تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۷۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
کارگروه تدوین برنامه ها و سیاست های شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان کشور در ماه های گذشته دو برنامه ی شورای پنجم و برنامه اداره شهر را با توجه به محورهای تحولات جمعیتی، مجموعه شهری، شهرسازی و معماری، حمل و نقل و ترافیک شهری، محیط زیست و خدمات شهری، ایمنی و مدیریت بحران شهری، فرهنگی و اجتماعی، مدیریت هوشمندسازی و اقتصاد شهری تدوین کرد که به تصویب شورای عالی رسید.
تدبیر24» کارگروه تدوین برنامه ها و سیاست های شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان کشور در ماه های گذشته دو برنامه ی شورای پنجم و برنامه اداره شهر را با توجه به محورهای تحولات جمعیتی، مجموعه شهری، شهرسازی و معماری، حمل و نقل و ترافیک شهری، محیط زیست و خدمات شهری، ایمنی و مدیریت بحران شهری، فرهنگی و اجتماعی، مدیریت هوشمندسازی و اقتصاد شهری تدوین کرد که به تصویب شورای عالی رسید. در این برنامه ها اسناد بالادستی از جمله سند چشم انداز و برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران مبنا قرار گرفته است.  اگرچه که کارنامه شورای شهر دوره چهارم دچار کاستی است ولی نباید در گذشته ماند. ارزیابی، حسابرسی و ارایه توصیف دقیق و بی تعارف از وضعیت کنونی و عملکرد چهارساله، بدون آسیب به شخصیت افراد، کمک می کند با آگاهی درست از وضعیت برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت متناسب به بدهی ها، درآمدها و توانایی های شهر را به پیش برد. اولویت کاری ما تنظیم یک گزارش درست، دقیق و واقعی از وضعیت شهر، مدیریت شهری و شورای دوره چهارم است. حسابرسی، بررسی و شفاف سازی وضعیت بودجه ای شهر و پرسش از مدیریت شهری در دوره گذشته است. نخست باید شهردار و مدیریت شهری درباره ی عملکرد خود و وضعیت شهر پاسخگو باشد، ابهام ها برطرف شود و اتهام ها از واقعیت تفکیک گردد. پرداختن به مصداق ها درباره ی شهردار حاشیه های رسانه ها بوده و در جلساتی که تاکنون داشته ایم مطرح نبوده و نیست. خوشبختانه رویکرد شورا شخص محور نیست و ترکیب مناسبی از تخصص ها در کنار هم بر بررسی و شفاف سازی وضعیت کنونی شهر، و حسابرسی و برنامه متمرکز هستند. به گمان من بهتر است این حاشیه ها و گمانه زنی هایی که جز هدررفت انرژی و سرمایه ی انسانی است کنار گذاشته شود تا بتوان به وضعیت شهر روشنگرانه بپردازیم. به هر روی کسانی که نامنویسی کردند و در لیست قرار گرفته اند، می دانند که مردم برای عضویت در شورای شهر به آن ها اعتماد کرده و رای داده اند. بی توجهی به خواست و اعتماد مردم و تصدی مسؤولیت هایی که به خروج از شورا بیانجامد، به کل جریان و به امید و انسجام اجتماعی می تواند لطمه بزند. میثاق نامه تنها یک برگ نوشته نیست، یک باور و تعهد نگرشی است. رویکرد انسان محور یعنی پیش از بها دادن به رکوردهای سازه ای یا بتون ریزی های شکلی، این شهر به مردم تعلق دارد، و مهم این است که مردم در آن آسوده و شاداب زندگی کنند. این مردم هم فقط شاغلان میانسال نیستند ، نگاه کنید به روزمره شهری که چقدر از گروه های اجتماعی از سیمای روزانه شهر حذف شده اند و نیستند، زنان باردار، کهنسالان، افراد با نیازهای ویژه. این گروه ها هر سال بیشتر می شوند و در خانه های تودرتو پنهان و منزوی زندگی می کنند.



الهام فخاری، منتخب مردم تهران در شورای شهر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها