تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۸۲۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
میرزاده در گفت وگو با تدبیر24
ماجرای حذف بیش از2500 رشته در دانشگاه آزاد اسلامی این روزها به بحثی داغ در محافل علمی کشور بدل شده و بسیاری از دانشجویان و متقاضیان تحصیلات تکمیلی را سردرگم کرده که آیا تیم مدیریتی جدید این دانشگاه میتواند همچون دوران آیت الله هاشمی رفسنجانی از حقوق آنان حراست کند یا خیر؟
تدبیر24» دوران ریاست دکتر حمید میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی با حواشی و جوسازی های بسیاری همراه بود، حواشی که عمدتا ازسوی همان جریانی به دانشگاه تحمیل شد که امروز با برکناری میرزاده، قدرت در این دانشگاه را  بر عهده گرفته اند، اما گویا تیم مدیریتی جدید نیز با رسانه های بی شماری که از صداوسیما و کیهان تا سایت های دست چندم خبری را شامل می شود، نتوانسته مشکلات قانونی پیش روی این دانشگاه را که جدیدترین آن  حذف بیش از 2500 رشته بود را حل و فصل کند.

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار تدبیر24 به برخی از این حواشی پاسخ داده و ضمن توضیح درباره اقداماتی که در دوران مدیریت خود برای صیانت از حقوق دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده است، تاکید کرده که تمامی رشته محل هایی که در دوران ریاست او در دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسیده قانونی است.
تاکید میرزاده بر قانونی بودن رشته محل ها بیانگر این است که تیم مدیریتی جدید این دانشگاه باید با جدیت بیشتری در احقاق حقوق دانشجویان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان گام بردارد.

دکتر حمید میرزاده در گفت وگو با تدبیر24 درباره رشته محل هاى دانشگاه آزاد كه محل اختلاف بين وزارت علوم و دانشگاه ازاد شده است، گفت:  بخشى از بدنه ميانى در وزارت علوم همواره يك تمايل مرموزانه نسبت به دانشگاه های غيرانتفاعي يا پيام نور كه نسبت به دانشگاه ازاد از حداقل امكانات و اساتيد بي بهره بودند ، وجود دارد و موجب درد سر براي دانشگاه ازاد شده و همچنان می شود.

وی با بیان اینکه با دكتر ولايتی بر سر مديريت دانشگاه ازاد اختلاف نظر حقوقي داشته، اظهارکرد: این اختلاف نظر دشمنی نبود، بلکه اختلاف نظر حقوقي در چارچوب اساسنامه بود كه رندان سياسی و همكاران ايشان  كه معزولان من بودند فرصت را مخصوصا بعد از فوت ايت الله هاشمي مناسب ديده و به جوسازي و دروغ پراكني پرداختند و دكتر ولايتي را كه تا حدود ٢٠ فروردين ٩٦ از من حمايت مي كردند نسبت به بنده بدبين كردند و شد آنچه شد. اما این ها دلیل نمی شود که بنده نخواهم از حقوق دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که همواره خود را خادم آنان می دانم دفاع کنم.

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با اين همه و عليرغم كم لطفی دکتر ولایتی به بنده به ویژه در اعلان اتهامات ثابت نشده كه دروغ پردازان مذكور با تمشيت اشخاص شناخته شده به ايشان منتقل كرده بودند اين باعث نمي شود من به دكتر ولايتی در این خصوص حق ندهم.

رشته ها حق دانشگاه آزاد است

میرزاده با تاکید بر اینکه این رشته ها حق دانشگاه آزاد است، ادامه داد: این دانشگاه امكانات زيادي فراهم كرده و اساتيد زياد وكاركناني زیادی دارد، از سوی دیگر اعتباري كه اخيرا از نظر ملي و بين المللي كسب كرده و تاثير عميقي كه در توسعه علمي و پژوهشي و كارآفريني ايران داشته و دارد، به خوبی نقش و جایگاه آن را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در همین راستا بايد با توجه به قوانين و مقررات فعلي كه حامی دانشگاه ازاد است و امكانات كم نظير اعم از استاد و دانشجو در سطح كشور و ضرورت بومي گزيني و ملاحظه جمعيت خاطر خانواده ها، این دانشگاه باید قطعا و قاطعا همچنان پرچمدار تحصيلات تكميلی در کشور بماند.

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: بايد فرايند جذب استاد در دانشگاه ازاد اسلامي براي توسعه كيفي و رعايت استاندارد هاي اموزش عالي كما في السابق ادامه يافته و متوقف نشود و در اين خصوص ما برنامه داشتيم و حتي از تك تك واحدها برای جذب اساتید تعهد گرفته بوديم ، موضوعی که البته شنیده ام که ریاست جدید دانشگاه دستور به توقف آن داده و به نظرم در صورت صحت باید حتما در آن تجدید نظر کنند چرا که همین موضوع در تشدید مشکلات فعلی موثر است.

میرزاده در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: به هرحال بنده براي حفظ ميراث هاشمي بزرگ و توسعه آن و با توجه به اينكه هنوز طبق مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي عضو هيات موسس دانشگاه هستم  قويا معتقدم خواسته دكتر ولايتى هم در حقيقت احقاق حق دانشگاه ازاد است و مسئولان آموزش عالي بايد به خواسته ايشان كه يك خواسته قانوني است ترتيب اثر بدهند.

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: نباید بخاطر بعضي از موسسات به اصطلاح اموزش عالي بی هويت كه با رانت های ارتباطي در دولت قبل قارچ گونه ظهور  يافته و متاسفانه بخاطر منافع شخصي توسط بعضي از مديران اموزش عالي طي اين چند سال اخير من غير حق مورد حمايت قرار گرفته اند، اين دست اورد بزرگ علمي و فرهنگي انقلاب يعني دانشگاه ازاد اسلامي را بيش از اين تضعيف کرد و از بكار گيري استاندارد هاي دوگانه در تصويب رشته هاي دانشگاه ازاد و غير انتفاعي ها و پيام نور پرهیزکنند.

انتهای پیام


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
کارمند دانشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
0
0
خدا حفظ کند میرزاده را
کاش او همچنان رییس بود
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها