تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۷۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
منتخبان مردم تهران:
لیست 21 نفره اصلاح طلبان موفق به جلب اعتماد قاطع مردم تهران شد و شمارش معکوس برای اداره تهران به دست نمایندگان جدید آغاز شده است.
تدبیر24»بهناز لطفعلی زاده در روزنامه نوآوران نوشت: یک دست بودن اعضای شورای شهر پنجم از نظر سیاسی باعث شده تا نوعی نگرانی در خصوص چگونگی مدیریت مسائل شهری و ورود آن‌ها به موارد چالش برانگیز ایجاد شود. در این مقاله حاضر تلاش شده تا در خصوص مسأله مطرح شده از اظهار نظر تعدادی از منتخبین مردم در پارلمان شهری با خبر شویم. به اعتقاد آن‌ها بهترین پاسخ برای این نگرانی این است که هم صدایی با تک صدایی متفاوت است و این به آن معناست که اعضای اصلاح طلب پنجمین دوره شورای شهر تهران نخستین و مهم ترین وظیفه خود را بر صیانت از منافع شهروندان خلاصه کرده اند؛ وظیفه ای که بر سر راه آن نوع بینش سیاسی و حزبی هیچ جایگاهی ندارد.

    رویکرد انسان محورانه شورای جدید مشکلات را از طریق مردم حل خواهد کرد

شهربانو امانی، منتخب مردم تهران در پنجمین دوره شورای شهر و فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که اصلاح طلبان همانطور که برای مجلس شورای اسلامی دارای برنامه ای از پیش تعیین شده بودند برای شورای شهر هم دارای راهبردی مشخص بودند، می گوید: عمده ترین مسأله ای که این جریان سیاسی در این راهبرد مشخص آن را مورد توجه قرار داد؛ حفاظت و صیانت از منافع عمومی در وهله اول و حفظ انسجام جبهه اصلاحات خصوصاً آن سرمایه‌ای که از سال 92 برای آن‌ها کسب شده است.

او با بیان این که پیگیری منافع مردم در شوراها با سلامت کاندیداها تضمین می شود، افزود: ترجیح کار جمعی، حفظ منافع عمومی و حکمرانی خوب از مهم ترین برنامه‌های اعضای پنجمین دوره شورای شهر تهران است.

امانی با اشاره به این که انتخاب شهردار تنها بخشی از وظایف شورای شهر است، ادامه داد: مهم تیرن کار این نهاد شورای شهری بودن است نه شورای شهرداری.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین با بیان این که دستیابی به این اهداف نام برده از طریق تقویت نهادهای مدنی، تقویت مدیران متخصص و مجموعه کارشناسان با لیاقت درون شهرداری میسر می شود، افزود: در پاسخ به این سؤال که ایا صرفاً می توان با همان 21 نفر اعضای شورای شهر، پایتخت را اداره کرد، باید بگویم که اگر فرآیندها به درستی تعریف شوند از طریق تقویت شورایاری‌ها و سمن‌ها می توانیم حسی را در شهروندان ایجاد کنیم که هرکدام از آن‌ها خود را مالک تهران بدانند؛ شهروندانی که با اعتماد و رأی بی سابقه خود به ما اصلاح طلبان اعتماد کردند.

امانی با تأکید بر این که باید کاری کرد تا این اعتماد هم افزایی شود، گفت: مطمئن باشیم با حضور مردم بسیاری از مشکلات حل می شود، کما این که تا الآن هم هر کجا که مردم بوده اندف مشکلات حل شده است.

منتخب مردم تهران در شورای شهر با بیان این که رویکرد اصلاح طلبان در پارلمان شهری انسان محورانه خواهد بود، اظهار کرد: آن چه باید مورد توجه قرار گیرد؛ این است که مردم اکنون مطالبه گر هستند، پس باید تصمیمات با شفافیت تمام به سمع و بصر آن‌ها برسد. کما این که مردم امروز زمانی که هنوز شورای پنجم مستقر نشده است، از طریق شبکه‌های اجتماعی بر مسائل شهری نظارت می کنند.

او در ادامه حضور جمع کثیری از بانوان در میان نمایندگان پارلمان شهری را یادآور شد و افزود: این حضور در کنار مؤلفه‌هایی که ذکر شد؛ باعث می شود تا رویکرد انسان محورانه شورای شهر ایجاد و تقویت شود. به این معنا که تلاش بر این است  تا از طریق آفرینش انگیزه‌های اجتماعی به مطالبات عمومی جامه عمل پوشانیده شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا عدم حضور یک جریان سیاسی در شورای شهر و وجود افرادی که همگی از یک جریان هستند، باعث می شود تا نظرات مخالف نیز مجال مطرح شدن در شورا را پیدا کنند یا خیر، توضیح داد: آن چه که امروز به عنوان لیست امید موفق به راهیابی به شورای شهر شده ؛ انتخاب مردم بوده است و درست برعکس آن چه که امروز رقیبان ما به دامن زدن آن می پردازند، باید بگویم که مردم دیگر از تنش‌های میان اعضای پارلمان شهری خسته شده اند و انتظار دارند که در برابر رأیی که به اعضای شورای شهر داده اند؛ آن‌ها هم در حیطه وظایف خود به فعالیت بپردازند.

امانی افزود: برنامه‌هایی که در دستور کار اعضای پنجمین دوره پارلمان شهری وجود دارد؛ بنا دارد تا از طریق فرایندهای شورایعالی حتی لایحه‌های متعدد و متفاوتی را به مجلس شورای سالامی ارسال کند. همچنین روند فعالیت‌ها در 6 کمیسیون تخصصی شورای شهر و کمیته‌های ذیل آن‌ها در مسیر مشخص و برنامه ریزی شده نه تنها باعث بروز اختلاف میان اعضا نمی شود که حتی هم افزایی میان اعضا را بیشتر خواهد کرد.

به اعتقاد این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین تأکید کرد: این هماهنگی به این معنا نیست که مسائل حساس و چالشی از نظرها دور شود، بلکه در هر موضوعی هرکس هر نظری که دارد، موظف است تا آن را بیان کند تابه آن‌ها رسیدگی شود.

به گفته امانی با آن که هنوز پارلمان پنجم شهری آغاز به کار نکرده  اما منتخبین مردم موظف و مکلف به نظارت و رسیدگی در باب مسائل چالشی بسیاری در خصوص مدیریت شهری هستند.

او در ادامه اذعان داشت: هیچ جای نگرانی وجود ندارد که هم پیمانی افراد دغدغه با جدیت پیگیری کردن امور شهری را زیر سؤال برد، چرا که هم صدایی با تک صدایی متفاوت است.

امانی افزود: ما اصلاح طلبان به دنبال کار سیاسی در شورای شهر نیستیم، بلکه صرف نظر از هر گونه نظر سیاسی و حزبی در پی هم دلی با یکدیگر در جهت رفع مطالبات عمومی هستیم.

    خدمتگزاری افتخار منتخبان مردم خواهد بود

حسن رسولی، منتخب مردم تهران در پنجمین دوره شورای شهر تهران با بیان این که یکی از شاخصه‌های قبول عضویت نامزدها در لیست امید چگونگی خط مشی آن‌ها و هماهنگی آن با آن چیزی است که در شورایعالی سیاستگذاری به تصویب رسیده است، می گوید: مقولات مهمی مثل پاکدستی ، برخورداری از تخصص مورد نیاز حوزه مدیریت شهری و رعایت ترکیب متناسب سنی و جنسی به معنای حضور جوانان و حضور زنان نیز از جمله مؤلفه‌هایی است که در این دوره مدنظر اصلاح طلبان بوده است.

او با اشاره به این که با آغاز کار شورای شهر جدید شاهد پایان تقابل میان پارلمان شهری و دولت خواهیم بود، افزود: آن چه اعضای اصلاح طلب این دور از شورای شهر مدنظر دارند، این است که نوعی رابطه تعاملی، تکاملی و کفالتی میان آن‌ها با دولت و دیگر نهادهای کشور برقرار شود.

رسولی با بیان این که کسانی که در حوزه مدیریت شهری فعالیت می کنند؛ باید بپذیرند که بناست در یک حوزه خدماتی و نه سیاسی فعالیت کنند، ادامه داد: آن چه مورد نظر است؛ این است که ما اعضای شورای شهر به انضمام تمام مدیران و دهیاران باید بپذیریم که شهردار پایتخت باید فقط و فقط به فکر خدمت رسانی در حوزه خدمات شهری باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب استفاده و در نظر داشتن نیت سیاسی از عضویت در شورای شهر و فعالیت در مجموعه مدیریت شهری را نادرست دانست و گفت: از همین ابتدای کار باید این اطمینان به شهروندان ارائه شود که شهردار آن‌ها خادم ملت است و طبعا در چنین شرایطی امکان مناسب تری انجام می شود تا شهرداری و شورای شهر بتوانند با سایر قوا و نهادها، مراکز و مراجع مؤثر ملی کشور به نفع مردم رابطه ای منسجم و شایسته را تنظیم کنند.

منتخب مردم تهران در شورای شهر اظهار کرد: ما 21 نفر اعضای اصلاح طلب لیست امید  باید به مردمی که بی سابقه به این لیست رأی دادند، این اطمینان را بدهیم که به جز خدمت گذاری وسوسه خروج از شورا چه با انگیزه خدمت و چه خدایی نکرده جاه طلبی را نداریم. همچنین ما قول می دهیم شهرداری انتخاب کنیم که علاوه بر خدماتی پاکدست و اصلاح طلب بودن از شرایط احراز مدیریت کلان شهری در حد و اندازه تهران رانیز دارا باشد. این فرد باید به مردم اعلام کند که بزرگترین افتخار او مدیریت خدماتی در شهرداری خواهد بود.

رسولی ادامه داد:  شورای شهر و شهرداری با نگاه سیاسی به انجام وظایف نمی پردازند، بلکه این دو نهاد عهده دار انجام انواع مختلفی از وظایف خدماتی در حوزه‌های گوناگون هستند. سیاست زدایی از عرصه مدیریت شهری یکی از مطالبات عمومی مردم است کما این که پاک دست بودن مدیران و شفاف بودن فعالیت‌ها نسز از جمله خواسته‌های مردم است.

    پرهیز از سیاسی شدن نهاد اجتماعی شورای شهر

محمد سالاری، دیگر منتخب مردم تهران در شورای شهر نیز با بیان این که اعضای شورای شهر باید به دور از هر حاشیه سازی سیاسی با همدلی و انسجام برای برون رفت از مشکلات موجود به خدمت گذاری بپردازند، می گوید: بارها اعلام شده که یکی از آفت‌های شورا سیاسی کردن این نهاد اجتماعی است. بنابراین اعضای شورای جدید نباید این نهاد را به محلی برای انجام فعالیت‌های سیاسی خود تبدیل کنند.

این عضو شورای شهر تهران در خصوص ویژگی‌هایی که برای بستن لیست اصلاح طلبی به آن‌ها توجه شده است، توضیح داد: تلاش بر این بوده که در مرحله اول کاندیداهایی مورد توجه قرار گیرند که دارای حسن شهرت، پاکدستی و عملکردی مبتنی بر اعتماد عمومی باشند و در مرحله بعدی انتخاب فردی است که تحصیلات و تجربیات مرتبط داشته باشد. به این معنا که مجموعه مدیریت شهری نیازمند کسانی است که بر اساس خرد جمعی و ارزیابی شاخص‌های موجود مورد توجه قرار گیرند.

سالاری در ادامه با بیان این که باید از ظرفیت شورایاری‌ها در تدوین برنامه‌ها و تصمیم سازی‌ها و تصمیمی گیری‌ها استفاده کنیم، اظهار کرد: نهاد شورایاری به یک  ظرفیت بسیار عظیم تبدیل شده است و تمام شهرها و کلان شهرها بدنبال ایجاد این نهاد هستند.

او با اشاره به این که باید به کمک ظرفیت اجتماعی نهاد شورایاری در رسیدن به اهداف نائل شویم، ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های شورای شهر توجه به مؤلفه انسان محوری است. فلذا با کمک گرفتن از ظرفیت شورایاری‌ها می توانیم از انگیزه انسان‌ها در مدیریت شهری بهره ببرین و نباید از آن‌ها غافل شویم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها