تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۸۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
درگذشت آیت الله هاشمی و تغییر در هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد این امکان را به آن گروه از مدیران مخالف میرزاده داد تا برای فرار از اتهام‌های مطرح شده علیه خود که بعضا به برکناری آنها انجامیده بود، به اختلاف افکنی میان ریاست دانشگاه و هیات موسس دست بزنند.
تدبیر24»برکنار شدن حمید میرزاده از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در سوم اردیبهشت سال 96 و پیش از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برای جریان محافظه کار فعال در عرصه سیاسی ایران نتیجه‌ای برد-برد به همراه داشت، زیرا در صورت پیروزی یا شکست در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها می‌توانستند یکی از سازمان‌هایی که دارای سه رسانه روزنامه فرهیختگان، خبرگزاری آنا و ایسکا نیوز، 600 مدرسه، 10 مجتمع بیمارستانی، 31هزار پرسنل، 34 هزار عضو هیات علمی و سرمایه 300 هزار میلیارد تومانی است را در اختیار خود بگیرند.



سوم اردیبهشت سال جاری در یک جلسه «فوق‌العاده» به ریاست علی اکبر ولایتی، و با حضور 9 عضو هیات امنا، حمید میرزاده از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برکنار و محمدعلی نوریان به ریاست این دانشگاه منصوب شد.میرزاده در گفت‌گو با تارنمای «جماران» درباره این برکناری گفت دو وزیر علوم و بهداشت و یکی دیگر از اعضای هیات امنا پیش از رای‌گیری جلسه را ترک کردند و دوره چهارساله صمدى یزدى و فریدون عزیزی در این هیات به اتمام رسیده بود و نمی‌توانستند در رای‌گیری شرکت کنند و به همین دلیل او با سه رای ولایتی، محمدیان و جاسبی برکنار شده است.

همین امر سبب شد تا سید حسن خمینی عضو هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی این برکناری و انتصاب را دارای ابهام قانونی بداند و در نامه‌ای به رئیس جمهوری از حسن روحانی خواستار ورود به این ماجراشود. همچنین علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد در گفت‌و‌گو با روزنامه کیهان برکناری میرزاده را طبق ماده 11 اساسنامه این سازمان دانسته و مدعی شد در دوران ریاست میرزاده بر دانشگاه آزاد فسادهایی رخ داده و پیش از این نیز آیت الله هاشمی عنوان کرده است که پس از انتخابات ریاست جمهوری و در بهار 96 میرزاده را برکنار خواهد کرد. او در ادامه آورده است که در صورت لزوم اسامی برخی اعضای هیات موسس و امنای دانشگاه را که از این قضیه اطلاع داشته‌اند، اعلام خواهد کرد.

در این گفت‌و‌گو همچنین به برخی از این فسادها اشاره شده است که یکی از آنها افشاگری رئیس واحد اسلامشهر درباره خرید یک قطعه زمین 53 میلیارد تومانی برای ساخت پارکینگ در این واحد است. یکی دیگر از این فسادها که ولایتی در ادامه این گفت‌و‌گو به آن اشاره می‌کند، دخالت فرزندان میرزاده در امور دانشگاه ‌آزاد و دخالت آنها در انعقاد قراردادهای مالی است. میرزاده در پاسخ به ادعاهای مطرح شده در جوابیه‌ای که در تارنمای «دیده‌بان ایران»منتشر شد آورده است که ادعای خرید زمین از سوی وی کذب است و سابقهاولیه خرید زمین مذکور به پیشنهاد و نامه شماره ۱۰۴۵۴۵ مورخ ۲۷/ ۸/ ۹۱ خود رئیس واحد اسلامشهر یعنی قبل از تصدی او در دانشگاه است. او همچنین در ارتباط با دخالت فرزندانش در امور دانشگاه آزاد اسلامی از دکتر ولایتی خواست تا در صورت وجود مدارک این دخالت‌ها آنها را به اطلاع عموم مردم برساند.

با روی کار آمدن حمید میرزاده در سال 92 به عنوان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برخی مدیران دوره‌های گذشته عزل شدند. که به گفته میرزاده همین افراد در اختلاف افکنی بین ریاست دانشگاه و ریاست هیات موسس نقش مهمی بازی کرده‌اند. او در پاسخ 5 بندی خود به ولایتی اتهام‌های دروغین وارده را از سوی کسانی می‌داند که «به خواسته‌های ناحق خود در دانشگاهنرسیدند».

خرداد سال 87 عباس سلیمی نمین نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر عبدالله جاسبی ریاست وقت دانشگاه آزاد اسلامی را به فساد اقتصادی متهم کرد و مدعی شد « جاسبی با اعطای مدارک جعلی به شخصیتها آنها را وامدارمیکند» او همچنین مدیریت 30 ساله جاسبی بر دانشگاه آزاد را عاملی دانست که باعث شده تا سیستم نظارتی به وسیله او خنثی شود.

درگذشت آیت الله هاشمی و تغییر در هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد این امکان را به آن گروه از مدیران مخالف میرزاده داد تا برای فرار از اتهام‌های مطرح شده علیه خود که بعضا به برکناری آنها انجامیده بود، به اختلاف افکنی میان ریاست دانشگاه و هیات موسس دست بزنند. فشارهایی که از نظر برخی ناظران توسط عبدالله جاسبی ریاست پیشین دانشگاه آزاد اسلامی، غلامرضا آباد مدیرکل سابق صندوق رفاه و بیمه دانشگاه آزاد، احمدعلی فروغی اَبَری ریاست پیشین واحد خوراسگان اصفهان،‌ کلانتری ریاست پیشین واحد صباشهر بر دکتر ولایتی وارد شد تا با تشکیل جلسه‌ای «فوق‌العاده» در سوم اردیبهشت96 و در حالی که تعداد اعضای حاضر در جلسه از لحاظ قانونی با ابهام روبه‌رو بود، حمید میرزاده را از مقام خود عزل کند.


منبع: امیدملی
پایان پیام


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها