تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۷۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
اصلا از ابتدا قرار نبود مجلس اصلاح طلب باشد. یعنی ما ادعای تشکیل مجلسی اصلاح طلب را نداشتیم.
 تدبیر24» آن چه که ادعا می کردیم این بود که مجلس جدید مجلسی عاقل است. به این معنا که منافع ملی را برعکس سال های قبل بر منافع حزبی و جناحی ترجیح می دهد. بهتر است این گونه بگویم که ادعا می کردیم مجلس جدید ناچار است با دولت مستقر همراهی کند که از 5 خرداد سال گذشته تا امروز هم چنین اتفاقی افتاده است.

اصلاح‌طلبان با مقوله و پروژه انتخابات بسیار آشنا هستند. آن ها چندین بار انتخابات برگزار کرده‌اند و طبیعتا نقش خود را به‌طور طبیعی بلد هستند. بیش از نیمی از جمعیت امروز به تکنولوژی‌های جدید رسانه‌ای دسترسی دارند. شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به خوبی در اختیار اصلاح‌طلبان است. بالاخره اصلاح‌طلبان و هواداران دولت و اصولگرایان هوادار دولت در انتخابات ٩٦ با یک نامزد واحد با نمره قبولی به میدان آمدند و طبیعی است که این تجمیع می‌توانست فضاسازی خوبی برای رأی‌آوری آقای روحانی و البته بعد از آن برای دولت دوازدهم ترتیب دهد.

جریان اصلاحات همانند چهار سال قبل حمایت از حسن روحانی را در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم در دستور کار قرار داد و بر عهد خود نیز پایدار ماند. برخلاف اصولگرایان که در روزهای داغ انتخاباتی هر روز خبر تازه‌ای از شکل و شمایل ائتلاف‌شان به گوش می‌رسید و گزینه‌های متعددی از این جریان سیاسی راهی وزارت کشور شدند تا در انتخابات ثبت‌نام کنند؛ به‌هرحال خیزش آرای خاکستری مهم‌ترین کارویژه‌ای بود که اصلاح‌طلبان در حمایت از گزینه انتخاباتی خود پیگیری کردند و اینها باعث شد روحانی بار دیگر رئیس‌جمهور ایران شود. مردم واقعا با همه وجود به میدان آمدند تا از دستاوردهای خودشان صیانت کنند.

آن چه برای اصلاح طلبان پس از این مهم تلقی می شود؛ این است که این جریان سیاسی باید حرکت خود را در چارچوب عقلانی و غیر هیجانی دنبال کند و ادامه دهد. به این نکته توجه کنید که اصلاح طلبان همیشه تأثیرگذار بوده اند و اگر پس از این هم مصلحت اندیشی خود را ادامه دهند، تاثیرگذار باقی خواهند ماند.

درباره اثرات تفاهم فراکسیون ولایی و مستقلین یا همان یاران علی لاریجانی باید تا آخرین لحظه صیر کرد. منظورم از قید آخر؛ روز معرفی کابینه دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی و نحوه رأی آوری وزرای پیشنهادی رئیس جمهوری است. حالا اگر آن شایعاتی که در خصوص چرخش برخی از نمایندگان به سمت پایداری شنیده می شود، تحقق یابد یعنی یاران و نزدیکان لاریجانی با پایداری ها به تفاهم برسد، با توجه به همراهی صد درصدی رئیس مجلس با دولت برای اخذ رأی اعتماد بسیاری از اعضای کابینه در سال 92 می توان این گونه گفت که دولت روحانی اکنون « رو دست» خورده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها