تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۸۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
همزمان با تقویت حضور نظامی آمریکا در شرق سوریه، استفان دی میستورا به زودی عازم مسکو می‌شود تا قبل از نشست آتی آستانه با مقامات روسیه دیدار کند این در حالی است که نماینده روسیه در نشست آستانه فردا به تهران می‌آید.
تدبیر24»مسکو به زودی میزبان استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه است و این سفر پیش از نشست آستانه با حضور کارشناسان روسیه، ترکیه و ایران جهت ترسیم نقشه‌های "مناطق کاهش تنش" در سوریه صورت می‌گیرد.

دی‌میستورا تمایل دارد دور جدید مذاکرات را چه در سطح سیاسی یا دور جدیدی از نشست‌های میان کارشناسان فنی و حقوقی درخصوص مکانیزم تدوین قانون اساسی سوریه در راستای اجرای قطعنامه ۲۲۴۵ برگزار کند.

دی میستورا در جریان دیدارهایش در مسکو بر این امر حساب باز می‌کند که از تمایل مسکو برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات ژنو بهره ببرد. این موضع گیری دی میستورا مرتبط با سه تحول است، نخست نتایجی که مذاکرات آمریکا و روسیه در امان داشت. این مذاکرات هفته گذشته برای توافق بر سر "منطقه امن" در جنوب سوریه و در نزدیکی اردن ازسرگرفته شد و اینکه این منطقه چه مساحتی داشته باشد  و رابطه‌ای که این تحولات با دمشق دارد، به ویژه پس از آنکه نظام سوریه نیروهای کمکی و نیروهای حزب الله را به مثلث جنوب میان درعا و دمشق و القنیطره فرستاد تا مذاکرات اردن را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد.

مساله دوم نشست‌های هیئت عالی مذاکرات (مخالفان سوری مورد حمایت عربستان) در ریاض است که روز گذشته آغاز شد و تلاش‌هایی برای برقراری روابط میان این هیئت با گروه‌های مخالف مسلح سوری جهت پشت سر گذاشتن بر روابط سرد قبلی.

مساله سوم نتایج نشست‌های آستانه در روزهای ۱۲ و ۱۳ ماه میلادی جاری است به طوریکه دعوت‌نامه‌هایی به معاونان وزاری خارجه روسیه، ترکیه، ایران، نمایندگان گروه‌های شرکت کننده در نشست‌ها ارسال شده است که هدف از آن تدوین نقشه‌ها و اسناد دیگر است.

قرار بود که این نشست‌ها در آستانه روز گذشته برگزار شود، اما اختلافات بر سر مساحت نقشه "مناطق کاهش تنش" و عدم موافقت گروه‌های مخالف با شرکت در آن، به تاخیر در برگزاری آن تا زمان حصول نقشه‌ای مشترک منتهی شد.

منابع به المیادین گفتند، الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه روسیه به سوریه فردا به تهران می‌آید تا درباره سوریه مذاکره کند.

این در حالی است که آمریکا در حال افزایش حضور نظامی خود در شرق سوریه است و اخباری مبنی بر ایجاد پایگاه نظامی جدید در شمال التنف در مرزهای عراق وجود دارد که بدین ترتیب تعداد پایگاه‌های آمریکا با مشارکت نیروهای عرب و کرد به هفت پایگاه افزایش می‌یابد.

منابع نیز به المیادین گفتند، تجهیزات آمریکایی از طریق مرزها به منطقه الزگاف در مرزهای عراق و سوریه منتقل شده تا پایگاهی برای نیروهای دموکراتیک سوریه ایجاد شود.

هدف از افزایش حضور نظامی آمریکا در سوریه دو امر عنوان شده است که یکی کاهش نفوذ ایران و دیگری مبارزه با داعش در شرق سوریه و جنوب شرقی آن است. این مبارزه در دو جبهه صورت می‌گیرد که جبهه نخست مربوط به رقه و حمایت ارتش آمریکا از نیروهای دموکراتیک سوریه برای بیرون راندن داعش از آنجا است و جبهه دیگر مرتبط با افزایش حضور نظامی از جنوب سوریه در نزدیکی اردن با پایگاه التنف در مرزهای عراق است.

گروه "مغاویر الثوره" که مورد حمایت واشنگتن است، اعلام کرده که ساخت دومین پایگاه نظامی در منطقه خبرة الزکف در نزدیکی مرزهای عراق پایان یافته است که این منطقه ۷۰ کیلومتر از التنف و ۱۳۰ کیلومتر از البوکمال فاصله دارد.

این امر پس از هشدارهای ائتلاف تحت امر آمریکا به نیروهای مورد حمایت ایران برای عدم پیشروی از تدمر به التنف صورت گرفته است. همزمان با این امر نیز نیروهای بسیج مردمی عراق در حال پیشروی به سمت مرزهای کشورشان با سوریه هستند.

بدین ترتیب تعداد مناطق نظامی آمریکا به هفت منطقه افزایش می‌یابد که شامل فرودگاه‌های زراعی تحت کنترل یگان‌های مدافع خلق کرد در نزدیکی الرمیلان و عین العرب (کوبانی) و فرودگاه الطبقه و همچنین دو  پایگاه التنف و خبرة الزکف در مناطق تحت تصرف ارتش آزاد سوریه می‌شود.

طبق گفته مسئولان غربی، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای تحقق دو اولویتِ مبارزه با داعش و کاهش نفوذ ایران تلاش می‌کند و به شدت مساله روند سیاسی و مذاکرات ژنو و مذاکرات آستانه را مورد بی‌توجهی قرار داده است.

برچسب ها: دی‌میستورا ، مسکو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها