تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۸۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: بیش از 100 هکتار از جنگلها و مراتع این استان روز جمعه در آتش غفلت گردشگران طبیعت سوخت.
تدبیر24»مهدی رجبی زاده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گزارش پنج مورد آتش سوزی در نخستین جمعه بعد از ماه مبارک رمضان و با ورود گردشگران به طبیعت از نقاط مختلف این استان به مرکز فرماندهی و کنترل یگان حفاظت منابع طبیعی کرمان اعلام شد.
وی اظهار کرد: بلافاصله پس از اطلاع از آتش سوزی در مراتع و جنگلها عملیات اطلاع رسانی، اعزام نیرو و امکانات به مناطق مورد نظر انجام شد.
رجبی زاده ادامه داد: در یکی از موارد، حریق در منطقه جنگلی چاه زار بخش گلستان از توابع شهرستان سیرجان به علت بی احتیاطی گردشگران منطقه حوالی ظهر امروز آغاز شد و به علت پوشش گیاهی غنی این منطقه در مدت زمان کوتاه پهنه وسیعی از جنگل شامل درختان چند ساله را فرا گرفت و تلاش ماموران پاسگاه های ویژه منابع طبیعی شهرستان های سیرجان و بافت به علت کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه در ابتدای امر بی نتیجه ماند.
وی تصریح کرد: بعد از پیگیری های فراوان و مذاکره با ستاد بحران استانداری کرمان، اعزام نیرو و امکانات از طریق فرمانداری ها به منطقه مورد نظر در سیرجان افزایش یافت و حریق پس حدود هشت ساعت در این منطقه مهار شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، مساحت منطقه دچار آتش سوزی شده در مراتع و جنگلهای سیرجان را بیش از 100 هکتار و درختان جنگلی سوخته شده را حدود چهار هزار اصله اعلام کرد.
وی افزود: حضور نیروهای یگان حفاظت تا ساعت های بعد از مهار آتش نیز به منظور جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی مجدد ادامه دارد.
رجبی زاده همچنین از وقوع چهار فقره آتش سوزی دیگر طی امروز در استان کرمان خبر داد و افزود: در موردی دیگر نیز در روستای سرقوچان منطقه پلنگ آباد از توابع بافت، حریق به دلایلی نامعلوم در جنگلهای این منطقه آغاز و پس از حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان مهار شد.
وی ادامه داد: بنا به گزارش های رسیده مساحت منطقه دچار آتش سوزی در شهرستان بافت حدود چهار هکتار اعلام شده است.
وی افزود: آتش سوزی در سه مورد دیگر نیز در منطقه دریجان شهرستان بم، منطقه قلعه عسکر شهرستان بردسیر و منطقه هفت چنار شهرستان کرمان با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، خسارت چندانی به عرصه های منابع طبیعی وارد نکرده است.
رجبی زاده در پایان علت اصلی آتش سوزی ها را گردشگران، اهالی مناطق جنگلی و چوپانان عنوان کرد و از آحاد مردم طبیعت دوست استان کرمان خواست، ضمن همکاری با ماموران حفاظت منابع طبیعی در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک موضوع را از طریق پل ارتباطی امداد جنگل و مرتع به شماره 1504 واقع در مرکز فرماندهی و کنترل یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان اطلاع رسانی کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها