور گسترده آن ها در پای صندوق‌های آرا می‌تواند تضمینی برای امنیت همه جانبه کشور باشد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین همچنین با اشاره به  این که اصل مشارکت در انتخابات، در جوامع مردمسالار پذیرفته شده است و چنین جوامعی با مشارکت سیاسی مردم در تعیین سرنوشت خویش، بنا نهاده شده‌اند، افزود: با عدم مشارکت، در واقع مهم‌ترین شاخص یک جامعه مردمسالار نادیده گرفته می‌شود.

او همچنین افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و حضور گسترده آنا ها نشان می‌دهد که ایران جامعه‌ای آزاد و مبتنی بر شاخص‌های مردمسالاری است و این مردمسالاری، خود یک دلیل عمده برای ضرورت مردم و نیز عامل استمرار حیات سیاسی جمهوری اسلامی است.

    مشارکت حداکثری زمینه ساز یک حماسه سیاسی است

 غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که همه جریانات سیاسی باید در راستای منویات رهبر انقلاب حرکت کنند، می گوید: مقام معظم رهبری همواره بر مشارکت گسترده و همگانی در انتخابات تأکید کرده اند. او با بیان این که مشارکت حداکثری فارغ از گرایش های سیاسی  به نفع نظام است، افزود:  مشارکت حداکثری زمینه ساز یک حماسه سیاسی بوده و انتخابات  یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین زمینه‌ها برای سنجش میزان حضور مردم به شمار می آید.

این نماینده مجلس با اعتقاد بر این که ثبات هر نظام سیاسی به میزان مقبولیت عمومی و مشارکت حداکثری مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی بستگی دارد، ادامه داد: حضور پرشور مردم در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

او در ادامه تأکید کرد: نکته ای که باید مد نظر قرار گیرد؛ برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم همراه با مشارکت مردم است و عموم ملت باید به نحو احسن از این حق و فرصت استفاده کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: مردم نباید نسبت به مسئله حضور در انتخابات بی تفاوت باشند بلکه باید بسیار بسیار گسترده و قوی پای صندوق های رأی حاضر شوند تا براساس آن بتوانیم در عرصه های بین المللی از حقوق مردم دفاع کنیم.

 اگر این اتفاق نیفتد نمی توانیم در مذاکرات با کشورهای خارجی بگوییم مردم ما با این موضوع موافق هستند یا مخالف هستند.

وی ادامه داد:‌ مشارکت سیاسی مردم مشروعیت به نظام می دهد و خیلی از نقشه های دشمنان ایران را ابطال می کند . بنابراین اگر عاشق نظام،‌ انقلاب و کشور ایران هستیم باید تلاش کنیم مشارکت حداکثری و در بالاترین سطوح را روز 29 اردیبهشت شاهد باشیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها